Vatsalihasliikkeiden suosikki

Tickle Your Fancy

Haa, olipas hauska lukea keskustelua salin inhokkiliikkeestä! :D Jotenkin sitä vaan ajattelee, että kaikki vihaavat kyykkyjä, mutta taisin olla pahasti väärässä! Sillä inhokit on jaettu niin otetaampas vastapainoksi liike, joka on kuulunut suosikkeihini iät ajat: voimapyörä!! Voi pojat kuinka tehokas vatsaliike, aivan killeri! Voimapyörällä saat aktivoitua vatsan alueen lihakset kauttaaltaan. Lisäksi treeniä tulee samalla käsille ja selällekin. Tavoitteena on vielä joku päivä handlata tämä suorilla jaloilla!

Keskivartalon treenaaminen on salilla muutenkin suosikkipuuhaani. Vatsalihasliikkeitä on niin järisyttävän paljon, että treenistä saa joka kerta erilaisen. Monipuolisuuden lisäksi keskivartalon treenaus kuuluu vahvuuksiini. Vatsalihaksia olen treenannut aina ja ne ovatkin olleet minulla pienestä asti melko hyvässä kunnossa (joskin niiden päällä oleva rasvakerros vaihdellut kausien mukaan). Lisäksi keskivartaloon kohdistuva kipu on huomattavasti miellyttävämpää kuin se etukyykkyjen reisihapotus, hyi olkoon :D

Toimi näin:

Mene polvilleen maahan, nappaa voimapyörästä hartianlevyisellä otteella kiinni ja pyöristä yläselkä. Aktivoi keskivartalo ja rullaa pyörällä rauhassa niin pitkälle kuin suoralla selällä pääset. Rullaa rauhassa takaisin. Keskity tekemään työ vatsalihaksilla. Sarjaksi hyvä on esim 3 x 15!

Huom! mikäli voimapyörää ei saliltasi tai kotoa löydy, voi liikkeen tehdä ihan vaan tangollakin. Levypainot vaan päihin!

top Casall / pants Puma / shoes Puma (all gifted)

xx Sara

Share

Kommentit

mmiraaa (Ei varmistettu)

Haha, mulla taas kyykyt kuuluu suosikkeihin mutta vatsojen treenaus.. Huh en tykkää:D En edes tiedä miksi niitä niin paljon vihaan. Varmaan kun ne ei koskaan ole olleet erityisen hyvässä kunnossa, niin niiden tekeminen on aina ollut tosi rankkaa, who knows! Pitää opetella kyllä ehdottomasti pääseen tästä asenteesta eroon ja alkaa sinnikkäästi treenata myös keskikroppaa:)

saratickle
Tickle Your Fancy

No way!! Kun niitä alkaa säännöllisesti vahvistamaan niin homma helpottuu. Itse harrastan sitä ihan vaan arkisin ulkona liikkuessani. Ihan vaikka kävellessä, juoksulenkeillä jne otat ryhdikkään asennon ja aktivoit keskivartaloa! 

Mä inhoan kaikkia vatsalihasliikkeitä. En oikeastaan edes tiedä miksi, mutta vain inhoan. Ja tuota vekotinta en osaa edes käyttää, ei tunnu missään mutta rohahdan siitä huolimatta lattialle. Kyykkyjä voisin taas tehdä vaikka kuinka paljon.  Jos ehdin viikolla vain kerran salille, niin sen siasta että tekisin koko kropan kerralla, päädyn monesti tekemään vain jalat... ja joskus ehkä myös selän. Ei siis mitään järkeä. Oon kylä yrittänyt ottaa hiukan iisimmin noiden jalkojen suhteen koska onhan ne jo muutenkin mulla kropan lihaksikkain osa. Toisaalta kun jalat on vantterat niin pysyy ainakin pystyssä ;)

saratickle
Tickle Your Fancy

haha mahtava logiikka! Mun mielestä jos salille pääsee vain kerran viikossa niin silloin pitää tehdä sitä mistä tykkää! ;)

mmmMari (Ei varmistettu)

Vatsapyörä... vihatuin vatsalihasliike! :D :D Ok, peruslankku on kyllä vielä vihatumpi, sillä se on niin tajutoman tylsä, kun mitään ei tapahdu.

Haluaisitkohan muuten taas tehdä yhden päivän hurrikaanista tai voimatreenistä treenipostauksen? :)

saratickle
Tickle Your Fancy

lankku on kyllä kaikkien aikojen tylsin liike, aaahhh, TYLSÄ!! :D

Tunnin sisällöt ovat nykyään salaisia (niin tehokkaita kokonaisuuksia, että salattuja!), eli suoraa kopiota en valitettavasti pysty tunnistä tekemään. Mutta jonkinlaisia itse kokoamia treenikokonaisuuksia voisin tänne päivitellä jos kiinnostelee :)

eveli (Ei varmistettu)

Ahhh! Paras ja samalla ärsyttävin liike :D niin paljon vielä vaatii kehittymistä, kun vihdoinkin tajusin että tein ennen kaiken tässä ihan väärin. Päädyin lopulta siihen, että teen niin pientä liikettä että se tulee puhtaana suorituksena ulos, ja kappas vaan alkoi vatsassa parin sarjan jälkeen poltella mahtavasti!! :D en ymmärrä miten ihmiset ei nauti tuosta, ihan parasta.

Kommentoi