Ladataan...
Tickle Your Fancy

 

Se tuo tavallaan mieleen 80-luvun hiihtomuodin. Aika paljonkin, itseasiassa.

Harvemmin tulee nykyään enää vaatteista fiilistä, että mikä toi on, minä haluan ton. Mutta nyt tuli. Nyt todellakin tuli. Miten mieletön voi neule olla?!

Ihana kaula-aukko, ihanat hihat. Ihana printti, materiaali ja pituus. Juuri täydellinen valinta hygge sanan kotimaahan, Tanskaan, jossa vietin viime viikolla pari päivää uudenkarhean neuleeni kanssa. 

Taidan napata tämän tänään mukaani Åreen. Katsotaan miten uusi neule toimii after skissä!

 

Pictures: Sabina Särkkä // edit by me

 

H&M knit

KappAhl pants

Nelly/Adidas sneakers here*

Céline bag

 

xx Sara

Share

Ladataan...
Tickle Your Fancy

 

Miltä treeniviikkoni näyttää astetta pidemmällä haarukalla? Millaisia liikuntaharrastuksia arkeeni kuuluu? Entä kuinka paljon aikaa omistan treenaamiselle viikossa?

Treeniviikkoni koostuvat karkeasti viidestä eri osasta: TFW-treeneistä (circuit + voimatreenit), kotona tehtävistä kehonpainotreeneistä, lenkkeilystä, joogasta ja lepopäivistä. Treenejä kertyy viikottain yleensä neljästä viiteen, ja niiden tehot vaihtelevat isosti. Yleensä vedän viikkooni pari kovempaa treeniä ja yhden palauttavan treenin.

 

 

TFW:llä olen käynyt jo yli kolme vuotta. Välillä säännöllisemmin, välillä epäsäännöllisemmin. 60 minuutin treeneissä lämmitellään hyvin ja käydään läpi tekniikka. Lisäksi jokainen tunti alkaa motivaatiotarinalla. Nämä kaikki ovat osa treeniä, ne valmistavat oikeaoppiseen, oonnistuneeseen treeniin. Hikoilemaan on hyvä lähteä kun motivaatio on kunnossa, kroppa on huolella lämmitetty ja liikkeet ovat hallussa. Treenitason päättää jokainen itse, ja meikäläisen kohdalla se useasti tarkoittaa täysillä vetämistä.

Kotitreenit ovat kiireisen arjen ja liikkuvan työn pelastus. Yhteen treeniin kuluu tyypillisesti 15-20 minuuttia, välillä voi mennä enemmänkin. Duunireissuilla saatan tehdä kehonpainotreenin/joogan hotellihuoneessa ennen aamiaista.

Lenkkeilyni on talvikaudella hyvinkin epäsäännöllistä. Lenkit ovat tyypillisesti kevyitä ja toimivat palauttavina treeneinä. Suurin motivaatio on saada raikasta ilmaa ja raikkaita ajatuksia, ei niinkään kehittää juoksukuntoa. Kevät- ja kesäkaudella innostun aina juoksemisesta enemmän, ja siihen aikaan vuodesta juoksu muuttuukin astetta tavoitteellisemmaksi.

Joogaan lähes viikottain. Välillä käyn tunneilla, välillä rakennan joogaympäristön omaan olohuoneeseeni. Pyrin kuuntelemaan kehoni tarpeita ja valitsen joogani sen mukaan: liikkuva flow, vahvistava astanga/vinyasa tai rauhoittava yin.

 

 

1. viikko - 5 treeniä

ma - juoksulenkki 8 km, 50 min

ti - circuit-treeni, 60 min

ke - kehonpainotreeni 10min + vinyasa jooga 20 min

pe - circuit-treeni, 60 min

su - voimatreeni, ylä- ja alakroppa, 60 min

 

 

2. viikko - 5 treeniä

ti - voimatreeni, ylä- ja alakroppa, 60 min

ke - circuit-treeni, Black-taso, 60 min

to - circuit-treeni, 60 min

la - juksulenkki 7 km, 45 min

su - speed & strength, voima circuit-treeni, 60 min

 

3. viikko - 4 treeniä

ti - laskettelupäivä

ke - yin jooga, 60 min

to - circuit-treeni, 60 min

la - circuit-treeni, 60 min

 

 

4. viikko - 5 treeniä

ma - flow jooga, 45 min

ke - 10 x 10 x 10 x kotitreeni (täällä) n. 30 min

to - kotitreeni (täällä) 15 min + astanga jooga 15 min

pe - voimatreeni, ylä- ja alakroppa, 60 min

la - circuit-treeni, 60 min

 

5. viikko - 6 treeniä

ma - circuit-treeni, 60 min

ke - voimatreeni, ylä- ja alakroppa, 60 min

to - circuit-treeni, 45 min

pe - circuit-treeni, 60 min

su - aamu: astangajooga 15 min // ilta: circuit-treeni, 60 min

 

kuvat minusta: Jossu Rontu & Sabina Särkkä

 

xx Sara

Share

Ladataan...
Tickle Your Fancy

 

Köpiksen muotiviikot takana! Kaksi päivää meni hujauksessa. Tuli käytyä näytöksissä, tavattua uusia ihmisiä, treenattua, valokuvattua ja syötyä hyvin. Ja tutustuttu vähän paremmin tähän mahtavaan mimmiin <3

Olipa jotenkin erityisen hyväntuulinen reissu, vaikka kommelluksilta ei vältytty tälläkään kertaa :D Sain mm päälleni kolme massiivista passionhedelmä mojitoa (tarjoilijan tarjoitin kaatui sopivasti meikän kohdalla!).

Majoituttiin mun Köpiksen lempparihotellissa, Skt Petrissä, joka sai muuten reissun aikana uuden hashtagin: #seonpetrii :D Homma lähti jotenkin ihan käsistä, erityisesti siinä vaiheessa kun bongattiin yhdestä näytöksestä Petri Nygårdin kaksoisolento kalastuslakkeineen ja shortseineen!!

Iso kiitos Vitamin Well mukavasta reissusta - oli lystiä!

 

 

xx Sara

Share

Pages