Chanel N°5 sai uuden mainoskasvon – ja mahdollisen myyntikiellon EU:ssa

Toimitus

Tiedätkö mitä yhteistä on huippumalli Gisele Bündchenilla ja Hollywood-tähti Brad Pittillä? Pian he voivat molemmat kehuskella mainostaneensa maailman legendaarisinta naisten parfyymia. Women’s Wear Daily kertoo, että Bündchen on juuri nimetty Chanel N°5 -tuoksun uudeksi mainoskasvoksi.

Huhut Gisele Bündchenin Chanel-diilistä alkoivat levitä, kun malli bongattiin elokuvallisista kuvauksista New Yorkin alakaupungista. Myöhemmin tänä vuonna julkaistavaa kampanjaa on kuvattu myös newyorkilaisten suosimassa Hamptonsin rantalomakohteessa. Tuleva kampanja on erityisen mielenkiintoinen, koska sen ohjaa Moulin Rouge ja The Great Gatsby -elokuvien takaa tuttu Baz Luhrmann. Luhrmann ohjasi muotitalolle Chanel N°5 -mainoksen jo vuonna 2004. Silloin mainosfilmin päätähtenä nähtiin Nicole Kidman.

Itsensä Coco Chanelin huolella kehittämän ja jo vuonna 1921 lanseeratun parfyymin tulevaisuus saattaa kuitenkin olla vaarassa, kertoo Telegraph-lehti. Tuoksu kun sisältää lukuisia ainesosia, joiden käytön EU on vastikään kieltänyt aluellaan myynnissä olevissa kosmetiikkatuotteissa. Kielto juontaa juurensa ainesosien allergisoivaan vaikutukseen, ja Chanel joutuu nyt miettimään maailman myydyimman naisten hajuveden rakennetta uudelleen.

Teksti: Laura Paananen, joka joutuu myöntämään, ettei oikeastaan kyllä edes pidä Chanel N°5 tuoksusta

Lähteet. WWD ja Telegraph Fashion

Kuva: Splash News

 

Share

Kommentit

Nata - White Trash Disease

chanel 5 haisee ihan vanhan mummon vessalta. sori vaan.

Annemaris

chanel 5 on kyllä aika hirveetä. banniin vaan koko tuote :D

coco mademoiselle on taas aivan ihana!

Laura00

itsekään en ole hirveämmin innostunut tästä klassikkotuotteesta... kukahan sitä sitten ostaa, kun kumminkin työntävät uusia versioita aina markkinoille? :O

 

http://www.lily.fi/blogit/cupcakes

isopahahukka

Haluan tietää kuka oikeasti pitää tuosta tuoksusta. Musta se on yksi kauheimmista ja mummomaisista.

Ritva Reliikki (Ei varmistettu)

Varmaan me mummot, meitä on täällä maailmassa vielä vapaalla jalalla. Ei oo toistaiseksi sukupuuttoa näköpiirissä. Tulin mielenkiinolla lukemaan tänne toimituksen blogiin artikkelia.
Olen hiukan ihmeissäni noista lapsellisista kommenteista. Ihmeissäni ! Esim. miksi ihmeessä nata edes vaivautuu kommentoimaan aiheesta, joka on hänelle yhtä intresantti kuin mummon vessa.
Tuoksujen voimasta nostaa mieleen jo unohdettuja asioita ja muistoja, en viitsi paasata, kuukkeloikaa itse. Mielestäni Chanel 5 on osa meidän kultuurihistoriaa, muodin historiaa ja uskomattoman tärkeä monen naisihmisen yksityisessä historiassa.

Nata - White Trash Disease

hei riitta! ihan näin nuoremman naisen näkövinkkelistä kommenttini. minulle tulee tuosta tuoksusta aina oma mummoni ja hänen vessa, jossa hän tuoksua säilytti. ei siis millään pahalla todellakaan! 

jännittävää on se, että chanel 5:sta markkinoidaan edelleen aika nuorekkaana, joka mielestäni ei sovi itse tuoksun kanssa yhteen. mielestäni toimisi paljon paremmin, jos mainoskasvona olisi giselen sijaan esimerkiksi joku hieman varttuneempi kaunotar. heitä löytyy hollywoodista paljon, mutta eivät saa niin paljon palstatilaa kuin kakskymppiset. sääli.

chanel 5 kulttuurihistoriallista arvoa en väheksy. itse tuoksu on mielestäni vain aika pahan hajuista.

Kommentoi