Donatella Versacesta Givenchyn uusi mainoskasvo

Toimitus

On jokseenkin tavallista, että muotisuunnittelijat poseeraavat omien muotitalojensa mainoksissa. Hieman epätavallisempaa sen sijaan on se, että suunnittelija mainostaa kilpailevan muotitalon tuotteita. Nyt näin on tapahtumassa, sillä Givenchy pestasi ensi syksyn mainoskampanjansa tähdeksi Donatella Versacen, kertoo Fashionista.

Givenchy-suunnittelija Riccardo Tisci julkaisi tällä viikolla Instagram-tilillään esimakua muotitalon ensi syksyn mainoskampanjasta. Kuvassa suunnittelijan kanssa poseeraa italialaismuotitalo Versacen pääsuunnittelija Donatella Versace. Givenchy Family -nimellä kulkevan kampanjan kuvat ovat Instagram-tietojen mukaan ottaneet Mert Alas ja Marcus Piggot, ja sen tyylillisestä puolesta vastaa Carine Roitfeld. Vaikka asetelma kuulostaakin melko harvinaiselta, löytyy muodin lähihistoriasta myös toinen vastaava tapaus: vuonna 2008 Victoria Beckham nimittäin toimi Marc Jacobsin mainoskampanjan tähtenä.

Givenchy-kampanja jatkaa muotimaailmassa viime sesonkeina näkynyttä arvomainonnan trendiä: sen sijaan, että muotitalot hakisivat mainoskasvonsa mallimaailmasta tai Hollywoodin seurapiireistä, mainoksissa halutaan nyt korostaa erilaisia persoonia. Kuluvana keväävä esimerkiksi Célinen mainoskasvona toimi 80-vuotias kirjailija Joan Didion, ja Givenchyn mainoksissa poseerasi 47-vuotias Julia Roberts.

Teksti: Laura Paananen, joka toivoisi näkevänsä vieläkin enemmän tämän kaltaisia mainoksia, joissa pääosaan nousevat mielenkiintoiset ja persoonalliset naiset

Lähde: Fashionista

Kuva: Riccardo Tisci Instagram

 

Share

Kommentoi