Jei, Vuoden graafikot suunnittelivat Trendille uuden logon!

Toimitus

Trendi saa pian uuden logon. Eivätkä sen suunnittelijat ole keitä tahansa. Logon takana ovat uunituoreet Vuoden graafikot, Lilynkin logon suunnitelleet Ahonen & Lamberg.

Anna Ahonen ja Katariina Lamberg asuvat ja työskentelevät Pariisissa. Kaksikon asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Lacoste, Diesel ja tyylilehti Love. Suomessa heidät tunnetaan muun muassa (yllätys yllätys!) tämänkin sivun yläreunassa majailevan Lilyn logon suunnittelijoina. Samaa käsialaa ovat myös muotimerkki R/H:n ja Nina’s-putiikin logot. Ja nyt siis myös Trendin uusi logo, joka löytyy lehdestä ensi numerosta eli maaliskuusta lähtien.

Ahonen ja Lamberg opiskelivat samaan aikaan Taideteollisessa korkeakoulussa, mutta tutustuivat toisiinsa vasta ollessaan vaihdossa Pariisissa.

”Tapaamisemme oli sattuman oikku. Päätimme kokeilla yhteistyötä, kun kerran samalla alalla ollaan.” Nyt yhteistyö on jatkunut kahdeksan vuotta. Naisten työskentely on niin saumatonta, että eräs japanilainen asiakas luuli heitä vuosien ajan pariskunnaksi.

Uuttera työ ja omannäköinen jälki toivat ansaitun tunnustuksen: Ahonen & Lamberg saavat tänään Vuoden graafikko -palkinnon, joka jaetaan ansiokkaasta ja tuloksellisesta työskentelystä suomalaisen graafisen suunnittelun hyväksi.

Trendin uutta logoa parivaljakko alkoi suunnitella jo viime keväänä. ”Oli tosi kivaa työstää logoa ajan kanssa, etenkin kun toimitus välitti paljon jokaisesta yksityiskohdasta.”

Logo on suunnittelijoiden mukaan vähän hassu ja vinksahtanut mutta tasapainoinen. ”Jos Trendin uusi logo olisi eläin, se olisi kettu. Kettu on klassinen, viekas ja kaunis. Sillä on suipot korvat mutta pehmeä häntä.”

Lamberg & Ahosen töihin pääsee tutustumaan näyttelyssä, joka aukeaa toukokuun lopussa Design Forumin showroomissa Helsingissä (Erottajankatu 9 B).

Trendin uuden logon sekä jotain muutakin uutta löydät 4. maaliskuuta ilmestyvästä numerosta. Seuraa toimituksen blogia, Trendin InstagramiaFacebookia ja uutta Twitter-tiliä - luvassa ennakkopaljastuksia Trendin seuraavasta numerosta ja runsaasti kurkistuksia kulissien taakse!

24 päivää, 18 tuntia, 37 minuuttia vieläkin parempaan Trendiin

#trendivaanparanee

Teksti: Anni Kemppainen

Share

Kommentit

My Man Jeeves

Täällä jo odotellaan. Jännää!

tiia_

Kivoja tämmöiset uudistukset! :) Mä jotenkin muistan vielä Trendin ihan ensimmäisen logon - voi se oli niin hieno ja moderni silloin... hmm... mikäs vuosi se olikaan? Kuinka kauan Trendi on ollut olemassa? Ja siitä aasinsiltana... voisko Toimitus joskus (jos ehditte) koota iloksemme jonkun nostalgiatripin Trendin vanhoista kansista tms? 

FFFifi
Fitness Führer

Mäkin muistan sen. Ja sen tilaajalahjana saadun valko-vihreä-oranssin tarralompakon joka oli kyllästetty Trendi-logoilla :D Sain sellaisen serkultani, joka oli suunnilleen aikuinen ripsiväreineen, vaaleine helmiäishuulipunineen ja permanentteineen. Sekä tietysti Trendi-tilauksineen :D

tiia_

Se tarralompakko! Mäkin muistan sen!!! :D

Toimitus
Toimitus

Tämän tarralompakon olemme pyyhkineet muististamme...

Toimitus
Toimitus

No eikös olekin! Trendi täyttää tänä vuonna 25 - aika huikeaa :) Ensimmäinen logo oli erittäin, noh sanotaanko että vauhdikas. Nostalgiatrippi on mahtava idea!

minna

Muistan joskus vuosia sitten kuvaamataidon tunnilla silpunneeni vanhoja Trendejä ajalta, jolloin päältä blondit ja alta tummat hiukset olivat cool, vuosituhannen alkua kenties? Muistan myös, että lehtien leikkely oli aika hidasta, kun ne kaikki piti ensin lukea kannesta kanteen...

Kommentoi