Kate Mossin läpimurtokampanja oli mallille traumaattinen kokemus

Toimitus

Alkuperäisvedos Kate Mossin Obsession-kampanjan kuvasta myytiin huutokaupassa vuonna 2013.

Aikaisemmin tällä viikolla Cara Delevingne paljasti kuinka hän aloitti oman malliuransa. Nyt samasta aiheesta avautuu toinen mallilegenda ja Delevingnen maannainen Kate Moss. Miten syntyi Calvin Klein Obsession -parfyymin ikimuistoinen mainoskampanja, joka teki Mossista kansainvälisen huippumallin? Sen Moss paljasti harvinaisessa videohaastattelussa, kertoo Vogue.

Kate Moss bongattiin Obsession-parfyymin mainokseen hänen silloisen poikaystävänsä, valokuvaaja Mario Sorrentin portfoliosta. Sorrentin tyyli kuvata nuorta Mossia oli pakkomielteisen intohimoinen, ja niinpä kaksikko lähetettiin Calvin Kleinin toimesta syrjäiseen rantahuvilaan taltioimaan uutta parfyymikampanjaa. Vaikka puitteet kymmenenpäiväisellä matkalla olivat otolliset myös pienelle lomalle, pani Sorrenti silloin 17-vuotiaan Mossin työskentelemään päivittäin aamusta iltaan. Moss kertaa noita aikoja haastattelussa – ja kertoo kokemuksen olleen hänelle traumaattinen.

”Kun on suhteessa valokuvaajan kanssa ja tämä alkaa väärinkäyttää asemaansa, se saa helposti aikaan vastareaktion”, Moss sanoo haastattelussa.

Vaikka lopputuloksena olikin yksi muotihistorian legendaarisimmista mainoskampanjoista, ajautui pariskunta kuvausmatkansa jälkeen välirikkoon. 

Sittemmin Moss on alkanut ymmärtää myös Sorrentin näkökulmaa.

”Hänhän yritti tallentaa vain täydellisen hetken”, huippumalli toteaa.

Teksti: Laura Paananen, joka voi hyvällä omallatunnolla todeta, että Sorrenti todellakin onnistui tallentamaan Obsession-kampanjaan pysäyttävän täydellisen hetken

Lähde: Vogue UK

Kuva: All Over Press

Share

Kommentit

Mia K.
Voi taivas

Vangitsevaa karismaa

Kommentoi