Miten Kristen Stewartista tuli muotimaailman suosikki?

Toimitus

Kristen Stewart on melko epätavallinen tyyli-ikoni. Näyttelijä viis veisaa tyyliasioista, mutta hän on siitä huolimatta onnistunut nappaamaan itselleen isoja muotidiilejä. Stewart on esimerkiksi toiminut Balenciagan tuoksukasvona ja keväällä hän ryhtyy Chanelin mainoskasvoksi. Stewart paljasti Marie Claire -lehdelle, miten hän päätyi muotimaailman suosikiksi.

Tuoreimman Marie Clairen kannessa poseeraava Kristen Stewart ei lähtökohtaisesti pidä muodista. Muotimaailma tuli näyttelijälle kuitenkin tutuksi jo 14-vuotiaana, kun lapsitähtenä uransa aloittanut Stewart törmäsi valokuvauksissa muotikuvaaja Bruce Weberiin ja silloiseen Balenciagan pääsuunnittelijaan Nicolas Ghesquièreen. Suunnittelija teki Stewartiin heti vaikutuksen. Kun Ghesquière sitten muutaman vuoden kuluttua soitti ja ehdotti näyttelijälle yhteistyötä, tämä suostui oitis.

“Jos minun pitää olla muotimaailmassa jollakin tavalla mukana, haluan tehdä sen hänen kanssaan, sillä hän on niin luova suunnittelija”, Stewart ylistää luottosuunnittelijaansa.

Itseään taiteilijapersoonaksi kuvaileva Stewart arvostaakin alalla toimivia luovia tekijöitä. Sittemmin näyttelijä on löytänyt yhteisen sävelen myös Karl Lagerfeldin kanssa, sillä Stewart nähdään pian Chanelin kevätkampanjan kasvona.

“Muotimaailmasta löytyvät sekä parhaimmat että kamalimmat persoonat”, Stewart kiteyttää Marie Clairelle.

Teksti: Laura Paananen, joka jää odottelemaan milloin Nicolas Ghesquière palkkaa Kristen Stewartin Louis Vuittonin mainoskasvoksi

Lähde: Marie Claire US

Kuva: Splash News

 

 

Share

Kommentoi