Päivän kysymys: Mitä rukoilit viimeksi?

Toimitus

"Pliiiiis Jumala, jos pistät tänä pakkasaamuna bussin tulemaan ajallaan, lupaan rukoilla myös huomenna!"

Kuva: Timo Pyykkö/ A-lehtien arkisto

Share

Kommentit

Hunajahomo

Ei tuu rukoiltua ku ei oo ihan mun juttu noi uskonnot O.o

Kryonik
Trans-Time

Alle kouluikäisenä rukoilin päivä, viikko ja kuukausi toisensa jälkeen, että saisin kanin tai koiranpennun. Eipä tullut lemmikkiä, joten luovutin enkä ole sen jälkeen yrittänyt.

Vierailija (Ei varmistettu)

Että tästä maailmansta löytyisi vielä yksi kunnollinen mies, jonka kanssa voisin elää elämäni loppuun iloisena ja onnellisena. Aiva hc-pyyntö, mutta toivon yläkerran jelppaavan ees vähän.

Vierailija123 (Ei varmistettu)

Pienenä muksuna sitä tuli kokeiltua, onneksi siitä vielä kasvoin ja opin ja ymmärsin miten asiat ovat.

Marsublog

Olen ateisti, joten mieluiten puuhailen tavoitteideni saavuttamiseksi.

Vierailija (Ei varmistettu)

En ole uskonnollinen, mutta tiukan paikan tullen lapsuudesta tuttu tapa pyytää jotain jumala, pliis auta -hengessä aktivoituu. Viimeksi rukoilin näin viime viikolla perheenjäsenen terveyden puolesta.

Ateistina en rukoile, mutta toivon kyllä erinäisiä asioita tapahtuvaksi. Päivittäin.

taatelipaateli (Ei varmistettu)

En ateistna rukoile ja muutenkin ajatus siitä, että joku olisi niin egoistinen että kuvittelee maailman mahtavimman olennon olevan kiinnostunut just tän tai tän randomin ihmisen randomista päivän vinestä on aika hupsu. Mut kivoja asioita toivon kyllä tapahtuvaksi, niiku kuka vaan. tänään toivoin kesää ja voimia selvitä koulutöistä.

Amppeli (Ei varmistettu)

Rukoilin eräiden parisuhteen puolesta. Ja yhden leikkauksen puolesta. Ja iloitsen siitä, että Jumala on kiinnostunut kaikkien maailman ihmisten asioista. Jumala on mahtava!

A. Sinivaara
Onnenpäivä

En oikeastaan rukoile niinkään Jumalaa, vaan tosipaikan tullen jotain, ehkä universumia tai kohtaloa, jeesaamaan edes vähän...! Mutta tosiasiassa uskon enemmän luontoon, siihen kaikkeen mitä tässä ympärillä on ja jota me ihmiset ei oikein edes ymmärretä. Eikä ne luonnonvoimatkaan kyllä ymmärrä meidän ihmisten ongelmien päälle, joten aika turha mennä sademetsältä huutamaan apua rahavaikeuksiin...

Kyllä minä rukoilen mutta en käytä sana Jumala tai muutakaan nimeä :) Uskon että on olemassa hyvä ja huono karma tosin voin vain vaikuttaa omaan elämääni siten että toimin positiivisellä voimalla eteenpäin ja siten myös rukoilen hyvää itselleni ja läheisilleni tietenkin terveys on ykkönen ja se että saan myös elää näillä systeemeillä mitä nyt on kun kaikki on oikeesti hyvin:) tavallinen arki riittää minulla sekä mies joka on rinnalla ja tietenkin lapset jotka toimivat kohtuu ihmisiksi..kiitos 

Vierailija (Ei varmistettu)

Kiitin Jeesusta siitä että on sovittanu mun synnit ja antanu itsensä kuolemaan mun takia ristillä. Kiitin siitä että saan olla Jumalan lapsi ja elää tänäänki yhteydessä taivaan Isääni. Jess! tää on elämää. Mikä rauha ja ilo.

rukoilijapupu (Ei varmistettu)

Pyysin Jumalaa koskettamaan lohdutuksella eronnutta tuttua, joka soitti mulle tänään ja purki huoliaan. Ja pyysin monta kertaa mielessäni, että tämäkin ihana ihminen ottais vastaan Jumalan valmiiksi avaaman tien, Jeesuksen. Haluaisin että JOKAINEN pelastuu!

Olen ateisti enkä rukoile mitään. Pyydän anteeksi jos on anteeksipyydettävää, vastaan itse teoistani ja uskon että tässä yhteiskunnassa on lait ja asetukset kohdillaan sen takia että ihmiset olisivat ihmisiksi.

Kommentoi