Ylläpito tiedottaa: Muutoksia mainospaikkoihin

Toimitus

Testasimme viime- ja edellisviikolla Lilyn sisällön keskellä sijaitsevaa uudenlaista mainosmuotoa. Sisältökentässä sijaitseva mainos osoittautui kriittisen tärkeäksi sivuston mainosmyynnin parantamisessa, mutta olemme myös kuulleet palautteenne mainospaikan häiritsevyydestä.

Kehitimme mainospaikkaa palautteen pohjalta, eikä sitä jatkossa näytetä lyhyiden juttujen yhteydessä. Toistaiseksi mainospaikkaa ei myöskään näytetä Lilyn sopimusblogeissa, joissa kehitämme eri tavoin uudenlaisia kaupallisia ratkaisuja syksyn ja talven aikana. Pyrimme myös edelleen kehittämään mainosratkaisuja vähemmän häiritseviksi kannattavuutta menettämättä.

Terveisin

Ylläpito

 

Share

Kommentit

miz
miz

Häiritsee silti pidemmissä jutuissa. Luulut monesti jutun katkeavan kesken kaiken.

Miksi muuten nykyään pitää vahvistaa CAPATCHA ennen julkaisemista. Todella tyhmä syteemi ku on jo kirjautunut kuitenkin ja julkaisemassa uutta postausta niin sitä ennen pitää vielä koneella valita esim kuvia missä näkyy tie tai liikkennemerkki / känykkällä riittää että rastittaa CAPATCHA boxin.

Toimitus
Toimitus

Lilyssä on ollut ongelma (todennäköisten) korealaisten blogien kanssa. Olemme saaneet niistä paljon palautetta teiltä. Kiitos siitä.

Siksi olemme tiukentaneet captchaa ja yrittäneet löytää sen avulla keinon hillitä spämmäävien blogien tuloa Lilyyn.  Näin olemme pystyneet estämään monien, mutta ei kaikkien, vastaavien blogien perustamisen Lilyyn. Yritämme pian helpottaa captchaa ja etsimme uusia keinoja spämmäävien blogien estoon.

miz
miz

Eikö sen saisi jo kun rekisteröityy bloggaajaksi. Esim pitää silloin varmistaa sähköposti ja vaikka samalla joku en ole robotti kysely

Kysyisin miksi blogini alalaidassa SUOSITELLAAN luettavaksi korealaisia blogeja, jos ne kerran spämmäävät? Blogini seuraajista kukaan ei osaa koreaa. Jos taas kyse on spämmäävistä (eikä oikeista) blogeista, miksi niitä suositellaan luettaviksi??? Kai toimitus / ylläpito voi asiaan jotenkin vaikuttaa? Eilen blogin alalaidassa suositellaan luettaviksi kolmea, tänään yhtä korealaista (?) blogia. En halua, että oma blogini toimii spämmääjänä. Jos blogit ovat "aitoja", niitä kannattaisi kaiketi tarjota luettaviksi sellaisille, jotka kyseistä kieltäkin hallitsevat? Joudun usein tekemään captchan kolme tai neljä kertaa (!), mikä tuntuu aika raivostuttavalta, jos ei niidenkään jälkeen saa spämmääviä blogeja pois. 

sallamanteri

Onpa ikävä uutinen, tässä täytyy ruveta nyt vakavasti harkitsemaan blogin siirtämistä muulle alustalle. 

sallamanteri

Tähän liittyen, uusi blogi löytyy osoitteesta https://notinkansas.fi/ :)

Minnea
Minnean muruja

:/

Minja Koskela
Bluestocking

Hei,

tämä on bloggaajan näkökulmasta tosi ikävä uudistus. Ensinnäkin, mainosten tämän hetkinen layout ei ole järin esteettinen. Tällä hetkellä bannerin alla vilkkuu mainos, jota ei saa klikattua kiinni, ja toinen tulee vastaan heti tekstin puolessa välissä. Toiseksi, tekstimuotoisia juttuja kirjoittavan bloggaajan näkökulmasta uudistus on äärimmäisen valitettava. Minä en kirjoita 'lyhyitä juttuja', vaan asiasisältöä on joka bloggauksessa vajaan liuskan verran. Mainokset vaikeuttavat lukijaa silmäilemästä juttua, ja lisäksi saavat tekstin vaikuttamaan todellista pidemmältä, mikä taas kokemukseni mukaan korreloi lukijamäärien kanssa. Toivoisin kovasti, että asiassa päästäisiin myös bloggaajia miellyttävään ratkaisuun.

Rakentavin terkuin,

Minja Bluestockingista

Kirsikka W.

Pakko myös kommentoida, että on ihan surkea päätös. Lisäksi mielestäni on outoa, miten eri selaimilla mainoksia on eri määrä. Eilen tein kokeen, jossa selasin oman blogini kaikki postaukset läpi sekä Chromella, jota käytän ensisijaisesti, että Internet Explorerilla, ja Chromessa on yli puolet enemmän mainoksia.

 

Lilyn pitäisi todellakin myös pitää silmällä alustalla olevia mainoksia, sillä eilen bongasin selaimesta riippumatta ainakin kolmea eri mainosta, jotka olivat kyseenalaisia ja mahdollisesti jopa huijaussivustolle johtavia. Niiden otsikoita olivat mm. "Ilman näitä kolmea tuotetta et laihdu", "Olet voittanut ilmaisen puhelimen" ja "Kymmenen ilmaispyöräytystä". Jotkut olivat hatarammalla suomenkielellä, kuin toiset. En haluaisi blogissani mainostettavan mitään sellaista, joka voi aiheuttaa lukijoille hutiklikkauksia huijauslinkkeihin ja -sivustoihin. Inhottavaa!

Emilia M

Joo, mä luin työkoneella Juliaihmistä ja sama homma, jotain ihan höpöhöpöhuijausjuttuja. Kotikoneella eivät näy, kun on adblock. Meinasin ottaa ruutukaappausen ja lähettää Julialle, että tiedätkös tästä, mutta en saanut aikaiseksi.

Uudistuksen tarkoitus on nimenomaan parantaa sivustolle saatavan mainonnan laatua,  jotta pääsemme eroon noiden näkemiesi kaltaisista mainoksista. Nykyisin lähes kaikki verkkomainonta ostetaan ohjelmallisesti eli automaattikanavia pitkin. Yksi tärkeimmistä kriteereistä kohdemedian valinnassa on niin sanottu viewability, eli prosenttiluku joka kertoo mainostajalle, kuinka moni sivuston käyttäjistä todellisuudessa näkee mainonnan. Lilyn prosenttiluku oli päässyt tippumaan liian alas, eli liian moni kävijä ei enää ole nähnyt sivustolla näkyviä mainoksia (tämä johtuu osin esim. mobiilikäytön lisääntymisestä). Kun viewaility-prosentti laski liian alas, Lily tipahti pois parhaiden mainostajien mediavalikoimasta - ja vapaaksi jääneen mainosinventaarin ovat sitten ostaneet halvemmalla "kökkömainostajat" (ylläpidon oma termi). 

Pyrimme tosissamme parantamaan Lilyn käyttökokemusta, jotta mainonta häiritsisi vähemmän, mutta ensisijaisesti mainospaikat täytyi nyt saada riittävän hyville paikoille, jotta viewability-prosentti saatiin ylös. Haluamme pitää Lilyssä parhaat mainostajat, jotka tätä viewability-ongelmaa lukuun ottamatta arvostavat Lilyn mediaympäristöä todella paljon. Eikä kyse ole vain mainostajista, vaan tiedämme että myös teille bloggaajille blogin yhteydessä näkyvän mainonnan laatu on tärkeää, ei vain mainoksen sijainti.  /Ylläpito

Surkea uudistus. Tämän seurauksena n. puolet seuraamistani blogeista on vaihtanut alustaa ja päädyin itsekin poistamaan kokonaan oman tekeleeni.  

Niistäkin blogeista, jotka edelleen ovat lilyssä osa on sopimusblogeja ja niissä valitettavasti hyvän sisällön lisäksi pyörii myös samat mainoskampanjat. Ikävä yllätys tulla katsomaan innoissaan uusia postauksia pitkän päivän jälkeen, kun niitä on vain 4 ja niistäkin kaksi mainostaa kermaa. 

En ole nähnyt yhtään positiivista mielipidettä mainoskokeilusta ja tuntuu, että se vaikuttaa kielteisesti etenkin pieniin ja ei kaupallisiin blogeihin. Moni käyttäjä on jo tainnut sivustoa vaihtaa ja sama taitaa olla itselläkin edessä, kun ei mainokset jaksa kiinnostaa.

Ei näin!

Sanph
Sanph

Aikoinani siirryin bloggaamaan Lilyn alta muualle häiritsevien mainosten takia. Tämä uudistus vahvistaa vain aiemmin tehtyjä päätöksiä, enkä enää pohdiskele paluuta takaisin Lilyyn, mitä olen siis välillä miettinyt. Mainokset häiritsevät eivätkä anna oikeutta muuten harmoniselle pohjalle.

Vierailija (Ei varmistettu)

Siis onko joku oikeesti klikannyt niitä mainoksia ja ostanut niiden kautta jotain vai mitä toi kriittinen mainosmyynnin lisääminen tarkoittaa? :D En ymmärrä, koska noi mainokset on täyttä kuraa ja tosi epäilyttäviä sisällöltään. Mielestäni olis voinut pitää Lilyn toiminnan pienempänä ja niillä vanhoilla mainospaikoilla - vai miksi muuten tarvitaan lisää mainosmyyntiä kuin kattamaan kasvavia kuluja? Johtuuko noista uusista videobloggaajista? Tai mieluummin olisi vähemmän sopimusbloggaajia, jos niihin sitä rahaa menee, ja enemmän tavallisten bloggaajien etujen vaalimista. Ei kai pelkkä kävijämäärien kasvu voi olla tähän syynä? Eli meidän oma vika että mainoksista kärsitään... Toivottavasti kaikki lopettais täällä käynnin :p Kai toimituksen blogi nyt kuitenkin yhteishengen nimessä ottaa mainokset omiin postauksiinsa?

Uudistuksen tarkoitus oli juurikin parantaa sivustolle saatavan mainonnan laatua. Lilyn aiemmat mainospaikat eivät ole (varsinkaan mobiilissa) sijainneet riittävän hyvillä paikoilla sivustolla, jonka vuoksi Lilyn "viewability" ohjelmallisissa mainonnan ostamisen kanavissa on laskenut. Tuolla viewabilityllä tarkoitetaan käytännössä sivuston mainospaikkojen saamaa näkyvyyttä, eräänlaisia mainonospaikkojen laatupisteitä. Kun viewability laski, laadusta tarkat automaattikanavia käyttävät mainostajat jättivät Lilyn pois mediavalikoimastaan - ja vapaaksi jääneen mainosinventaarin on sitten vallannut tuo mainitsemasi "kura". Tärkeä viewability-prosentti saatiin nyt onneksi uudistuksen avulla ylös, ja toivomme parhaiden mainostajien seuraavan pian perässä. Taustoitin mainospaikkauudistuksen syitä vielä tarkemmin vastauksessani aiempaan kommenttiin tässä samassa kommenttiketjussa. Uusi mainospaikka sijaitsee myös toimituksen blogissa. 

Mainospaikkauudistuksessa ei siis ole kyse vain mainostajien miellyttämisestä tai klikeistä, vaan mahdollisimman hyvälaatuisen ja kiinnostavan mainonnan saamisesta takaisin Lilyyn. 

Lumos
VALOA

Hienoa! Uusi blogi löytyy osoitteesta https://valoablogi.wordpress.com/.

 

marjapilami
Nørrebro Summers

Tosi ikäviä uutisia, postaan vielä kertaalleen aiemmin lisäämäni screenshotin, jossa ilmenee ettei pitkään mukana ollut lukijani ymmärtänyt postaukseni jatkuvan mainoksen jälkeen. Vaikka toistankin itseäni: Käytän (kuten varmasti muutkin bloggaajat täällä) PALJON aikaa yksittäisen postauksen suunnitteluun, kuvaamiseen, kuvien editointiin, järjestelyyn, kirjoittamiseen, oikolukuun ja kokonaisuuden sommitteluun - ja sitten se pilataan mainoksilla jotka saavat blogini näyttämään (sori nyt vaan) joltain spämmisivustolta, eikä lukijat edes ymmärrä missä postaus loppuu.

Lily on ollut rakas blogikoti, mutta nyt on monen muun blogisiskon tavoin pakko alkaa katsoa muita alustoja. Mainokset yleisesti ovat ilman muuta jees, mutta ei sen kustannuksella, että suurella vaivalla ja sydämellä tuottamani esteettinen ja moneen kertaan oikoluettu kokonaisuus menee sotkuksi. Todella surullinen juttu, koska en haluaisi lähteä... muttei tässä kai muuta voi :'(

 

Tämä on tärkeä pointti ja hyvä että toit asian vielä uudestaan esille. Vaikka emme nyt voi jättää uutta mainospaikkaa kokonaan pois, viilaamme vielä mainospaikan tunnistetta ja käytettävyyttä, jotta jutun jatkuminen mainoksen jälkeen käy selväksi. / Ylläpito

Riika V.
Koti Kumpulassa

No niin eli ihan oikean päätöksen tein kun vaihdoin muualle kirjoittelemaan.

Lähes kaikki mainokset voi estää helposti tietokoneella. Moniin ongelmiin ratkaisu on yhden tai kahden klikkauksen päässä. Tässä jotain Chromelle. Kaikki ovat ilmaisia ja Googlen hyväksymiä.

https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm

Tai: https://chrome.google.com/webstore/search/adblock

Monimutkaisempiin ongelmiin voi etsiä ratkaisua esimerkiksi Murobbsista, mutta jo pelkästään yhden pilkku kilkkeen asentaminen poistaa mainoksista paljon. Kannattaa niiden lisäominaisuuksiinkin toki tutustua. 

 

 

 

 

Itselläni on adblock käytössä, mutta ainakin ipadilla se jättää tyhjän aukon mainoksen kohdalle, joka myös häiritsee lukukoksemusta. En myöskään halua, että omien kirjoitusten keskellä muut näkevät mainoksia. Ei siis yksin poista tämän uudistuksen haittoja.

Torey
Näissä neliöissä

Tekemienne muutosten jälkeen on alkanut tämä alusta toimia huonommin. Surullista, mutta vaikka olen tykännyt Lilysta valtavasti, on pakko alkaa katsella muita blogialustoja. Surkeilla muutoksillanne hajotatte bloggaajien yhteisön. Seuraamistani blogeista ja sellaisista joiden ihmisten kanssa olemme muutenkin tekemisissä on jo osa lähtenyt. Ennen seurasimme toisiamme täällä, nyt olemme ympäri nettiä ja se ärsyttää ja vaikeuttaa blogien seuraamista!

jermia
Itärajapakolainen

Tervetuloa wordpressiin ;) meitä on siellä jo hyvä joukko.

New York Bucket List

Harmillinen päätös! Ehdin vasta luoda blogini tänne, mutta nyt on jo siirryttävä toiselle alustalle. Kyselin palautetta muutamalta lukijaltani, ja mainokset kuulemma häiritsevät lukukokemusta.

Nettanen

Todella surullista, että ilmaiseksi teille sisältöä tuottavien bloggaajien mielipiteillä on vähemmän arvoa kuin mainostajien. Varsinkin, kun kuten joku yllä jo totesi, nuo uudet mainokset ovat niin kuraa, etten mitenkään voi kuvitella, että niillä voitaisiin tavoittaa suuria ihmisvirtoja. Päin vastoin, tämä koko uudistus vaikuttaa kääntyvän täysin itseään vastaan. Asiasta ovat ärsyyntyneet niin kirjoittajat kuin lukijatkin, ja molemmat ovat kaikkoamssa - tosin eivät tietenkään erityiskohtelua saavat sopimusbloggaajat (ja uudet tubettajat). Uskon kuitenkin, että Lilyn sielu ja henki on syntynyt myös siitä, että täällä on meitä ihan tavallisia tallaajia, jotka kirjoittavat tavallisista arjen asioista. Ainakin viime aikainen keskustelu on kielinyt siitä, että juuri sitä ihmiset blogeilta nyt haluavat - vähemmän yhteistöitä, vähemmän mainoksia ja enemmän samaistuttavuutta. Ymmärrän täysin, että Lily tarvitsee rahansa jostain, mutta keinoja voisi miettiä luovasti ja innovatiivisesti.

Olen samaa mieltä kuin mitä Marja kirjoitti ylempänä - Lily on ollut ihana blogiyhteisö, enkä haluaisi muuttaa, mutta blogi ilmentää kirjoittajansa persoonaa ja arvoja, enkä todellakaan tiedä onko tämä suunta se, johon haluan minut yhdistettävän. :(

Ymmärrämme uudistuksen saaman harmistuneen palautteen, arvostamme itsekin Lilyn henkeä yli kaiken. Pyrimme myös tosissamme vähentämään mainonnan häiritsevyyttä. Mutta kuten laajemmin vastasin aiempaan kommenttiin, Lilyn mainospaikat täytyi nyt ensisijaisesti saada riittävän hyville paikoille sisällön keskelle, jotta mainosten ns. viewability-prosentti saatiin ylös. Sivustolla nyt nähtävä heikkolaatuinen mainonta ei siis johdu uudistuksesta, vaan uudistus tehtiin nimen omaan lisääntyneen "bulkkimainonnan" vuoksi. 

Syynä mainonnan tason laskulle on ollut se, että mobiilikäytön lisääntyessä sivuston mainokset eivät ole sijainneet riittävän hyvillä paikoilla, ja siksi ohjelmallisissa mainonnan ostamisen kanavissa tärkeässä roolissa oleva sivuston mainonnan "viewability" oli päässyt laskemaan. Tämä puolestaan aiheutti sen, että viewabilitystä tarkat laatumainostajat ovat jättäneet Lilyn pois mediavalikoimastaan - ja vapaaksi jääneen mainosinventaarin on sitten vallannut tuo "kura". 

Mainospaikkauudistuksessa ei siis ole kyse vain mainostajien miellyttämisestä, vaan mahdollisimman hyvälaatuisen ja kiinnostavan mainonnan saamisesta Lilyyn, sillä tiedämme että myös blogin yhteydessä näkyvän mainonnan laadun on tärkeää myös bloggaajille itselleen.  /Ylläpito

Nettanen

Kiitos vastauksesta, joka selvensi asiaa.  -Netta

Emilia M

Löytyihän se sittenkin koneelta. Tällainen mainos 16.6. ollut Lilyssä.

Vierailija (Ei varmistettu)

Vastaava vilkkui mulla norjaksi (koska olen Norjassa). Ihanasti keltaista ja punaista taustaa vaihdellen.

Lily saa nyt kyseenalaisen kunnian siitä että vihdoin tänä aamuna bussissa asensin Adblock Plussan myös mobiililaitteille. Aiemmin en ole käyttänyt mobiilissa sivuja, jossa olisi noin härskiä, päällekäyvää ja suorastaan epäilyttävää mainontaa. Enkä kai desktop-ympäristössäkään, mutta siitä en osaa sanoa sillä siellä Adblock on ollut kaverina jo vuosia.

Jättäisin Lilyn tällaisenaan kokonaan välistä ellei täällä olisi lempiblogieni koti (Juliaihminen, Bluestocking ja No Sex and the City).

marjapilami
Nørrebro Summers

Eilen tuli vuorostaan tällainen kommentti IG:n kautta. Ei hyvä :( 

Torey
Näissä neliöissä

En tajua tätä, lilyltä häipyy niin kirjottajat ku lukijat, mut kunhan rahaa saa ja mainostajat mainospaikkansa ni hyvä on! Itse siirryn varmaan viikonloppuna toiselle alustalle! Harmittaa koska muutaman lukijan menetän mahdollisesti, mut haluan blogata ilman ketutusta ja täällä se ei onnistu! Ja aina tulee uusia lukijoita! 

Neiti V.
Valon tyyssija

Kuinka paljon toimituksessa on mietitty sitä, miten suosittujen bloggaajien häipyminen muualle mainosuudistuksen myötä vaikuttaa mainosten näkyvyyteen? Näyttökerrat kun vähenevät siinä samalla. Itse joskus taannoin tein Lilyyn tunnarit ja keksin blogille nimenkin, mutta Lilyn ehdot ja jo se edellinen mainoskokeilu kuitenkin arveluttivat sen verran, että yhtä ainoaa postausta en ole julkaissut. Tunnarit olen pitänyt siksi, että haluan kätevästi seurata muutamaa bloggaajaa, kuten superlemppariani Bluestockingia. Juuri tänään hänen postausta lukiessani tämä mainosasia taas lävähti eteen katkaisten postauksen tosi tyhmästi (5+1 vinkkiä, joista +1 jää mainoksen alle ja vieläpä sama mainos myös postauksen vieressä, ettei varmasti jää epäselväksi). Jostain rankasta aiheesta lukiessa taas mainos keskellä vaikka sairastumis- tai keskenmenokertomusta tuntuu lähes rienaukselta. Mainostaa täytyy, tottakai, mutta niin, ettei blogiportaali kuivahda kasaan bloggaajien häipyessä. 

Elina U.
Lentoaskeleita

Voi miten harmillisia uutisia. Ymmärsinkö nyt oikein, että sopimusbloggaajat eivät saa mainosta katkaisemaan tekstiään? Haluaisin kuulla perusteen tällaiselle päätökselle, joka valitettavasti aiheuttaa näin käyttäjänäkökulmasta melko eriarvoisen mälsän asetelman sivustolle. Osa mainosnäkyvyyden katoamisesta voi johtua myös siitä, että moni vähentää sivuston käyttöään sekavasti tekstiä pätkivien mainosten ja eriarvoistamisen aiheuttaman kurjan mielen vuoksi. Olen viihtynyt Lilyssä jo viisi vuotta ja kokenut sen vahvasti blogikodikseni, aina kehunut sivuston ilmapiiriä ja yhteisöllisyyttä. Tosi ikävää joutua nyt miettimään asioita uusiksi, sillä Lily ja bloggaaminen täällä ovat olleet todella tärkeitä juttuja minulle vuosien saatossa.

Torey
Näissä neliöissä

Samoin. Mua harmittaa kovin, mutta koska en halua tukea tälläistä niin blogini muuttaa. 

Nella
Nellancholia

Muakin harmittaa tosi paljon, että päätetään lisätä mainontaa tavalla, joka sotkee ilmaiseksi bloggaavien kovaa työtä ja samalla lisää eriarvoisuutta palkatta bloggaavien ja ammattibloggaajien välillä. Lily lähettää päätöksellään ilmaisille sisällöntuottajilleen sellaisen viestin, että heidän työnsä jäljellä ei aivan oikeasti ole juuri mitään arvoa, koska siitä ei tarvitse maksaa eikä sitä tarvitse enää edes kohdella kunnioituksella. Sitä paitsi, eiköhän niiden mainosten ohi skrollattaisi kaikkein eniten juuri niissä eniten mainostetuissa ammattibloggaajien kirjoituksissa, joita käydään parhaimman näkyvyyden takia kaikkein eniten lukemassa? Mutta eihän meikä mistään mitään tiedä.

On ylipäätään aivan liikaa, että kun jonnekin sivulle viimeinkin pääsee (melkein joka helvetin klikkauksella täytyy taistella jonkun jättikokoisen videomainoksen ohi, kun 'jatka sivustolle' linkitkään ei toimi kunnolla ja joudun pakolla katsomaan jonkun H&M-mallin aistikasta pousailua) yhdellä sivulla on vähintään seitsemän mainosta, joista yksi valtaa sivun koko yläosan taustan ja toinen avautuu väkisin heti blogin nimen alapuolelle (tämä ei toki ole mitään uutta). Nyt niitä vielä heitellään keskelle postauksia, ettei varmasti jää keneltäkään Nanson syysuutuus huomaamatta. Siis mitä?

Mitä enemmän luen pettyneitä kommentteja ja suunnitelmia siirtymisestä muille blogialustoille, sitä enemmän mietityttää, kuinka Lilyn käy, koska Lilyn sisältö on jo muutenkin mennyt viimeisen vuoden aikana jyrkästi alamäkeen. Tämä mainosuudistus ei varmasti tule tilannetta pelastamaan. Eihän täällä nytkään ole enää juuri mitään kiinnostavaa tai järkevää luettavaa Minjan, Julian ja Jeminan juttuja lukuunottamatta, koska kaikki Kokot ja Laurat sun muut ovat jo aikaa sitten häipyneet omille teilleen, eikä tällainen konteksti tuo mukanaan uusia vastaavia kirjoittajia. Itsekin poistin vanhan blogini sisällön, enkä kirjoittanut mitään uutta, koska koko sivusto alkoi tuntua liian vastenmieliseltä. Toki mulla on ylipäätään taipumus ärtyä etuoikeutettujen ihmisten pseudosyvällisistä läpälääjutuista, jotka ei millään tavalla tarkastele tietoisesti tai kriittisesti sitä, kuinka etuoikeutettu kirjoittaja on.

Aikanaan kävin selaamassa Lilyn Facebook-sivua, koska sinne saatettiin joskus poimia itselleni vieraista blogeista hyviä juttuja, joita en olisi muuten huomannut. Nykyisin sekä Facebookissa että Lilyn omalla etusivulla pyörivät viikkoja tai kuukausiakin vanhat jutut. Eli samaa sisältöä kierrätetään jatkuvasti, koska (oletan) kiinnostavaa asiasisältöistä, ajatuksia herättävää, älykästä tekstiä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Vai onko toimitus laiskistunut? Vai onko toimituksen maku yksinkertaisesti muuttunut? En tiedä.

Tulipa angstattua. Pitäkää tunkkinne. 

Kahvittelija
Kahvia, kiitos!

Ikäviä uudistuksia kyllä! Ymmärrän kyllä ylläpidon pointit ja Lilyn kaupallisuuden, joka sanelee tiettyjä ehtoja mainostamiselle. Uskon myös toimituksen väen oikeasti arvostavan lilyläisiä bloggaajia, ei tässä varmaan mitään kiusaa olla tekemässä. Kuitenkin, sekä tästä mainossyystä että mielestäni myös ihan Lilyn muuttuneen hengen takia olen aloittanut bloggaamisen muualla, ihan uudella teemallakin. Kahvia, kiitos! -blogi on pikkuhiljaa siirtymässä perässä, mutta joitakin postauksia on tulossa vielä vanhassa osoitteessa. Nykyään minut löytää siis täältä(kin): http://www.menaiset.fi/blogit/lue-meille-aitikulta Mainoksia tuollakin, mutta helpommin sulavalla tavalla! :)

Riika V.
Koti Kumpulassa

Siirryin Me Naisten yhteisöön myös ja munkin mielestä mainostaminen on ainakin vielä hoidettu siellä tyylikkäämmin.

http://www.menaiset.fi/blogit/koti-kumpulassa

 

Vierailija (Ei varmistettu)

Aika hajottavaa huomata että Jeminan upean No Sex and the City -blogiin keskelle postausta on lätkäisty joku "afrikan kauneimmat naiset - liity heti" -mainos. Siis mitä ihmettä?? En klikannut mainosta auki mutta tuntuu käsittämättömältä että feministisessä blogissa mainostetaan jotain afrikkalaistautaisten naisten välityssivustoa!

Jemina
No Sex and the City

Siis mitäs vittua nyt oikeesti. 0_o

Torey
Näissä neliöissä

Mut löytää jatkossa täältä!

New York Bucket List

Täällä myös uusi osoite! Koska blogini on matka-aiheinen, oli luonnollista siirtää se Rantapalloon, jossa ei ainakaan toistaiseksi hypi mainoksia keskelle tekstiä.

Ymmärrän eri osapuolia tässä tilanteessa, ja lähden Lilystä ilman rankkoja fiiliksiä. Sain arvokkaita nostoja somekanaviin, mukavia kommentteja kanssabloggaajilta ja kaikin puolin hyvän startin täällä. Haluan kuitenkin panostaa jutuissa eheään kokonaisuuteen, ja se painoi vaakakupissa tällä kertaa eniten.

New Yorkin -elämästä voi lukea jatkosss täällä: www.rantapallo.fi/newyorkbucketlist 

Nettanen

Hei Toimitus!

Olisko mahdollista pistää pystyyn jonkinlainen aivoriihi, jossa me käyttäjät voisimme esittää sivuston kehitysideoita? Ei siis liittyen nyt tähän mainos-gateen, vaan yleisesti :D

Itse ainakin toivoisin, että "ilmoitukset" -osio toimisi jotenkin kätevämmin, sillä on tällä hetkellä on vaikea löytää niitä kommentteja, joista se ilmoittaa. Lisäksi kaipaisin uusia kategorioita postauksille, välillä en meinaa löytää mitään sopivaa, mutta kategorioita on kuitenkin annettava vähintään yksi, jotta postauksen voi julkaista.

Yhteistyöterveisin Netta

Vierailija (Ei varmistettu)

Nyt täytyy kyllä kommentoida, että en ymmärrä mikä on teidän mielestä "lyhyt postaus". Olen nimittäin nähnyt väliin meneviä mainoksia hyvinkin lyhyiden, yhden kuvan ja muutaman sadan sanan tekstin yhteydessä.

Tuntuu, että tämä palautteen kuuntelu on täyttä huuhaata ja "myönnytys" ettemme olisi niin vihaisia. Itse kokisin mainokset vähemmän häiritseviksi jos ne olisivat mukana heti alussa eivätkä liukuisi esiin postausta skrollatessa.

Torey
Näissä neliöissä

Onkos toimituksen väki laskenut, kuinka monta blogia menetitte? Tällä viikolla itse olen lukenut ainakin kolmen blogin muutosta toiselle alustalle. Onnea! Onnistuitte hyvin hävittämään varmaan toistakymmentä kirjoittajaanne! Toivottavasti mainostajat ovat taas innostuneet teistä!

Itseäni ketuttaa yhä, koska täällä oli bloggaajilla mahtava yhteishenki jonka te nyt hajoititte.

Emilia M

Niin, olen ollut täällä lukijana ja aktiivisena kommentoijana Lilyn alkuajoista lähtien, ja on kyllä totta, että yhteishenki on ollut hieno. Täällä on ollut pääosin hyvä ja turvallista käydä keskustelua. Miettikää nyt ne mainosratkaisut tarkkaan, ennen kuin kaikki kivat blogit lähtevät! Lilystä on tehnyt Lilyn juuri se, että täällä on ollut muitakin kuin kaupallisia blogeja. Tai jos kaupallisiakin, niin se on ollut vain pienessä mittakaavassa tai muuten ei häiritsevää. Tästähän oli joku aika sitten (vuosi? pari?) keskustelua, että mitä tänne kaivataan, ja yhteiskunnallisten blogien ja aiheiden suosio suorastaan yllätti. Kaipaamaan olen jäänyt/jään mm. näitä:
- Puutalobaby
- Cougarwoman
- No sex and the city
- Mua lemmitkö vielä, Kustaa?
- Itse Minna Mänttäri
- Looking for Mr Darcy
- Ruskeat Tytöt
- Bluestocking
- Reeta trying
- Juliaihminen

Kirsikka W.

Hei ylläpito, mitäs nyt on meneillään? En ole koko päivänä saanut ladattua sivustolle yhtäkään kuvaa, joten en pääse päivittelemään blogia. Voisitteko korjailla ASAP!

Lukija (Ei varmistettu)

Voi **ttu noitten mainostenne kanssa. Välillä painaa vahingossa itsensä mainokseen kun tarkotus on selata tekstiä alaspäin, mutta ne perkeleet lävähtää keskelle tekstiä saatuaan itsensä vihdoin ladattua. Lilystä on tullut ihan surkea! Ei ihme että parhaat bloggaajat ottaa ja lähtee.

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.