Share Your Choo's

Ajanhengen mukaisesti, luksus- ja muotimerkit ovat selkeästi ottaneet sosiaalisen median omakseen. Burberry on toiminut monille muille esimerkkinä vahvalla läsnäolollaan eri sosiaalisen median kanavissa, sekä erittäin interaktiivisella otteella omilla nettisivuillaan. Konsepti tuntuu toimivan ja se vastaa nykypäivän kuluttajan tarpeita. Ei siis olekaan ihme, että muut seuraavat perässä. Uusimpana kelkkaan hyppää Jimmy Choo, joka on juuri lanseerannut uuden street style -sivuston, vahvistamaan Choo 24:7  Essentials -tuotelinjansa markkinointia.

Jimmy Choo 24:7 Stylemakers -sivusto toimii sosiaalisen median periaatteita noudattaen ja sen eri kanavia hyödyntäen. Jokainen Jimmy Choo -fani voi rekisteröityä sivustolle ja postata omia kuviaan profiiliinsa. Jutun juju piilee kuitenkin siinä, että kuvissa tulisi näkyä jokin Jimmy Choon tuote. Ajatuksena on kerätä sivustolle kuvia, jotka ilmentävät Jimmy Choon monipuolisuutta sekä sen asiakkaiden yksilöllisiä tyylejä ja tapoja käyttää Jimmy Choon tuotteita. Jotta sivusto säilyttäisi markkinoinnillisen otteensa, on 'katumuotikuvien' sekaan ujutettu oikeita mainoskuvia, sekä kuvia eri julkisuuden henkilöistä Jimmy Choot jalassaan. Sivustolle on palkattu myös virallinen katumuotikuvaaja, Eddie Newton, joka kuvaa potretteja eri muotimetropoleissa.

Kun kuvat on postattu Stylemaker-sivulle, voi niitä käydä selailemassa. Kuvia voi jakaa Facebookiin, Twitteriin sekä Pinterestiin ja niistä voi tykätä, aivan kuten tämän kaltaisen sivuston luonteeseen kuuluukin. Instagramin käyttäjät voivat saada omia kuviaan sivuston feedin hashtagaamalla  julkaistavan kuvan #choo247.  Sivustolla painotettaan sen interaktiivisuutta ja käyttäjiä kannustetaan kommentointiin ja kuvien jakamiseen. Koska kyseessä on kuitenkin sivusto, jolla pyritään vahvistamaan Jimmy Choo brändiä, pidättää se oikeuden poistaa kuvia, jotka eivät tue tätä päämäärää. Toisin sanoen, mikäli käyttäjä postaa sivustolle kuvan, jossa ei Jimmy Choot vilahda, saattaa kuva pian myös kadota.

Idea on hauska, vaikka se ei sinänsä tuokaan mitään uutta sosiaalisen median muotikentälle -katumuoti- ja lookbook-sivustoja kun löytyy jo moneen lähtöön. Toki Jimmy Choo 24:7 Stylemakers avaa kanavan Choo-faneille, jossa jakaa kuviaan ja intohimoaan kyseistä merkkiä kohtaan. Muille se taas voi toimia paikkana ihailla mielenkiintoisia tyylejä ja kauniita kenkiä.

Mikäli kaapissasi siis lojuu Jimmy Choot jos toisetkin, ei muuta kuin kamera käteen ja kuvia postailemaan.

Kuvakaappaukset: Jimmy Choo 24:7 Stylemakers.

Share

Kommentoi