Terveyssnäcksien aatelia

Ladataan...
visual diary

Tässä tulee naposteluvinkki, josta varmasti joku on ihan tätä mieltä:

voi helvetti, mä ainakin syön sipsejä enkä mitään siemeniä.

Ymmärrän. Mutta koska en itse ainakaan halua syödä sipsejä joka ilta, napostelen usein näitä:

Paahdetut suolatut kurpitsansiemenet:

- Kurpitsansiemeniä (Näitä näkee kahta laatua, tummempia ja vaaleita. Osta niitä tummia, ne maistuu paremmalta)

- Suolaa

- Kuuma paistinpannu

Heitä siemenet pannulle, kuumenna se kutoselle. Sekoittele koko ajan lastalla. Kun siemenet alkavat popcornimaisesti poksua, olet tehnyt jotain oikein. Sekoittele edelleen ja varo, etteivät ne pala. Heitä lopuksi suolaa joukkoon ja sekoittele vielä vähän. Jäähdytä.

Ja syö. En tiedä kärsinkö jostain ravintoaineen puutteesta, mutta himoitsen näitä siemeniä jatkuvasti.

Kurpitsansiemenet kun ovat aikamoista terveysruokaa: ne sisältävät proteiinia, magnesiumia, rautaa, mangaania, sinkkiä ja K-vitamiinia sekä hyviä rasvahappoja.

-----

I´m addicted to roasted salted pumpkin seeds. So good (and good for you, also).

 

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Pitää testata! Oon syönyt näitä vaan suoraa pussista ja ne on vähän mauttomia niin.

saarah
visual diary

Suosittelen! Paahdettuna on ihan täysin eri maku kuin raakoina :)

Kommentoi

Ladataan...