Ladataan...
We love sundays

 

 

 

Joulun jälkeen sitä miettii mitä kaikkea onkaan tullut syötyä... Ainakin oma kroppa huutaa kaikkea vihreää ja terveellistä jouluruokien ja suklaiden jälkeen! Välipäivät on hyvä hetki tehdä pieni korjausliike - ennen kun uuden vuoden aattona herkut astuvat taas kuvaan :) Tämä smoothie on hyvä aamiainen tai välipala, sillä avocado tekee siitä ihanan pehmeän ja yhdessä banaanin kanssa pitää nälkää hyvin! Ripaus kirpeää omenaa, maukasta päärynää, vihreää lehtikaalia ja minttua joukkoon ja herkku on valmis! 

Tämä smoothie on ollut lempparini jo pitkään. Näin valmistat välipäivien terveyssmoothien:

  • puolikas kypsä avocado
  • puolikas banaani
  • puolikas vihreä omena
  • pari lehtikaalin lehteä
  • pala kypsää päärynää
  • kourallinen minttua
  • loraus omenamehua
  • loraus maustamatonta jogurttia

 

 

 

Share

Ladataan...
We love sundays

 

Kaikki jouluun liittyvä valmistelu kuten ruokien valmistus, leipominen, paketointi ja koristelu on ihanaa. Mutta heti kun joulu on ohi, tykkään korjata koristeet pois ja aloittaa "puhtaalta pöydältä". Tekee mieli siivota kaappeja, heittää turhia tavaroita pois ja miettiä uusia kuvioita. Aurinko paistelee mukavasti ikkunan läpi ja ollaan menossa koko ajan valoisampaan suuntaan :) 

Joulu oli juuri sitä perinteistä; ystävien näkemistä, riisipuuron ja glögin keittelyä, inspiroivien kirjojen selailua ja kauneimpien joululaulujen laulamista kirkossa. Sain ystävältäni joululahjaksi Virpi Mikkosen Kiitos hyvää pikaruokaa -kirjan, todella todella inspiroiva kirja. Ajattelin tällä viikolla kokeilla jotain kirjan reseptiä, ehkäpä granolaa tai kolmen raaka-aineen suklaakakkua. Sain joulupukilta myös Zarrosta toivomani Chhatwal-Jonssonin tyynynpäällisen :) Se on jo koristamassa olohuonetta.

 

 

 

Minkälainen teidän joulu oli? 

 

 

Share

Ladataan...
We love sundays

 

Mehukas ja hehkuvan oranssi persimon on juuri nyt parasta mitä tiedän. Persimon sisältää runsaasti kuitua, kaliumia, magnesiumia, kalsiumia, mangaania ja rautaa. Kypsän persimonin löytää kaupasta kokeilemalla lähteekö sen vehriö irti. Sen voi syödä sellaisenaan, tai lohkoa vaikkapa puuron päälle niin kuin minä tein :)

Keittelen usein kaurapuuron sijaan hiutaleista riisipuuroa. Kun riisipuuron valmistaa vielä kookosmaitoon, on se kertakaikkiaan ihan taivaallista. Mukaan kattilaan voi laittaa kanelitangon ja ripauksen suolaa. Tänään aamulla koristelin puuron tähden muotoisilla persimonin paloilla, tyrnijauheella ja paahdetuilla kookoslastuilla. Nam!!!

 

 

 

Share

Pages