Kuvien kahlausta

Ladataan...

Sain vasta äsken viimeiset lomamatkan kuvat laitettua koneelle. Mutta vielä niissä riittää läpikäytävää muutamalle illalle.. Nyt aion tsempata ja poistaa aina huonot kuvat heti niiden lataamisen jälkeen, ettei kone mene ihan jumiin (niin kuin tapahtui tässä äskettäin, aargh).

Eli matkapostauksia luvassa juu. Ja huomenna meillä on parin päivän mökkeilyn jälkeen suunta kohti Keski...

Nössö täti erämaan armoilla (eli Partiomestari 2014)

FFFifi Fitness Führer

Kun kerran olen tällainen reipas ulkoilmaihminen, lähden reippaiden ulkoilmaihmisten tapaan huomenna aamulla partioleirille. Enkä mille tahansa leirille, vaan Partiomestari 2014 -kilpailun meininkeihin ja kuvauksiin.

APUA.

Tykkimäki

JiiHoo Princess in Wonderland

Kävimme kesällä avopuolisoni ja siskoni tytön kanssa Tykkimäellä. Lapsena tuli käytyä useamminkin Tykkimäellä, mutta viimeeksi olen käynyt joskus -91 tai -92. Muistan sen päivän aina! Serkkuni kanssa kävimme Idän pikajunassa 24 kertaa putkeen :D Tälläkin reissulla tuli käytyä pikajunassa monta kertaa, mutta edellinen ennätys jäi aika kauas :)

Väärinpäintalo on ihan must, tietenkin! :)

...

Matka halki Italian, seuraa reppureissuani instagramissa!

helly hellyys

Milano on jätetty taakse, ja tällä hetkellä reppureissullani sohvasurffaan Firenzessä. Blogia en reissussa jaksa päivittää, mutta voit seurata matkaani instagramissa: @helenaelisabetg

Follow my trip across Italy on Instagram: @helenaelisabetg

Tallinna

Jema Jemanna

Linja-auto lähti asemalta puoli kolmelta. Edellisenä iltana olin päivittänyt kännykän musiikkivalikoiman, mutta bussissa ilmeni pienoinen kuulokeongelma. Pitäisi ostaa Creativen kuulokkeet, samat mitkä mulla oli viimeksi ja kestivät monta vuotta. Vähän ennen Helsinkiin saapumista alkaa rankkasade ja salama välähtelee pilvien välistä. Oltiin äidin kanssa laitettu turvavyöt kiinni jo lähdettäessä, muut alkoivat vedellä niitä kiinni kun tuulilasista ei näkynyt mitään. Autoja oli pysähtynyt...

Pohjanmaalle paennut

Laura Pollari Laura de Lille

Jos mitään Suomessa matkailusta tiedän, on se tämä: junalippujen hinnoittelussa ei ole järjen häivääkään.

Ja kun hyvä diili kerran löytyy, on lähdettävä matkaan samoin tein sen kummempia kyselemättä.

Vaikka viikoksi Etelä-Pohjanmaalle kirjaa lukemaan ja niitä kukkia keräilemään.

Sieltä palataan, jos lentopisteillä (!) hankittu menolippu kelpaa bussikuskille ja Seinäjoen wi-fi-verkot ovat suotuisat.

Fiskars & Billnäs

Elmu Elmu.

Molemmilla sattui olemaan eilen vapaapäivä, joten sen kunniaksi harrastettiin taas hieman maaseutumatkailua. Auton nokka kohti länttä, ja Fiskarsin ruukkia. Ollaan tänä kesänä kyllä kunnostauduttu kotimaan matkailussa. Harmi, että lähdettiin liikkeelle vasta iltapäivän puolella. Matkalla olisi ollut monenmoista pysähdyspaikkaa antiikkimyymälöistä viinitilaan. Pitänee käydä pian uudestaan. Fiskarsiin ajoi Lohjan kautta noin tunnissa. Mahtavasta säästä huolimatta saatiin kyllä kävellä ihan...

Hääpäivämatka

miz Michelle's cocktail

Meillä oli hääpäivä Katinkulta viikolla ja tuolloin emme tehneet mitään ihmeellistä. Mies paistoi meille kyllä niitä lettuja, mutta nyt ostimme tuossa jonkin aikaa sitten äkkilähdön Kosille ja lähdemme sinne huomenna vähän myöhässä juhlistamaan neljättä hääpäiväämme. Oli kyllä niin naurettavan hintainen matka nimittäin, että olin ihan ällikällä lyöty. Matka maksoi nimitäin vähän alle 300 euroa per henki ja siihen sisältyi vielä puolihoito, niin miksipä ei. Ei nyt niin hirveästi tuo Kos...

Perheloma Tallinnassa

Nunu La Nunula pyörii

Onhan se aina riskaabelia lähteä kaupunkilomalle kolmen pienen lapsen kanssa (tosin vauvan olemme jo kahden edellisen reissun perusteella todenneet superhelpoksi matkakaveriksi), mutta kaikki meni kyllä enemmän kuin loistavasti. Lähdimme torstaina klo 12 Linda Linen pikalautalla ja Tallinnassa olimme siitä puolentoista tunnin päästä. Parasta tuossa on se, ettei tarvitse olla kännisten päiväristeilijöiden kanssa kolmea tuntia seuraamassa jo aamusta alkavia tansseja. Vaikka myönnettäköön, että...

VASIKKASAARI

Tintti K Tintin

Hellekesän parasta tekemistä ovat ehdottomasti retket. Hyvään kesään kuuluu pienempiä ja suurempia retkiä ja kun sään puolesta ei rajoittteita ole, ehtii kesän aikana retkeillä ihanan paljon. Yksi mainio kesäretkikohde löytyy aivan Espoon edustalta lyhyen venematkan päästä. Vasikkasaari on mitä mainioin retkikohde lapsiperheille ja saarelle on helppo tehdä lyhyt päiväretki tiheään kulkevien saaristoveneiden avulla.