Pietarin taikaa

Ladataan...

Kävin viime kuussa Timetravelsin järjestämällä 5-päivän Pietarin reissulla yliopistoni vaihtarijärjestö ESN:n kanssa. Oli aivan huippu matka ja oli tarkoitus kirjoittaa siitä jo vähän aikaisemmin, mutta sitten tuli opiskelukiireet ja sitten hajosi läppäri, jonka huollossa meni yli 2 viikkoa. Mutta tässä nyt tätä kuva-antia!

Kyseessä oli siis viisumivapaa reissu ja menimme ...

Kukkulan kuningatar

A. Sinivaara Onnenpäivä

Kun aamuisin avaan verhot, näen sen nousevan auringon valossa. Kun tiskaan astioita, näen sen keittiön ikkunasta. Kun nautiskelen elämästä takapihalla, nousee se korkeana horisontissa. Yli kolme vuotta olen katsellut 1700 metrin korkeuteen kohoavaa Saddleback Mountainia kotimme ikkunoista ja lähes yhtä pitkään haaveillut kiipeämisestä sen huipulle.

Siellä se on...

Flamingo

mariiia Catching Rainbows

Ostin viime vuonna Samulille joululahjaksi lahjakortin Flamingospahan. Lahja sisälsi sisäänpääsyt ja Salve in terra - hoidon kahdelle. Lahjakortin ostaessani olin itse töissä Flamingospassa, joten tiesin kuinka ihana paikka varsinkin se aikuisten Spa & Wellness puoli on. Tällä viikolla päästiin vihdoin käyttämään lahjakortti. Lähdettiin suht aikaisin Turusta liikkeelle, koska...

Viikonloppuraportti K-havnista.

Ladataan...
kata_eric What else is there?

Nyt olisi tiedossa melkoinen kilometripostaus tästä viikonlopusta! Jotenkin haluan vaan pitää kaiken saman otsikon alla :) Aloitan ihan aikajärjestyksessä torstaista. Nukuttua ei ole tullut paljoakaan mutta naurettua kyllä niin paljon että nää päivät lisäsi mun elinaikaa ainakin viidellä vuodella. Oon väsynyt, onnellinen ja rahaton. Kööpenhamina syö rahaa kuin eläin, vaikka käytiin vain kerran ulkona syömässä eikä shopattu mitään.

...

kotona taas

tiinapetriikka tiinapetriikka

Kalifornia oli mah-ta-va. En millään vieläkään ihan ymmärrä, että olen takaisin Suomessa. Kahdessakymmenessäneljässä tunnissa Kalifornian kuuman auringon alta lumiseen Turkuun. Huh.

Oli kuitenkin ihana herätä omasta sängystä ja syödä aamupuurot villasukat jalassa. Silti on jo ikävä lämpöä, seikkailuja, hotellin kehnoa aamupalaa, kampusta, merta ja niitä hyviä...

16. rajamailla, на границе

lavra maja alleja

Euroopan ja Aasian raja -monumentti sijaitsi moottoritien varrella, Jekaterinburgin ulkopuolella. Sinne päästäkseen oli kuljettava takaisin kohti länttä. Noin kaksikymmentä kilometriä vastakkaiseen suuntaan sitä samaa tietä, jota vuosisatojen ajan olivat joutuneet taivaltamaan tsaarien valtakunnastaan Siperiaan karkoittamat vangit.

Rajalla...

Shinjuku

emelialei Minne matkalla

Tänään vietimme päivän Shinjukussa, jonka pääaseman halki kulkee päivittäin 2 miljoonaa ihmistä. Korkeiden pilvenpiirtäjien ja ostoskeskusten lisäksi Shinjukussa sijaitsee myös suuri kansallinen puutarha, jonka halusimme nähdä. Puutarha jakautuu englantilaiseen, ranskalaiseen ja japanilaiseen osioon. Onneksemme puiden lehtien väriloistoa oli vielä näin marraskuun lopullakin vielä jäljellä.

...

Abu Dhabi AirPort

Abu Dhabin lentokenttä näytti tältä:

Niin mitä siihen sanoisi, aika magee! Mua jokseenkin kiehtoo arabimaat ja haluaisinkin käydä Dubaissa sekä miksei Abu Dhabissakin (muuallakin kun kentällä). Kun laskeuduimme kentälle, ilma oli selkeä, aurinkoinen varhainen aamu, joten näimme...

Voihan viisumi!

Idieh Pa Lazia

Olen yllättynyt kuinka vähän valmistelua Boliviaan lähtö on vaatinut, mutta viisumihakemus on tuottanut onneksi edes vähän päänvaivaa. Suomesta Boliviaan matkustettaessa ei itseasiassa tarvitse viisumia, paitsi kun matka kestää yli kolme kuukautta, joten mun tapauksessa se on tarpeen.

En ole koskaan aiemmin tarvinnut viisumia mihinkään, joten pääsi yllättämään mitä kaikkea...

Souq

a-nnu All pages by Annu

Sometimes it feels that there is no more old culture available in Dubai. Somehow Dubai seems to be a bit rootless. However souqs make a...