Tupladeitit saaressa

Noorasisko Smthng Good

Meillä on ollut joka kesä perinteenät mennä ainakin kerran Suomenlinnaan piknikille. Nappaamme eväät matkalla Stockan herkusta: mieleiset valmissalaatit, juomista, jotain herkkua ja Keskuskadun kojuista mansikat sekä herneet - suomalaiset tietenkin. Mukanani oli tällä kertaa myös kylmäkassiin sullottu pullo kuohuvaa. Pulloja on kerääntynyt lahjoina ja tuomisina viime aikoina useita ja mikä olisikaan parempi hetki tuhota niistä yksi.

Kaupasta suuntasimme lautalle (lue: lauttajonoon)...

Parisuhdeaikaa

Jaimes Hetkiä arjesta

Viime viikolla otimme irtioton arjestamme. Pojat menivät mammalaan ja me kaksi lähdimme viettämään laatuaikaa..TADAA Långvikiin! Olin pitkään haaveillut tästä kylpylästä ja viimein osui tähdet oikeaan asentoon:arkivapaat,lastenhoitolupaus ja hyvä tarjous.

Aluksi lähdimme...

Harmooninen lounas

Tommi K Isyyspakkaus

Ravintola Harmooni Jyväskylässä (Väinönkatu 1) on se paikka, jollaista kaipasimme kaupunkiin pitkään. Kävimme maistelemassa ravintolan illallisen viime kesänä, ja nyt päätimme nauttia perjantailounaan ravintolan terassilla.

...

Kymmenes kasveista jo syöty!

Pyjama Pyjamapäiviä

Kolmannen päivän iltana laskin, että 53 syötyä kasvia on jo kasassa. Facebookissa kaveri mietti, että milloin hidastuu. En ole yhtään laskenut, mutta ehkä jossain kohdin ennen kuin 200 on mennyt rikki?

Aamupuuroon pistin tällä kertaa mausteeksi kardemummaa. En muutes aio kysellä joka paikassa, mitä mikäkin ruoka sisältää. Yliopiston lounasruokalassa on ainesosalistat, jotka silmäilen usein muutenkin läpi. Joku saattoi unohtuakin, kun en kirjoittanut ylös, mutta laakerinlehteä...

Palvelu, joka yllätti

Ladataan...

Sain tänään niin hyvää palvelua, että pakko hehkuttaa siitä.

Olen ehkä käyttänyt hieman liikaa Nespresso-keitintäni ja viime aikoina sen maidonvaahdottimen pohjan yhteen kohtaan on alkanut jäämään maitoa helposti ja se on saattanut palaa kiinni. Muistelin...

Vegaaninen fetapasta

punastus Punastus

Maailma tuntuu taas hitusen valmiimmalta, ellei jopa valmiilta. Eilen tehtiin (grillattuun ruokaan jo vähän tympääntyneenä) nimittäin pastaa vegaanisella fetalla pestomarinadissa. Niin tai siis kreikkalaishenkisellä salaattijuustolla voisi mennä oikeammin. Suhtaudun vegaanisiin juustoihin vähän varauksella, tosin viimeaikoina tuntuu tapahtuneen iso harppaus eteenpäin. Kyseinen juusto oli koostumusta myöten todella lähellä aitoa tavaraa. Voipi olla, että joku hc-juustoilija...

Roots Helsinki - Vegaanisia herkkuja ja joogaa

Ladataan...

Vaasankadulle Sörnäisiin on vastikään auennut ihana kahvila-joogastudio  Roots Helsinki, jossa vegaanisten herkkujen lisäksi on tarjolla joogaa! Jes, jes, jes! Tällaisia mestoja lisää kiitos :)

Ystävän vinkkaamana päädyimme heti seuraavana päivänä...

Herkullinen Dumle brownie

eliinak Elina K

...eikä taatusti mikään kevennetty versio!

Muutama viikko sitten meille tuli vieraita, joten heitä varten oli tarkoitus leipoa. Löysin Annin Uunissa-blogista oivan reseptin, joka kuulosti ja näytti ihan uskomattoman maukkaalta. Suklaahirmu testasi siis Dumle browniesit! Ja kyllä menivät heittämällä jatkoon. Pari juttua korjaisin omassa...

Loma Go -punaviinimarjaraakakakku

Regina J. Regina J.

Että sellainen blogitauko.

Heinäkuun ajan on ollut todella hiljaista tällä sektorilla. Osittain tarkoituksella ja osittain ei. Pääsyinöä ovat olleet muutto ja remontti. Muutimme kesä-heinäkuun vaihteessa uuteen osoitteeseen ja heti alkuun oli pari viikkoa uusi koti rempallaan. Pistimme uusiksi lähestulkoon kaikki pinnat ja kiitos vanhempieni, remontti luisti sutjakkaasti eteenpäin, vaikka kävimme töissä samalla. Pääsimme muuttamaan sisään heinäkuun 10. päivä ja vaikka edelleen on...