Jennifer-dieetin kokkailut- done!

lohib.jpg

Noniin. Osa  Jennifer Aniston-dieetin sapuskoista on nyt testattu. Oikeastaan kaikki muut dieetin ruuat löytyivät  omenavoita ja valkoisia persikoita lukuun ottamatta. Aamiaiseen kuuluvaa neitsytkookosöljyä ostin Kampin Ruohonjuuri-ekokaupasta, muut ostokset löytyivät lähi S-Marketista.

Ostin kolmisen viikkoa sitten ( myös Ruohonjuuresta) aikamoisen setin superfoodeja, joiden käyttöä en raaski lopettaa, joten vedän aamupalalla myös yhden superfood-shotin perus-vitamiinien ja Jennifer-aamiaisen ohessa.

Tänään testattu:

Aamiainen

Jennifer: kookoseveteen tehty inkiväärismoothie ja valkoisia persikoita.

Emilia: 1 rkl neitsyt-kookosöljyä sekoitettuna 1 dl kiehuvaa vettä+sekaan 1 rkl maca-jauhetta (Ruohonjuuresta ostettuja superfoodeja). Keitin tuoreet inkiväärit, ja lisäsin smoothieseen 1dl inkiväärien keitinvettä. Valkoiset persikat korvaan kesän ajan suomalaisissa marjoilla, tänään 2dl mustikoita.

Lounas

Jennifer: salaattia, kurkkua, linssejä, tomaattia ja vähän halloumijuustoa.

Emilia:  Ostin kaupasta kaikki salaattiainekset luomuna halloumijuustoa lukuun ottamatta. Myös punaisia ja vihreitä linssejä löytyi Go green- merkissä luomuna.

* ” Vähän halloumijuustoa” oli noin 50g, eli pääasiassa tämä salaatti sisältää lähinnä kasviksia.

Päivällinen

Jennifer: marinoitua lohta, parsaa, sieniä ja ruohosipulia

Emilia: Mies teki tänään sunnuntai-version Jenniferin dieetti-annoksesta (kuva alussa). Eli ”marinoitu lohi” oli perus-lohifileestä leikattuja lohimedaljonkeja, jotka paistettiin pannulla. Ruohosipuli sekoitettiin tänään kermaviiliin. Parsan kylkeen oli puolestaan hollandaise-kastiketta (sisältää 2dl voita, 4 keltuiaista ja 4 rkl jäähtynyttä parsojen keitinvettä sekä suolaa). Herkkusienet oli täytetty aurajuustolla.  Eli huomenna hollandaise – ja kermaviilikastikkeet sekä aurajuusto j jäävät tietysti pois.

Huomiset annokset: lohimedaljonki, parsaa, ruohosipulia sekä 2 herkkusientä odottaa jo jääkaapissa valmiina töiden jälkeen. Valmistin myös lounas-salaatin huomiseksi töihin. Katsotaan aamulla, miten ehdin keittelemään tuota smoothie-hässäkkää. Laitoin varuiksi kellon soimaan varttia aikaisemmin. Huomenna laitan vielä tänne Jenniferin kuntoilu-ohjelman, jonka kaikki lajit eivät ole ihan tavis-toimittajan ulottuvilla. Energistä viikkoa kaikille!

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *