Kokeilussa: Jennifer Anistonin dieetti

wenn5649395.jpg

Olen siis pitkään halunnut testata vuosikymmenen kuumimmaksi kesäkuussa palkittavan Jennifer Anistonin ”dieettiä”. Lainausmerkit siksi, että överiterveellinen syöminen tuntuu olevan ennemmin hänen elämäntapansa.(  Ja palkinto myönnetään Jenille Guys Choice Awardseissa, jonka mukaan miehet ovat valinneet Jenniferin naiseksi,” josta ei voi vain saada tarpeekseen.”) Mutta sitten itse dieettiin.

Dieetin löytäminen ei ollutkaa ihan yksinkertaista, sillä ”näin syö Jennifer Aniston”-juttuja löytyy useita. Näyttelijätär on näiden mukaan muun muassa syönyt:

* kymmenen vuoden ajan aina saman Cobb-salaatin, jota hän paranteli pavuilla.

* vauvanruoka-dieetin mukaan, jossa pienet annoskoot ovat tässä ratkaisevassa roolissa.

Zone-dieetin mukaan, joka perustuu siihen, että kaikista päivän aikana nautituista ruoka-aineista 40 prosenttia on hiilihydraatteja, 30 prosenttia proteiineja ja 30 prosenttia rasvaa.

Itse luotan Anistonin kokkien Jewels ja Jill Elmoren keittokirjassaan mainitseviin ruokiin.

 Aniston-dieetti on siis keittokirjan mukaan seuraavanlainen:

Aamiainen (valitse toinen)

* Kokojyväpaahtoleipää, omenavoita, noin 1/4 desilitraa vähärasvaista juustoa ja kotitekoista mysliä.

* Valkoisia persikoista ja inkiväärismoothieta, joka on tehty kookosveteen.

Lounas (valitse toinen)

* Salaattia, vähän halloumijuustoa, kurkkua, linssejä ja tomaattia.

* Salaattia, valkoisia papuja, fenkolia, tomaatteja, persiljaa, ruohonsipulia ja tilliä.

Päivällinen

* Valkoista kalaa, noin 1/4 desilitraa jalopähkinää, vatkattu kananmuna ja vihreitä papuja Cajun-mausteella höystettynä.

                                      tai

* Marinoitua lohta, parsaa, ruohosipulia ja sieniä.

                                      tai

* Kanaburrito, johon saa lisätä myös juustoa ja kermaviiliä.

Minun piti siis aloittaa dieetti jo viime maanantaina, mutta a) mestaruusjuhlat sotkivat suunnitelmani b) osa ruuista vaikutti hieman eksoottisilta, joten olen ottanut selvää vastaavista kotimaisista ruoka-aineista/hedelmistä. Ja koska dieettiä ei voi aloittaa kuin maanantaisin, aloitus siirtyi nyt seuraavaan maanantaihin. HUOM! Tästä ei tule todellakaan mikään/pelkkä laihdutusblogi! Toivon myös, että syömishäiröön taipuvaiset ette lähde testailemaan tätä! Itselläni on rasvaprosentti oikeasti korkeahko, joten tälläinen spurttialoitus sopii elämäntapamuutoksen alkuun. Tai sitten ei.  Testaan dieetin ruokia ensi sunnuntaina, jonka päätteeksi laitan teille tänne  kokemuksiani sekä  Anistonin kunto-ohjelman – sekä siitä itselleni muokatun version. Eli rutistus juhannukseksi kuntoon alkaa…än-    yy-    tee-    maanantaina!

Luonnollisesti en aio vetää hommaa niin vakavaksi, etten viikonloppuna herkuttelisi.  Tänä viikonloppuna herkkulistalla on ainakin laivalta ostamaani Tobleronea sekä pesto-kana-pastaa omenasiiderin kera.  

 

Kommentit (1)
  1. 😀 Minullakin oli tuo periaate, että dieettiä ei voi aloittaa kuin maanantaiana,

    mutta kun tiistaina ja keskiviikkona sattui repsahdus, niin päätinpä kerrankin aloittaa uudelleen tostaina, ja onnistuipa sekin.  Kannattaa siis testata jotain muutakin päivää, maanantai ei tunnut ollenkaan niin ahdistavalle, kun on jo dieettausta takana useampi päivä.  Tai noh, lähinnä sunnuntaisin se ahdistaa, kun yleensä tulee syötyä mitä sattuu ja seuraavana päivänä on edessä taas töihin meno (+lomalta paluu) ja terveelliset elämäntavat.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *