Kaikki on parempaa kookoksella

Kookos on niitä elämän asioita, jotka jakavat ihmisiä. Toiset rakastavat, toiset vihaavat. Samaan kategoriaan luisuvat ainakin salmiakkisuklaa (rikos salmiakkia ja suklaata kohtaan), banaanijäätelö (yök, banaani banaanina ja jäätelö jäätelönä) ja se, voiko sandaaleihin laittaa sukat.

Oma kantani kookokseen tulikin selväksi jo otsikossa. Rakastan sitä. Tiedättekö ne kookospallerot, joita myydään leivostiskeissä? Tai Bounty-kookossuklaan? Lapsuusherkkujani kumpikin. 

Nykyisin syön muun muassa kookosjugurttia, laku-kookosjätskiä ja suunnilleen joka toisessa suosikkiruoassani käytetään kookosmaitoa. Niin tässäkin. Tavallisesta riisistä tulee ihan eri makuista, kun sen keittää kookosmaidossa. 

Olen muutenkin ihastunut kaikenlaisiin kulhoruokiin. Tosi helppoa ja terveellistä. Tarvitaan vain jokin hiilaripohja (riisiä, kvinoaa, kuskusia, perunaa, bataattia...), erilaisia kasviksia, pähkinöitä tai avokadoa ja kasvisproteiinia. Nam. 

Kuvan kulhossa on siis suolalla maustettua basmatiriisiä, johon lisäsin ihan keittämisen loppuvaiheessa noin desin kookosmaitoa, cashewpähkinöitä, herkkusieniä, inkivääri-Nyhtökauraa, retiisiä ja paprikaa. Korianteri olisi tehnyt myös terää, mutta unohdin sen jääkaappiin. (Miksiköhän musta ei tullut koskaan ruokabloggaajaa..)

Olen arkiruokieni suhteen jossain määrin spartalainen, joten en kaipaa tähän kastiketta. Jokin avokadopohjainen sekoitus toimisi kyllä varmasti tosi hyvin. 

 

BLOGLOVINFACEBOOKINSTAGRAM

Kommentoi

Kommentointi on sallittu vain kirjautuneille käyttäjille.