Kiihdyttelevät moottoripyörät ja hitaat astianpalauttajat

Olen positiivinen ihminen, mutta kun otin oikein asiakseni miettiä, mitkä kaikki asiat minua oikein ärsyttävät, niin kyllähän niitä alkoi löytyä… Omistan tämän postauksen ensimmäisen maailman ongelmilleni. Kerro omasi, niin voidaan ärsyyntyä yhdessä oikein olan takaa!

Instagramin GIF-kuvat pilaavat tarinan kuvien laadun!!! Haluan käyttää gifejä, mutta haluan myös, että kuvat ovat yhtä hyvänlaatuisia kuin ne olisivat ilman gifiä.

Ihmiset, jotka opiskelijaravintolassa astioita palauttaessaan laittavat tarjottimet ja lautaset itseään lähimpänä olevaan telineeseen. Ne ”korit”/ telineet kuuluu täyttää järjestyksessä, aloittaen takaa, edeten järjestelmällisesti. Lisäksi jos vaikkapa juomalaseille on varattu kaksi palautuskoria ja molemmat näistä koreista ovat vielä tyhjiä, oma lasi tulee laittaa siihen toisena olevaan koriin, jotta mahdollisesti takana tulevan ihmisen ei tarvitse odotella turhia hidasteluja. (Voisin kirjoittaa tästä etiketin. Ilmaisun sujuvuutta ja termejä täytyisi vielä kuitenkin jalostaa.)

Mekastavat lapset (kaupungin)kirjastossa. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan – oikeastaan päinvastoin – mutta kun keskityn opiskeluun, en haluaisi kuunnella huutoitkua, joka kaikuu koko rakennuksessa. Ja kirjastossahan pitäisi olla hiljaa. Missä ovat ne tuimat kirjastotädit, jotka katsovat muikeasti, jos edes hengittää liian voimakkaasti?

Ongelma ratkeaisi toki sillä, että lähtisin kauemmaksi yliopiston kirjastoon, joten itsepähän tämän tilanteen aiheutin. (Ja oikeasti on hieno juttu, että on paikka, jonne lapset voivat mennä vanhempiensa kanssa – ja mikä olisikaan parempi ympäristö hengata kuin keskellä kirjoja? Ehkä nämä huutoitkevät ihmisenalut ovatkin tulevaisuuden suuria ajattelijoita.)

Kiihdyttelevät moottoripyörät keskustan liikennevaloissa. Tämä ärsyttää aina, mutta varsinkin iltaisin ja öisin, tai silloin kun haluan keskittyä johonkin. Joo, I get it, sulla on hieno ja nopea moottoripyörä, mutta koko kaupungin ei tarvitse kuulla sitä.

Ruska ei ärsytä!

Huono asiakaspalvelu. Tarvitseeko tähän edes lisätä muuta? No, minä lisään. Asiakaspalvelija tekee työtä palvellakseen asiakasta. Jos on huono päivä, sitä ei tule näyttää. Asiakaspalvelijan ei tietenkään tarvitse ottaa mukisematta vastaan asiakkaan huonoa käytöstä, mutta asiakaspalvelijan tulisi olla ensimmäisenä tervehtimässä, katsoa silmiin, olla ystävällinen. Asiakaspalvelijan välinpitämättömyys on kunnon turn-off ja päiväni menee (ainakin hetkellisesti) pilalle sen takia. Mutta sitten on myös niitä ylipirteitä tapauksia, joiden ”palvelualttius” on myöskin ärsyttävää.

Kun olen kutomassa ja ottamassa uutta silmukkaa – ja puikkoon tuleekin vain osa langasta. Aargh, miksei se lanka voi tulla aina hienosti kokonaisuudessaan siihen puikolle? Nätisti vain, kiukuttelematta.

Tässä nyt muutama ärsytys. Mietin tätä kirjoittaessa, että minusta taitaa tulla oikein mukava ja iloinen (ei ollenkaan ärsyyntyvä) mummo sitten vanhana 🙂

Elina

Lue myös:

Bloggaajien kirjoitus virheet ärsyttävät

Viime viikon…

Kirottu FODMAP-ruokavalio

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *