aamupala jugurtti

CSC_0345.JPG

Päätin, että toukokuuni koostuu hyvistä aterioista, keholleni hyvistä ruuista. Sairaslomallani nimittäin söin todella epäsäännöllisesti ja huonosti. Sairaslomani huipentui vappuun, ja söin munkkeja niin kuin en olisi ennen sellaisia nähnytkään. Munkit ei harmita, mutta epäsäännöllisyys kyllä. Aamupala on lempi ateriani ja nyt toukokuussa olen päättänyt panostaa hyviin aamuihin. Haluan, että aamuissani on aikaa, haluan, että aamuni alkavat ilman some-katsausta ja haluan aamupalojeni olevan herkullisia.Toukokuu alkaa siis seitsemällä aamupala-ohjeella, jotka ovat gluteenittomia ja vegaanisia. Nauti ihanista aamupala-ideoista ja panosta omiin aamuihisi. Myös esteettisyys on tärkeää, sillä syömme kaikilla aisteilla! Millainen on sinun hyvä aamu?

CSC_0349.JPG

Jugurttia chia -hyytelöllä

 

n. 2 dl vegaanista jugurttia (soija- tai kaurajugurttia)

1 dl marjoja

0,5 dl chia -hyytelöä (1rkl chiasiemeniä, 0,5dl vettä)

1 mysli-/raaka-/proteiinipatukka

 

Valmista chi -hyytelö sekoittamalla chiasiemenet ja vesi pienessä astiassa. Anna seoksen hyytyä 10 minuuttia. Kaada 1 dl jugurttia lasipurkin pohjalla, joka saa olla noin 300 ml-400 ml kokoinen vanha hillopurkki tai muu vastaava. Kaada jugurtin päälle chia-hyytelö. Laita hyytelön päälle haluamiasi marjoja. Murskaa haluamasi patukka silpuksi ja ripottele n. 3/4 siitä marjojen päälle. Kaada vielä 1 dl jugurttia ja laita jurtin päälle muutama marja ja loput patukasta. Nauti kerrosjugurtistasi ja ihasta aamustasi!

 

CSC_0351.JPG

 

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *