Booty Camp Gym Edition

Iidan matkassa

 

Booty Camp Gym Edition -ohjelma on Personal Trainer Aurora Renvallin kehittämä valmennus. Sain Booty Camp Gym Edition -ohjelman käyttööni ja olen tutustunut siihen nyt parin viikon ajan. Nimensä mukaisesti kyseessä on peppuun ja pakaraan kohdistuva ohjelma. BC Gym Editioni sisältää neljä eri kuntosalitreeniä, eli hyvin varustettu kuntosali on ohjelman suorittamisen kannalta välttämätön. Ohjelmassa on kaksi pakaraan keskittynytttä treeniä, yksi ylävartalotreeni ja yksi HIIT treeni. HIIT treenin voi tosin tehdä salin ulkopuolella, sillä se tehdään kehonpainoilla. Itse kävin sitä tekemässä Töölönlahdella!

Saadessani treeniohjelman itselleni, hengästyin jo pelkästä silmäilystä. Lukaisemalla liikkeet läpi huomasin, että tässä saa kyllä pakaraan poltetta. Liikkeet olivat kuitenkin suurilta osin raskaita ja hieman välttelin aloittamista jo siinä pelossa, ettei kuntoni kestä ja romahdan kesken treenin kuntosalilla. Lisäksi huomasin heti, että ohjelma sisältää kaikki inhokkini. Vihaan kuminauhaa ja sitähän tässä käytetään, inhoan burpeita ylikaiken ja en nyt kauheasti tykkää myöskään sprinttijuoksuista. Mutta ei kehity, jos on mukavuus alueellaan, joten....Annoin asian hautoa pari päivää ja sitten avasin ohjelma-tiedoston uudelleen. Jokaisesta liikkeestä on tehty tekniikkavideo ja jokaiseen liikkeeseen on esitelty paljon vaihtoehtoja. Katsoin kaikki videot. Kirjoitin muistiinpanoja, jos liike oli uusi, jotta muistaisin sen salilla. Sitten perinteisenä tyyppinä kirjoitin ohjelmat muistivihkoot tulostamisen sijaan. Jotenkin salilla on mukava lukea omia muistiinpanoja ja kirjata painojaan ylös. Aina uusien treenien tekeminen vie salillakin aikaa, kun mietit missä mikäkin on ja millä painoilla sitä nyt tekisi. Osa liikkeistä toki oli sellaisia, joita olen tehnyt pitkään, mutta osa oli uusia ja piti alkuun harjoitella liikerataa ihan ilman painoa.

Treenit lähtivät sujumaan kuitenkin hyvin ja toinen kerta oli jo aivan eri juttu, kuin se ensimmäinen. Omien havaintojeni mukaan ohjelmaa ei voi suositella kuntosalitreenejä aloittavalle henkilölle, vaan tulee jo löytyä salitreeni taustaa. Liikkeisiin on paljon vaihtoehtoisia tekotapoja, jolloin on tärkeää tietää miten tehdä. Osa vaihtoehtoisista tavoista oli itselleni aivan hepreaa, vaikka katsoin videolta miten liike tehdään, oloni oli kuitenkin hyvin epävarma sitä salilla kokeillessani. Olisin tarvinnut ammattilasta katsomaan tai vähintäänkin kaverin kuvaamaan, että onko asento lähelläkään haettua. Oma mielikuvitukseni ei olisi koskaan riittänyt keksimään, että pakarapotkuakin voi tehdä etureiden ojennus laitteessa. Liikkeita ohjelmassa on 30 ja variaatioita yli 40. Toki näin jokainen löytää vaihtoehdoista sen oman tavan tehdä liike tai saa treeniin vaihtelua, kun välillä vaihtelee liikkeitä. Lisäksi näin ei tarvitse jäädä odottelemaan jonkin laitteen vapautumista salilla, koska voit valita vaihtoehtoisen tavan toteuttaa liikkeen. Itseäni kuitenkin monet vaihtoehdot tuppaavat sekoittamaan.

Ohjelma on mielestäni hyvän hintainen ohjeisiin nähden. Tällä voi aivan hyvin treenata muutaman kuukauden ja varmasti saa tuloksia ja muotoa pakaraan, kyllä tämä sen verran poltteli. Aloittajalle en voi suositella, ohjelma on raskas ja sisältää paljon laitteilla tehtäviä liikkeitä. Omatoimisesta treenamisesta tulee olla kokemusta! Vaihtoehtoja liikkeille löytyy ja näin jokainen voi valita itselleen parhaan vähän oman kunnonkin mukaan. Lisäksi videot olivat yksinkertaiset ja simppelit. Mikä parasta, jokaiselle liikkeelle oli oma video, eikä kaikki liikkeet yhdellä videolla putkeen, sillä niitäkin on nähty ja silloin on inhottavaa etsiä tekemäänsä liikettä videolta.

Jos olet ilman treeniohjelmaa ja haluat peppuun muotoa, lue lisää täältä http://aurorarenvall.fitfashion.fi/bcge/

Tilaa itsellesi sähköpostilla renvall@boostfactory.fi ja saat itsellesi 5€ alennuksella mainitsemalla blogini Iidan matkassa, jolloin maksat 24€ (norm. 29€)!

-Iida

 

*Kaupallinen yhteistyö/ohjelma saatu

Kommentoi