Treenin jälkeen syödään!

Iidan matkassa

Treenin jälkeen on kauhea nälkä ja kunnon ateria täytyy saada mahdollisimman pian treenin jälkeen, niinku heti! Kauhean kauaa ei treenin jälkeen syöty banaani ja proteiinijuoma auta. Usein yritän tehdä niin, että ruoka olisi valmiina jo kun tulen, mutta läheskään aina se ei ole aikataulullisista syistä mahdollista. Sitten pitää vain äkkiä keksiä jotain nopeaa. Kuntosalitreenin jälkeisellä aterialla syön aina hiilihydraatteja sekä proteiinia, mutta vähän rasvaa, jotta hiilihydraatit imeytyvät paremmin. Viimeaikoina supersuosikkini on ollut bataattimuussia kikherneillä. Nopeaa ja niin hyvää!

Bataattimuussi kikherneillä

 

(vegaaninen, gluteeniton)

1 annos 

 

200 g bataattia

100 g valmiiksi keitettyjä kikherneitä

(tölkki/tetra)

ripaus suolaa

kurkumaa

hunajaa

 

lisukkeeksi salaattia tai kasviksia

Kuori ja paloittele noin puolikas bataatti. Keitä bataattia 10-15 minuuttia, kunnes bataatti on pehmeää. Kaada osa vedestä toiseen astiaan ja loppu pois. Muussaa bataattipalat sauvasekoittimella tai blenderissä lisäten joukkoon suola ja pienesti kurkumaa. Lisää keitinvettä joukkoon n. 0,5 dl tai halutessasi enemmän. Laita valmis muussi lautaselle.  

Avaa kikhernepurkki ja kaada ne siivilään. Huuhtele kikherneet pariin kertaan. Laita kikherneet muusin kylkeen. Valuta vielä bataattien ja kikherneiden päälle hunajaa! Nam!

Nauti sellaisenaan tai muiden kasvisten kanssa!

 

- Iida

Kommentoi