Ladataan...
Iidan matkassa

Itselläni proteiinin saanti jää usein liian vähäiseksi. Reilun vuoden ajan olen liikkunut enemmän tavoitteellisesti ja proteiinin saantiinkin on pitänyt kiinnittää enemmän huomiota. Toisinaan minulla on käytössä erilaisia proteiinijauheita, joilla saa helposti lisää proteiinia ruokiin. Tässäkin tänään tekemässäni muuten kevyessä keitossa on lisättynä kurpitsansiemenproteiinia. Proteiinijauheitakin on joka lähtöön ja itse korostan valinnassa puhtautta sekä luomulaatuisuutta. Yritän myös välttää pakkausjätettä, jolloin ostan enemmin isomman pussin kerralla. Nyt myös Punnitse & Säästä -liikkeissä on tullut uutuutena irtomyyntiin mm. riisiproteiinia ja heraproteiinia, jolloin voit itse päättää ostamasi määrän.

 

Proteiinipitoinen kurpitsakeitto

4 annosta

 

pienehkö n. 2kg kurpitsa

2dl kookosmaitoa tai kookoskermaa

1 tl suolaa

2rkl tahinia halutessasi

2dl kurpitsansiemen proteiinia tai valitsemaasi proteiinijauhetta

kurpitsansiemeniä

muita mausteita makusi mukaan

vettä

 

Kuori kurpitsa ja pilko se kuutioiksi. Keitä kuutioita kunnes ne ovat pehmeitä. Kaada osa keitinvedestä pois. Itse säästi osan keitinvedestä ja laitoin keittoon kookosmaidon kanssa, sillä halusin notkeaa keittoa. Soseuta kurpitsat, kookosmaito, maisteet, tahini ja proteiinijauhe sauvasekoittimella tai tehosekoittimessa. Koristele kurpitsansiemenillä ja kookosmaidolla. Nauti!

 

-Iida

 

Ladataan...
Iidan matkassa

Usein kaikki uusi pelottaa. Varsinkin uuden harrastuksen aloittaminen. Minun on niin monta kertaa tehnyt mieli aloittaa uusi harrastus, milloin tanssi ja milloin ratsastus. Este ei useinkaan ole innostus vaan pelko. Itseäni usein pelottaa, sillä uudessa jutussa tuskin on heti kovin hyvä ja uudessa harrastuksessa ei tunne ketään. Eli et tunne ketään, etkä osaa aluksi mitään. Hirveä asetelma sillä, ne muuthan voi ajatella sinusta mitä vain. Lisäksi uusi harrastus on uudessa paikassa, jossa tuskin olet ennen käynyt ja pitää opetella uusi reittikin. Todella stressaavaa aloittaa uusi harrastus. Niin se sitten jää haaveeksi. Taas.

 

Minulla on niin monia asioita, joita haluan tehdä ja kokeilla. Ja on ollut jo pitkään. Sitten päätin aloittaa niiden toteutamisen. Aloitin tankotanssista, sitten tuli ilmajooga ja sitten Lean In 5 Weeks -Challange. Lista täydentyy pikkuhiljaa. Uusi harrastus vaatii aina rohkeutta, mutta on todellakin sen arvoista! Itsensä ylittämisestä tulee aina niin hieno tunne. Hei uskalsin! Mietin tänäänkin, että uskallanko laitaa näitä kuvia, ne paljastavat kyllä kaiken. Julkaisen kuitenkin. Liian usein kuulen sanottavan erityisesti tankotanssista, että "kyllä minäkin haluisin, mutta ensin pitää päästä näistä kiloista, jotta kehtaan aloittaa". Haluan viestittää, että ulkonäkö ei saa olla este minkään harrastuksen harrastamiselle, eikä taidot. Harrastukseen mennään oppimaan ja pitämään hauskaa.  Ajatuksemme kohdistuvat hyvin paljon meihin itseemme ja vaadimme itseltämme paljon. Jopa uuden harrastuksen aloitus vaatii laihtumaan, käymään kampaajalla ja ostamassa uudet treenivarusteet. Ei ihme, että uuden harrastuksen aloittaminen pelottaa... pelottaa, että mokaa, ettei ole tarpeeksi hyvä ja ettei näytä tarpeeksi hyvältä. Joskus on hyvä unohtaa itsensä hetkeksi.  Onko ulkonäkö ja muiden ajattelu omia haaveitasi tärkeämpää?

 

Syksy on loistavaa aikaa aloittaa jotain uutta! Se tasapainottaa arkea ja antaa uutta energiaa pimeyteen. Odotatko hetkeä, jolloin olisit valmiimpi toteutamaan haaveitasi? Se tuskin tulee ensi syksynä.... Rahastakaan se ei aina ole kiinni, jos jotain haluaa kokeilla! Itse kävin kokeilemassa tankotanssia uudessa paikassa ja voin hyvin läpimästi suositella Pole4fit -tanssisalia ( http://www.pole4fit.com), johon Sportsetter -sovelluksella saa ilmaisen kokeilun (http://www.sportsetter.com).

 

Lisäksi ensi viikolla alkaa uusi nettivalmennus Lean In 5 Weeks -ryhmässä, johon pääset ilmottautumaan täältä http://www.leaninfiveweeks.com/. Suositelen haastamaan itsesi ja uskaltautua toteuttamaan haaveitasi!

 

-Iida

 

Ladataan...
Iidan matkassa

Tällä viikolla on ollut hyvä mieli liikkumisesta. Olen liikkunut paljon ulkona sekä käynyt salilla. Lähtökohtani liikkumiselle on hyvä mieli ja onnistumisen tunne. Myös treenaamisessa haluan kuunnella itseäni. Joinakin päivinä olo on huono ja liikkuminen tuntuu vain pahalta idealta. Jos väkisin pakottaa itsensä liikkeelle, harvoin saa itsestään kaikkea irti ja suoritus jää heikoksi, jolloin en koe onnistumista. Parempi kun vain olisi jäänyt tekemättä, sillä liikunnan ei kuulu olla pakko. Sen ei kuulu olla jotain mitä on pakko tehdä. Sen kuuluu olla jotain mitä saa ja haluaa tehdä.

Se, että saan liikkua on hienoa. Minulla on niin hieno keho, joka pystyy upeisiin asioihin. Haluan liikkua, koska haluan saada kehostani enemmän irti. Liikkuminen yksin on toisinaan rentouttavaa, mutta liikkuminen porukassa antaa minulle paljon. Saan itsestäni enemmän irti toisten kannustuksesta. Yhdessä liikkuminen on kannustavaa, energistä ja vie omaa suoritusta uudelle tasolle. Ennen olen pitkälti liikkunut yksin ja tuntui aina vain siltä, että junnaan paikallani. Kun lähdin mukaan Lean In 5 Weeks -Challange ryhmään, en osannut odottaa, että ryhmällä ja yhdessä tekemisellä on niin suuri merkitys treeniin. Olen lyhyessä ajassa kehittynyt monella alueella.

Kynnys lähteä liikkumaan on melko suuri, jos on yksin. Yhdessä liikkumisessa on vastuussa muille. Treenin onnistuminen on kaikkien vastuulla, jokaisella on merkitystä. Varmasti jokaisella on ystävä tai tuttu, jonka voisi saada mukaan syksyisille kävelylenkeille. Aina pelkkä puheen tasolla sopiminen ei riitä. Paras yllätys on itsellä ollut oven takana lenkkareissa odottava ystävä, joka tuli hakemaan kävelylle. Liikkumisen pakko väistyy ja tilalle tulee yhteistä kivaa kahvilla istumisen sijaan. Oman kaveriporukkani kanssa kokoonnuimme ja sovimme etukäteen yhteiset treenipäivät. Jokaisella on vahvuuksia jollain alueella ja jokainen on vuorollaan vetovastuussa yhteistreenistä. Olen itse ainakin aivan uudella tapaa innostunut!

Nyt on aika koota ystävät koolle ja lähteä nauttimaan syksystä uudella energialla!

-Iida

 

Pages