Ensimmäinen viikko tehokiinteytyksellä

Kaupallinen yhteistyö: Maikki Marjaniemi Valmennukset Oy

Aloitin maanantaina tehokiinteytys kuukaudessa valmennuksen ja ajattelin kirjoitella vähän fiiliksiä siihen liittyen.

Ruokavalio

Suuntasin sunnuntaina kauppaan ja ostin valmennuksen mukaista ruokaa valmiiksi, niin ei sitten tarvinnut kuin viikolla hakea täydennystä. Alkuviikolle tein vähärasvaisesta jauhelihasta pyöryköitä, keitin kasviksia ja pastaa kattilalliset ja tein ison salaatin, niin oli helppoa koota annokset  niistä. Valmennuksen ruokavalio vaikuttaa minulle täydelliseltä!  Plussaa tässä ruokavaliossa on sekin, että ei ole mitään suurta kiellettyjen aineiden listaa, jopa hedelmiä saa syödä 🙂

Olen syönyt tavallista enemmän kasviksia, mutta muuten annokset ovat pienempiä mitä  ”normaalisti”. Olenkin huomannut, että minun kannattaisi syödä jatkossakin ehdottomasti näin, että pienempiä annoksia mutta useammin. Yleensä töiden jälkeen lähden koiran kanssa lenkille ja sitten syön itseni kylläiseksi ja saatankin olla aika väsynyt loppuillan. Tässä ruokavaliossa on aamu-, väli- ja iltapala joiden ansiosta ei ole sitä jäätävää nälkää heti töiden tai treenin jälkeen, mutta ei myöskään syödä itseään ”ähkyyn” 😀 Sellaisen muutoksen olen joinakin päivinä tehnyt, että olen aamupalaksi syönyt iltapalan kaksi leipää, koska olen aamuisin tottunut enemmän leipää syömään ja se on helpompi ottaa töihin evääksi. Muuten en ole kikkaillut tai tehnyt muutoksia ruokavalion suhteen 🙂 Loppuviikosta söinkin sitten kalaa: Lohta, muikkuja ja kuhaa.

Minulla sattui sopivasti juuri tähän tehokiinteytyksen alkuun että tiistaina töiden kautta pääsin kehonkoostumusmittaukseen. Tulokset oli aikalailla juuri ne mitä oletinkin, eli kaikki arvot oli normaalin sisäpuolella tai vihreällä, mutta lihasmassaa voisi olla enemmän. Varsinkin jaloissa, mikä oli sinänsä aika yllätys, kun kävelen ja lenkkeilen paljon ja  treenaan normaalisti yleensä alavartaloa enemmän. Olisi kiva kyllä päästä vielä tämän valmennuksen jälkeenkin mittaukseen, mutta jos nyt ainakin poikaystäväni mittarilla kävisi 🙂 Mitään aloitusmittoja en ottanut, mutta aloitus kuvat kyllä. Jotenkin kuvien kautta sitä näkee hyvin muutoksen, katsotaan kehtaisinko niitä sitten tänne julkaista.

Treenit

Tehokiinteytys kuukaudessa treenit olen aikatauluttanut itselleni etukäteen kalenteriin, niin tulee tehtyä 🙂 Aikaisemmat valmennukset olen tehnyt fiiliksen pohjalta, mutta tämä on tuntunut jopa vapauttavammalta, kun ei tarvitse tavallaan miettiä muuten jaksaisiko sitä lähteä vaikkapa salille vai ei. Kävimme treenaamassa ystäväni Heidin kanssa ja aluksi jouduimme kyllä pähkäilemään, että kuinka nuo sarjat kuuluu tehdä. Tehtiinkin sitten vähän väärässä järjestyksessä, mutta eipä se mitään, jatkossa osaan tehdä oikein. Parhainta on ehdottomasti ollut  HIIT -treenit, olen ihan rakastunut niihin! Aluksi mietin, että voiko tuollainen lyhyehkö jumppatuokio hyödyttää mitään, mutta niin hiki niissä tulee, että läski varmaan palaa 😀 Jopa äitini innostui lauantaina tekemään mukana, kun olivat luonani käymässä. Näitä tulen tekemään varmasti jatkossakin valmennuksen jälkeen.

Viime viikolle on sattui pääosin mahtavat ilmat, joten olen valmennukseen kuuluvien treenien lisäksi ulkoillut paljon ja askelia on joka päivä kertynyt yli 15 tuhatta. Tähän ekaan viikkoon olen kyllä ihan valtavan tyytyväinen ja hyvin on lähtenyt toinenkin viikko jo käyntiin. Odotan innolla myös tulevia viikkoja ja toki tuloksia! 🙂

Mukavaa alkanutta uutta viikkoa!

hyvinvointi hyva-olo terveys liikunta
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *