Ekat aamiaisprodepannarit Hakaniemessä!

IMG_7920

Mä en edes viitsi kertoa teille kuinka kauan on kulunut aikaa siitä, kun olen viimeeksi paistanut prodepannareita. Ihan hävettää. Sen jälkeen en voisi täysin pokerinaamana sanoa olevani ruokabloggaaja. Se on karu totuus se… Eipä ole keittiön puolella tapahtunut paljon muutakaan sitten joulukuun. (Salin puolella sitten senkin edestä.) En tiedä, missä mun leipomisinto on piileskellyt, mutta tämän uuden kämpän myötä tuntuu että se on palannut ehkä jopa jäädäkseen. Täällä on niin valkoista! Se inspiroi. Ja saan olla yksin omassa pikku rauhassani ja puuhailla outoja juttuja. Ja katsokaa nyt miten täydellinen ruokakuvavalo mun ikkunalaudalla on… Vähintään sen takia täytyy leipoa joka päivä ja otella kuvia. Sitten kun mun hyllylle jääkaapissa ei mahdu enää yhtään leivonnaista ja pakastinkin on täynnä ja kämppisten ruuat heitetty sieltä ulos niin alan jakamaan terveysherkkuja Hakaniemen torilla. Tervetuloa vaan hakemaan!

IMG_7914TÄYDELLISET VANILJAPROTEIINIPANNUKAKUT
(Kannattaa harkita, kenelle näitä aamiaiseksi valmistaa, sillä se saattaa johtaa alttarille se keissi…)

3/4 kauha vaniljaheraproteiinijauhetta
3/4 dl kaurajauhoa (voit valmistaa omasi blenderöimällä/sauvasekoittamalla kaurahiutaleita jauhoksi)
ripaus suolaa (ei kannata ujostella)
1 tl leivinjauhetta (halutessasi)
(1 tl psylliumkuitua)
1 muna
1 valkuainen
puolikas banaani

Sekoita ensin kuivat aineet keskenään. Muussaa banaani ja lisää se munan ja valkuaisen kanssa kuiviin aineisiin. Tai sitten tee kuten minä ja heitä vaan kaikki aineet sekaisin, tosin muussaa se banaani ensin. Tai sitten jos olet jo ehtinyt roudata blenderin kämppääsi, voit heittää kaikki myös sinne. Tai sekoittaa koko homman vaikka sauvasekoittimella. Jos haluat hifistellä, voit myös vatkata munia kevyesti ja lisätä kuivat aineet ja banaanimössön siihen. Teit miten tahansa, pääasia on että lopputulos muistuttaa taikinaa. Paistele pieniä tai isoja lättyjä kohtuullisella lämmöllä öljytilkan kera. Älä ylipaista tai letuista tulee kuivia!

Tarjoa ehdottomasti maapähkinävoin, banaanin ja jonkin rahkan kanssa. Kuvien rahkalisuke valmistui tänä aamuna maitorahkasta, raakakaakaojauheesta, vaniljaherasta, suklaaherasta, steviasta ja tilkasta maitoa. Aika täys kymppi suklaarahka, vaikka itse sanonkin. Pannarit ja lisukkeet tarjotaan tietysti kahvin kera. Mitä tummempi paahto, sen parempi.

IMG_7937

Ja lopuksi tunnustan niille true lukijoille, jotka jaksoivat lukea postauksen loppuun asti, että oikeasti keittiöinto ei ole palannut. Totuus on se, että minulla ei tällä hetkellä ole kuntosalijäsenyyttä mihinkään, eli meinaan muutenkin tulla hulluksi. Leivonta on vain yksi coping-keino muiden joukossa, joiden avulla tapan aikaa ja vältyn hulluudelta. Aloinkin jo ihmetellä, mistä tämä vaimopuuska tuli mutta selvisihän se sitten. It’s all good.

Superia viikkoa!!!

Kommentit (13)
  1. Montas lettua tulee ?:)

  2. Ihana resepti
    12.5.2014, 19:50

    On iha mahtava resepti! Namnam näitä salin jälkee sillo tällön! Mut maistuko nää sulla vaniljaisille, koska mulla ei maistunut yhtää vaniljalle.?:o herkkua kyllä oli mutta ei vaniljaista. Mulla on massin vanilja proteiinijauhetta.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *