Kulinaristista vegaanisafkaa Tallinnassa: Vegan Restoran V

Eka rafla, jonne menimme syömään heti Tallinnaan tultuani oli Vegan Restoran V. Ravintola, jonka menu oli lähestulkoon kokonaan siskoni läpisyömä, toisin sanoen helkkarin hyvä, varma valinta. Tarjolla oli mielettömän kauniita annoksia. Paljon värejä ja kaunista sommittelua. Ruokaa halusi vain tuijottaa ja ihastella, ennen kuin siihen raaski käydä käsiksi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tarkoituksena oli tilata valkkaria ruuan kanssa, mutta iloiseksi yllätykseksemme tilasimmekin puolivahingossa skumppaa. No, ei siinä sitten muuta kuin kippis alkavalle Tallinna hengailulle! Paluulipun ostoaakaan ei tarvinnut ajatella vielä moneen päivään.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja syötävä oli tottakai pitkän kaavan mukaan. V:llä on suloinen muutaman pöydän terassi, jossa istuskella ja katsella Vanhankaupungin pikkukujan menoa. Ravintola oli todella viihtyisä myös sisältä, mutta kovien helteiden vuoksi söimme ulkona ja koitimme napata jokaisen tuulenvireen, joka pyyhkäisi kapeaa kujaa pitkin. Tummat pilvet lähestyivät aterioidessamme ja sateen mahdollisuus siinä kuumuudessa tuntui mielettömän ihanalta ajatukselta. Onneksi skumppa oli kuplivan kylmää ja alkupalat tuoreita.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alkupalojen annokset olivat lähes samankokoisia kuin pääruokienkin. Alkupalat yllättivät todella positiivisesti, pääruoka meni siinä siivellä. Aloittelimme snack platterilla ja punajuurella cashewjuston kera. Jos joku näiden kahden annoksen jälkeen vielä väittää, että vegaaniruoka ei maistu miltään, niin jo on! Raaka-aineet olivat tuoreita ja laadukkaita, vaikka hinta oli erittäin kohtuullinen, jopa halpa. Positiivista oli myös se, kuinka ruoka hiveli jokaista aistia ja annosten maut oli suunniteltu todella tarkkaan. En itseasiassa löytänyt koko paikasta mitään hippimäistä. Pääruoaksi valitsin linsseillä täytettyjä kesäkurpitsoja tofun, broccolin ja tahini-appelsiini kastikkeen kera. Sisko otti kylmän tomaattipaprikakeiton.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja sieltä se tuli jälkiruokia valkatessamme: sade, joka yltyi niin että siirryimme sisään nauttimaan jälkkärit. Meitsi päätyi tiikerikakkua muistuttavaan pähkinäsuklaamuffinsiin, Aino Creme Brulee -tyyliseen cashew puddingiin tyrnimarmeladilla. Nam! Kahvit puolestaan siirryimme nauttimaan toiseen paikkaan. Kahvilaan, josta sai kunnon kahvia. 😉 Varmaan yksi parhaista asioista lomissa onkin kiireetön ajan tappaminen siirtyen ravintolasta kahvilaan ja kahvilasta drinkeille, heh.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Loman päätteeksi Vegan Restoran V nousi ehkä jopa lempiravintolakseni. Ainakin ruoka oli siellä maukkainta, vaikka miljöö olikin vähän rauhaton. Iso suositus! Tallinnaan mennessänne käykää ainakin täällä. Lasku sisältäen kolme ruokalajia ja lasin skumppaa oli 17 euron luokkaa. Not bad!

Kommentit (6)
  1. Moikka! Sä kun tunnut tietävän aika paljon noista kuntoiluun ja ruokailuun liittyvistä terveys jutuista niin haluaisin kysyä sulta, että kuinka tärkeää olisi syödä rasvanpolttajia jos haluaa timmiin kuntoon? Ihan timmissä kunnossa olenkin, mutta haluaisin lihaksia enemmän esiin. Ja syödäänkö niitä aina muutaman viikon vai voiko ne ottaa osaksi joka päivää? 🙂

  2. Moikka Kaisa!
    Olen osittain sinustakin inspiroituneena siirtynyt lähes gluteenittomaan ruokavalioon ja vähentänyt reilusti myös maitotuotteiden käyttöä. Ajattelin testata pari kuukautta ja miettiä sitten, olisko tämä ruokavalio tullut jäädäkseen mun arkeen. Ainakin tähän mennessä olen huomannut, ettei ole niin turvonnut ja vetämätön olo. Olis tosi mielenkiintosta lukea postaus siitä, miten ruokavaliomuutokset on vaikuttaneet sun hyvinvointiin, vaikutat niin energiseltä mimmiltä. Musta on tosi arvostettavaa ja rohkeaa, että uskallat tehdä muutoksia elämässäsi, eikä blogi jää junnaamaan paikoilleen vaan elää siinä mukana. Kiitos inspiroivasta blogista, tekstejäsi on aina ilo lukea) 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *