Mitä teen että jaksan?

jutta.jpg

Sivuten Lilyn #onkopakkojaksaa -kampanjaa, olin sopivasti työpaikan tarjoamilla koulutuspäivillä, jossa yhtenä teemana oli työhyvinvointi ja kyseinen aihe oli niiden kiinnostavimpien joukossa. Koulutuspäivien viimeinen luennoitsija oli Jutta Gustafsberg ja kyllä tuo puolitoistatuntinen menikin nopeaan, yllätyin jopa kuinka vakuuttava ja hyvä esiintyjä ja puhuja hän olikaan, unohtamatta rautaista ammattitaitoa hyvinvointialalla. Fyysinen jaksaminen oli oma osuutensa, mutta pidin erityisesti henkisen puolen käsittelystä ja sainkin sieltä muutamia hyviä vinkkejä ihan omaan arkielämään. Mindfulness on nyt ollut paljon pinnalla ja itsekin itseasiassa asiaan jonkinverran tutustunut, mutta en ole varsinaisesti harjoitteita sen kummemmin tehnyt. Luennon aikana tehtiin pari yksinkertaista mindfulness -harjoitetta ja innostus syttyi uudelleen. Pitääkin ottaa enemmän selvää asiasta ja pysähtyä hiljentymään hieman useammin. Juoksun kautta saan energiaa ja lataudun, puran mielenpäällä olevia asioita lenkin aikana ja kuten aiemmin kirjoitinkin, niin Kaupin poluille on monet huolet jääneet. Vastapainoksi juoksulle ja muulle tekemiselle, pyrin nyt hieman enemmän rauhoittumaan, edes pieni hetki aamulla tai illalla, jolloin saisi ajatusvirran rauhoitettua.

Toinen mielenkiintoinen asia on erilaiset äänihoidot ja rentoutukset, esim. Gong -rentoutus. Näistä ei koulutuspäivillä ollut puhe, mutta olen ollut jo aiemmin miettinyt näitä rentoutustunteja ja jossain kohtaa ottanut hieman näistä selvää, missä käydä Tampereella, mutta sekin on toistaiseksi jäänyt suunnitteluasteelle. En ole kiinnostunut joogasta, mutta käsittääkseni näitä rentoutustunteja järjestetään myös ihan erikseen.

Palailen molempiin aiheisiin, kun olen päässyt kokeilemaan ja tutustumaan…

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *