Kotitreenivälineet

Minun salikortti loppui joulukuun 27. päivä. Talvella en halua lähteä salille. Se on niin vaivalloista. Välillä lunta on satanut auton päälle niin paljon, ettei autoa näy. Välillä on niin paljon pakkasta, etten halua nenääni pistää ulos. Välillä on liian liukasta, että haluaisin liikkua yhtään ulkona tai ajaa autolla kaupungille. On niin paljon helpompi treenata kotona. Teen sekä HIIT- että lihaskuntotreenejä, joko vuoroiltoina tai samana iltana sekaisin kumpaakin.

Tavallaan jo oikein odotin, että minun ei tarvitsisi lähteä minnekään, vaan voisin tehdä treenit kotona. Ryhmäliikuntoja kuitenkin jäin kaipaamaan. Niissä kävin kuitenkin 4 kertaa viikossa ja kuntosalipuolella vain kaksi kertaa viikossa.

Uusimmat hankintani näitä kotitreeniä varten ovat bodypump-setti ja iso steppilauta, jota tarvitaan, kun tekee bodypumppia kotona. Kummankin mukana tulivat treeniohjeet. Myös netistä löytyy treenejä, joiden mukana tehdä. Bodypump onkin oma suosikkini. Tuo setti on niin ihana, niin tyttömäisen innoittava, että treenaaminenkin on kivaa. Olen ihan hurahtanut tähän todella hikiseen treeniin.

Noiden lisäksi minulta löytyy kuntopyörä.

Kuminauhoja käytän jokaisessa treenissä. Keppi kuuluu alkuveryttelyyn.

Käsipainoja voi käyttää niin monipuolisesti, niitä on minulla kolmet eri painoiset.

Kahvakuulat on ehdottomat minun kotitreeneissä. Niilläkin voi tehdä tosi monipuolisesti liikkeitä ja hiki tulee varmasti.

Sitten ihan tavallinen väline, joka löytyy jokaisesta lapsiperheestä (kai?), kuin hyppynaru. Se onkin todella tehokas. Syke kyllä nousee.

Hierontapallot minulta löytyy ”jumeja” varten. Keltaisen pallon vein töihin. Hieron siellä selän kipeitä pisteitä välillä seinää vasten nojaten. Tämän kaksoispallon pidän kotona.

Näitten erikorkuisten steppilautojen päällä hyppiessä eri tavoilla tulee varmasti hiki ja syke on korkealla. Ostin nämä kerran facebookin kirpparilta yhteensä 5 euroa👍🏻.

Tämä jumppamatto on ehkä tavallisin näistä välineistäni, mutta niin tarpeellinen.

Mikä tärkein vielä meinasi unohtua? Minulle tärkeitä ovat toimiva netti ja Ipad. Sieltä etsin bodypumptreenit. Viimeksi tein tämän:

Tein kolmena peräkkäisenä iltana erilaiset bodypump-treenit. Sitten tuli selkä sen verran kipeäksi ja etsin HIIT-treenin. Niin hikinen en olekaan ollut koskaan salilla, kuin nyt olin. Kaloreitakin kului aika reippaasti:

Olen etsinyt valmiiksi työpäiviä varten 30 minuutin treenejä ja jopa 15 minuutin treenit, koska en välttämättä jaksa aina pitkiä urheilusuorituksia työpäivän jälkeen. Onneksi sieltä löytyy joka lähtöön:

Näin yksinkertaiset välineet. Niillä kuitenkin saa tehtyä monipuolisesti harjoituksia. Näillä siis menin tämän talven läpi💪🏻, enkä ole vieläkään yhtään kyllästynyt!

hyvinvointi hyva-olo terveys liikunta
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *