30ndFAB: Kuka sanoi, että laihduttaminen olisi helppoa?

ruoka6.jpg

Olen ollut nyt Dukanin ruokavaliolla kohta kymmenen päivää. Tässä lyheysti hyvät  ja huonot puolet sekä repsahdukset.

Miinuksiiii:

– Ensimmäinen proteeinipäivä ei tuntunut hassummalta, kun motivaatio oli korkealla. Mutta kun joka toinen päivää lautasella on pelkkää raejuustoa, kanaa ja munanvalkuaista (en syö keltuaista kolesteroli-riskin vuoksi), niin pelkkä ajatus noista alkaa kuvottamaan. 

– Useina protsku-päivinä olen ollut sitten mieluummin syömättä kuin syönyt, kun ei vaan tee mieli mitään the listan ruuista(tähänköhän dieetin teho perustuu 😀 )

– Energiat ovat todella alhaalla. Kiukututtaa, väsyttää, paleltaa.

– Olen ollut koko dieetin ajan flunssassa. Paranin jo viime torstaina, mutta perjantain protsku-päivän myötä (?) tulin taas kipeäksi.

– Ketoosi= henki haisee. Miesparka.

– Koska olen ollut kipeänä, en ole kävelyä ihmeemmin liikkunut. Paitsi vedin yhden aerobic-ohjauksen. Tunnin jälkeen illalla nukahdin sohvalle, ja kun heräsin, toinen puoli aivoista tuntui puutuneelta. En ole koskaan kokenut vastaavaa! Nyt aloittelen taas urheilua, joten katsotaan, miten Dukanilla nousee jalka.

– Kävin eilen toiveikkaana vaa´alla. Paino oli tippunut viikossa 0,7 kg! Ja todellakaan en ole viikossa bodannut itselleni yhtään lihasta.

– Varsinkin protsku-päivinä uusien ruoka-yhdistelmien keksiminen on vaikeaa. Yleisimmin olen syönyt tällaista:

ruoka.jpg

 ruoka7.jpg

No mutta on tämä kituuttaminen opettanutkin jotain:

+ protskupäivien jälkeen, kasviksien syöminen on yhtä juhlaa. Aamupalaksi porkkana, jipii! Kukapa olisi uskonut.

+ Omasta mielestäni noudatan useimmiten vähähiilihydraattista ruokavaliota. Kaloreita tulee kuitenkin tuhottomasti kastikkeista, juustoista sekä tummasta suklaasta (en tosiaan syö vain sitten sitä palaa päivässä, kun ostan levyn). Olen myös itsepetoksen mestari, kastikkeessa upotetun salaatin jälkeen vedän kuitenkin sen lisuke-patongin nassuun…

Tästä päästäänkin repsahduksiin. Listan ulkopuolelta syötyä:

– Kipeänä sokerittomia myntoneita ja mustikkasmoothie marjoilla, banaanilla rahkalla ja rasvattomalla luonnonjugurtilla

– 3 lasia pepsi maxia ja katkarapu-ceasar-salaattia kastikkeen kera illallisvieraiden kanssa. Ei siis näin, kuten Dukan-päivinä:

ruoka5.jpg

Täytyy yrittää ajatella positiivisesti! Paino on kuitenkin tippunut, eikä noussut, vaikka olen urheillut 1/4 osan normaalista viikkomäärästä. Ja jos vaikka jatkaisin tätä kakkosvaihetta syyskuun loppuun ilman sairastumisia ja normaaleilla liikkumisilla, paino saattaisi hyvinkin pudota sen kolme kiloa. Mutta en jatka itsepetos-listaani perus-litanialla, että elämässä on tärkeämpiä asioita kuin ulkonäkö, paino, vyötärönympärys ja plääh. Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että on. Yritän vain mahtua taas työvaatteisiini 😉

Mutta kyllä täytyy hattua nostaa Lopezin Jennifereille ja kumppaneille. Ei oo teilläkään helppoo.

Starojen suosima Dukan & Valmistautuminen Dukaniin

Kommentit (6)
  1. Joo ei tällä touhulla maailmaa pelasteta. Kun siirryn tuohon seurraavaan vaiheeseen vähennän lihansyöntiä kyllä reippaasti

  2. Aika eläinperäinen dieetti, miksei saa syödä ituja ja quinoaa jotka on proteniinipitoisia ja kuitupitoisia? Minulla ainakin ylenmääräinen eläinrasvan saanti väsyttää, ja kun olen lisännyt linssien, papujen ja itujen syömistä ja vähentänyt viljoja olo on hurjan energinen ja reipas, paino pysyy ja lihaksiakin tulee paremmin kuin ennen. Luulisi että kolesteroli arvotkin nousee kohisten eläinrasvoista.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *