Maailman helpoin herkku

Mungolife

Keksin tuossa yhden Instagram-kuvan inspiroimana maailman helpoimman herkun, jota voisin syödä loputtomiin. Ajattelin jakaa tämän superhelpon ohjeen nyt teillekin. Mä rakastan minipretzeleitä ja suolatikkuja, ja voisin vetää niitä pussillisen kerralla ongelmitta. Vielä parempia niistä herkuista saa kun lisää suolaiseen vähän makeaa, ja ainakin näistä tulee paljon söpömpiä näin!

Tarvitset: 

Valkosuklaata
Väriaineita (pastavärit parhaita tähän)
Nonparelleja tai muita pieniä koristeita

Sulata alkuun pienissä vuoissa valosuklaata. Mä sulatan suklaan aina niin, että kaadan kattilan pohjalle vettä ja laitan kattilan päälle lävikön, jonka sisään laitan sulatettavan suklaan kulhossa tai minivuoassa. Höyryävä vesi lävikön alla sulattaa suklaan tasaisesti. Nyt sulatin kolme pientä annosta suklaata erillisissä minivuoissa ja värjäsin ne eri värisiksi. Yhteen käytin nestemäistä väriä, muihin pastavärejä. Nestemäiset värit ovat hieman hankalia, sillä jos suklaa kastuu yhtään, se menee sellaiseksi koppuraiseksi. Ihan pari-kolme tippaa on aivan maksimi. Siksi suosittelen mieluummin pastaväriä :)

Dippailin prezeleitä puoliksi sulatettuun suklaaseen, ja laitoin kuivumaan leivinpaperille. Koristelin puolet nonparelleilla ja jätin puolet koristelematta.

Slurps! Aikaa tähän menee n. vartti ja suklaa kovettuu jääkaapissa noin puolessa tunnissa. Täydellinen tarjoiltava illanistujaisiin tai leffaherkuksi ja tätä on ihan mahdoton tyriä :)

Täydellinen tarjoiltava esim. ystävänpäivänä tai missä tahansa rakkauteen liittyvässä, kun tuo suolarinkeleiden muoto on hyvin sydämen kaltainen.

Kokeilkaa ihmeessä!

Kommentit

Tämän ehkä minäkin osaisin, pakko kyllä kokeilla :D

Famechio (Ei varmistettu)

Näillä eväillä paisuu. Ota huomioon, että kun ihminen vanhenee, aineenvaihdunta hidastuu. Kannattais tuota nuorisoa rohkaista terveellisempään suuntaan.

Nina (Ei varmistettu)

Eiköhän kaikki valitse itse mitä suuhunsa pistää

Jenna (Ei varmistettu)

Niin... Koska näillä tai muilla suolaisilla/makeilla herkulla kannattaakin korvata päivän jokainen ateria..
Jos sinä, famechio, syöt vain chiasiemenä, superfoodeja ja vihersmoothieita ja haluat sitä nuorisoa niin paljon kannustaa niin suosittelen vaikka sen oman terveysviherpirtelöblogin perustamista.

Ps. Oot Anna ihana!

Laura (Ei varmistettu)

Ei varmaan kuulu sulle Annan tai kenenkään muunkaan "paisuminen".

Karla (Ei varmistettu)

Anna on sopusuhtainen nuori nainen, jolloin silloin tällöin herkuttelu on terveellistä ihan jo oman mielenkin vuoksi. Stressi on vahingollista koko keholle, myös ruokavaliosta stressaaminen. Myönteinenelmänasenne ylipäätään on hyvä esimerkki.

Karla (Ei varmistettu)

...myönteinen elämänasenne...

satu (Ei varmistettu)

Yksi syy minkä takia blogistasi pidän on se että uskallat syödä ja herkutella välillä. Tuntuu että jotkut elää pelkillä smoothieilla ja salaateilla. Eihän siinä mitään pahaa ole mutta itse en siihen pystyisi. Vaikka terveellisesti tykkään syödäkin. Mukava että tulee tälläisiä helppoja reseptejä ihmisille jolla on jauhopeukalo keskellä kämmentä. :) Hyvää syksyn alkua! Jos niin voi jo sanoa. Jos Kuopiossa törmätään saako tulla moikkaamaan?

M (Ei varmistettu)

No huhhuh mitä kommenttia tuolta yheltä. Pitää se herkuttelu muistaa myös, ite just suunnittelin että haen makuunista irttareita huomenna ison säkin. Eikä se tarkota että heti ne kaikki syön. :D Muuten syö terveellisesti ja liikkuu, niin ei ketään pitäis herkuttelu haitata. Ainii ja ostinhan mä yhen karkkipussinki kaupasta valmiiksi jemmaan, kun tiesin ettei sitä lähikaupassa oo ja en tiiä millon käyn taas isommassa kaupassa. :)

Tytti (Ei varmistettu)

Pitää muistaa herkutella, samaa mieltä olen kuin M. Itse söin eilisiltana ulkomaista valkosuklaata kai puoli kiloo ja tämän päivän aloitin maissichipseillä ja suolatikuilla, joita kastoin Nutellaan. Juomana mulla oli kivennöisvettä ja tuoremehua. Hyvin niillä on tähän saakka pärjänny. Illalliseksi ajattelin syödä kyllä grillikylkeä ja salaattia, mut mansikat vetelen kermavaahdon kanssa. Vaniljakastikettä lisänä.

Kommentoi