KILOT KARISEE, TÄÄLTÄ TULLAAN HÄÄMEKKO

Olen nyt aloittanut kunnolla dieetin, painonpudotuksen, elämäntaparemontin, tai miksikä sitä nyt ikinä haluaakaan kutsua.. 

Latasin avukseni fat secret appin, joka kyllä avasi silmiäni suuresti ja sai mut näkemään mikä on vialla! Mä siis syön aivan liian vähän, joten myöskään mun aineenvaihdunta ei toimi kunnolla ja kroppa pitää tiukasti kiinni kiloista, kun joutuu olemaan säästöliekillä. Ensimmäisinä päivinä oli hyvä kun sain edes 900kaloria syötyä. Tietenkään ei ole katsomista pelkästään kaloreihin, ruoan laatukin kun on tärkeää. Kun näitä kaloreita sitten tuli liian vähän, oli ruokailutapani kutakuinkin tälläinen: Aamiaisena tuorepuuro, lounaalla salaattia ja lihaa pieni annos, päivällinen jäi usein välistä ja iltapala koostui sitten vaihtelevasti näkkileivästä tai herkuista. Ruokailuaikojen ulkopuolella olen täyttänyt vatsaani runsaalla kahvin juonnilla. Tämä asia on nyt korjattu ja olen pikkuhiljaa alkanut tottua uuteen elämäntapaani, kuten itse tätä hommaa tykkään kutsua. 

Tällä hetkellä aamiaisenani on edelleen vakkari tuorepuuroni vaihtelevilla marjoilla ja hedelmillä, lounaat ovat annoskooltaan isompia ja sisältävät salaattia/kasviksia ja lihaa, välipalana usein proteiinivanukas/pirtelö/rahka tai patukka ja pähkinöitä, päivällinen on usein sama kuin lounas mutta lisään joukkoon vielä täysjyväpastaa, iltapalalla olen syönyt näkkileivän lisukkeillä ja hedelmiä lisäksi. Avukseni latasin nyt myös yazzio appin ja ostin siitä pro version reseptien vuoksi joita olisi tarkoitus alkaa ensiviikolla kokeilemaan niin saa uusia ideoita ja vaihtelevuutta ruokiin. Uusia ruokiahan saa tietenkin kokkailla tuleva aviomieheni joka on ammatiltaan kokki 😉

IMG_20190123_105551-01.jpg

Ostin tossa noin viikko sitten salikortinkin gogolle, jossa olen nyt käynyt ystäväni kanssa. Tavoitteenani olisi ehtiä salille 3-4x/vko ja aerobista teen kaksi kertaa viikossa. Kävelen kotoani salille ja matka on suuntaansa noin 23minuuttia jolloin jo tuona päivänä tulee reippaampaa kävelyä kerättyä vajaa tunti. Koen tämän riittävän hyvin, kun työni on kuitenkin suurilta osin kävelyä ja jaloilla olemista. Suunnon 3 fitness kelloa pidän aktiivisesti ranteessani ja sen mukaan askelia on tullut päivittäin 13 000-20 000, vapaapäivillä askelia kertyy vähemmän. Suunnon kello on myös toiminut hyvänä motivaationa juurikin tämän askelseurannan, voimavarojen seurannan, unen seurannan sekä kun näkee helposti kulutettujen kalorien määrän. Koen kylläkin, että kelloon voi jäädä jollaintapaa myös riippuvaiseksi, sillä olen huomannut, että päivinä kun aktiivisuustasoni ei ole korkeimmillaan niin yritän kävellä kotona jotta saisin kelloa näyttämään parempaa aktiivisuutta. 

IMG_20180806_121347-01.jpeg

Screenshot_20190123-113853__01.jpg

Loppuun voisin vielä jakaa tavoitteitani. Kokonaisuudessaan ajattelin yrittää tiputtaa painoani 10-12kg, tämäkin vain ajatuksen tasolla, koska peili näyttää tietenkin enemmän kuin vaaka, joten katsotaan sitten, kun olen peilikuvaani tyytyväinen, että tarvitseeko kiloja karistella tuon vertaa.

  • Ensimmäinen tavoite: Toukokuussa vaaka näyttää -4kg alkupainosta. 
  • Toinen tavoite: Elokuussa vaaka näyttää -7kg alkupainosta. 
  • Kolmas tavoite: yleiskuntoni on huomattavasti parempi ensi syksynä ja jaksan juosta lenkkejä ilman, että täytyy pysähdellä muutamia kertoja matkan varrella.  

Sellaisia tavoitteita tällä erää. Onko muita jotka kriiseilee miltä näyttää hääpäivänään? Niin ja se vielä, jos sulla on hyviä terveellisiä reseptejä, niin saa jakaa! 🙂

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *