Ladataan...

Let's face it: lähtökohdat ovat perin huonot. Tavoitteena olisi päästä puolimaratonkuntoon vielä tämän vuoden puolella, mutta harjoittelijalta uupuu niin varusteita, aikaa kuin motivaatiotakin. Koko alkuvuoden kestänyttä sairastelukierrettäkin voi liikunnallisemman elämän aloittamisen viivästymisestä syyttää vain osittain, sillä rehellisesti sanottuna tilaisuuksia liikkumiseen olisi sairastamisesta huolimatta ollut useita, mutta yhtään niistä en ole käyttänyt. Olen lisäksi vakuuttunut siitä, että flunssat eivät olisi yltyneet koko kevään pituiseksi räkäkierteeksi, jos pohjakunto ja ruokavalio olisivat paremmalla tolalla.

Aikaa liikkumiseen olen varautunut irrottamaan paremmalla aikataulun suunnittelulla ja käyttämällä paremmin lyhyetkin tilaisuudet liikkumiseen. Motivaation löytäminen onkin sitten kinkkisempää. Teoriassa olen kiinnostunut kokeilemaan mahdollisimman erilaisia lajeja, mutta juokseminen ja jooga ovat tähän asti kokeilemistani tuntuneet omimmilta, eikä vähiten ajankäyttöni takia. Teoriassa toisaalta pidän itseäni vieläkin juoksijana ja joogaajana, vaikka todellisuudessa en varsinaisesti ole harrastanut kumpaakaan enää useaan vuoteen.

Sama pätee ruokavalioon - teoriatieto terveellisestä ruokavaliosta on hyvin hanskassa, mutta jostain syystä olen vasta sairasteluni myötä havahtunut siihen, että syömiseni ovat pitkälti hakoteillä. Tavoitteena ei ole ryhtyä minkäänlaisille dieeteille eikä liikakilojakaan ole pudotettavana, vaan pyrkiä syömään melko tarkasti ravitsemussuositusten mukaan ja katsoa, millä tavoin se tukee liikuntaharrastusta. Herkkusuuna olen tietenkin myös kiinnostunut siitä, miten "tylsät" ravitsemussuositukset saa jalostettua suunmukaisiksi :)

Ladataan...