Asiakaspalvelua

Tämä perjantaiaamu ei alkanut kovin hyvin: tajusin, että olen unohtanut viedä autoni ensimmäiseen vuosihuoltoon. Huomasin sen vasta siitä, kun avasin Hyundailta tulleen kirjeen: asiakastyytyväisyyskysely viimeisimmästä huoltokokemuksesta – ai mistä?

Damn. Autossa on viiden vuoden takuu, mutta se edellyttää sitä, että auto on huollettu säännöllisesti.

Hiipivä paniikki. Soitan saman tien Konalan Automaalle, josta auto on ostettu. Kello on kaksi minuttia yli kahdeksan – kai nyt on jo virka-aika? Vastatkaa pliis?

”Yhdistän huollon ajanvaraukseen”, puheluuni vastannut (ilmeisesti vaihde) sanoo.

Eiiiih! En mä ois halunnut mihinkään keskitettyyn ajanvaraukseen vaan jollekin ihmiselle. Sellaiselle, joka lohduttaa ja sanoo että ei hätää, et ole ryssinyt mitään. Koskaan. (tai jotain)

No, eikä sieltä ajanvarauksesta edes vastata.

Eääääh. Avaudun jo henkilökohtaisessa Facebookissani: apuamitämäteen. Kukaan ei vastaa ja lohduta. (okei, kello on viisi yli kahdeksan aamulla – jokin raja on kai Facebook-empatiassakin)

*******

Leväytän laatikollisen ”tuoreimpia papereita” (heh) kirjaston lattialle ja löydän kuin löydänkin auton myyneen henkilön käyntikortin. Jätän Silvan hämmentämään paperikasoja. Soitan.

Esittelen pikaisesti itseni etunimen ja sukunimen verran.
”No huomenta Krista! Mitä kuuluu?”, myyjä vastaa. Hurinasta päätellen hän on vasta autossaan matkalla töihin.
Selitän. Ja painotan, että autolla on ajettukin vasta about 30 kilometriä. Tai no vähän joka tapauksessa.
”Ei tuossa mitään hätää pitäisi olla, eiks ne kaupat tehtykin tammikuun lopussa eli tämähän ei ole mennyt vielä kovin paljon yli”, myyjä lohduttaa.
???? (miten se voi muistaa kaupantekoajankohdan mun pelkän nimen perusteella)

”Ootko muuten vielä äitiyslomalla?”
???? (mistä se TON voi muistaa)

”Kannattaa varautua siihen, etä huollossa menee 2-3 tuntia. Voin järkkää sulle sijaisauton, niin ei tarvitse lapsen kanssa niin pitkään odottaa. Mutta noissa sijaisautoissa on manuaalivaihteet ja sullahan oli automaatti, onks se ok?”
???? (täysin häkeltynyt)

”Varaa se huolto nyt saman tien, että ei varmasti unohdu. Ja heitä mulle meiliin sitten se aika, niin hoidan sen sijaisauton”, myyjä vielä opastaa.

Oh! Kiitos! Näin teen!

*******

Olen joskus aiemminkin kuullut tarinoita joillakin aloilla työskentelevien käsittämättömästä kyvystä muistaa asiakas vielä pitkän ajan kuluttua. Mutta oikeasti! Miten tämä tyyppi voi kahdeksalta aamulla omassa autossaan (=ei tietokoneen äärellä, josta voisi kenties vakoilla jotain asiakastietoja muistin avuksi) muistaa koko homman. Ja siis pelkän puhelun alussa pikaisesti heitetyn nimeni perusteella?

Aivan häkellyttävää asiakaspalvelua. Iso arvostus.

Puoli yhdeksältä huoltonumerossakin vastataan. Saan huoltoajan juuri sille päivälle, jolloin mummi on hoitamassa Silvaa.

Hyvä asiakaspalvelu = ihan parasta.

Kommentit (12)
  1. Ihan mahtavaa asiakaspalvelua! tuollaista kun sais aina. 🙂

  2. Devika Rani
    16.3.2013, 00:07

    Aivan mahtavaa! 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *