5 X healthy dinner

BY RACHEL

Tässä viisi terveellistä, hyvää ja suhteellisen iisiä arkiruokaa, joita meillä syödään säännöllisin väliajoin. Pari kevyempää ruokaa ja muutama tuhdimpi vaihtoehto, koska ainakin mulla kaikki lämpimät kastikkeet, keitot ja laatikkoruoat houkuttaa syksyllä kovasti :) Checkaa alta!

Bataatti-jauhelivuoka. Kuori ja pilko bataatit ja heitä uunivuokaan. Paista ja mausta jauheliha ja sekoittele bataattien sekaan. Kaada seoksen päälle vielä kaura-, kookos- tai ruokakermaa ja paista uunissa noin 30 min. Tää on ihan lemppari.

Maailman PARAS parsakaalisalaatti. Tää saa nirsoimmatkin syöjät puputtamaan parsakaalta, kiitos pekonin. Tähän laitan parsa- (ja kukkakaalta), omenaa tai viinirypäleitä, porkkanaa, kevätsipulia, kuivattuja karpaloita, pekonia ja suolattuja pähkinöitä. Kastikkeen teen yleensä blendaamalla cashewpähkinöitä mausteiden kanssa, tai sitten sekoittamalla kaurakerman ja majoneesin joukkoon runsaasti mausteita. Pekonit voi korvata myös paahdetuilla kikherneillä!

Nopea kasviskanawokki. 

Punainen curry -kanakastike riisipedillä. Mulla tulee syksyisin aina kova aasialaismaustehinku ja mitä tulisempi, sen parempi. Currytahnat, inkiväärit ja chilit on siis olleet kovalla käytöllä viimeaikoina.. Kastikkeen tulisuutta tasapainottaa ihanasti kookoskerma. 

All-time-favorite-bataattiranut ja itsetehdyt kananugetit. Bataattiranskalaisiin en kyllästy sitten millään :) Kanafileet paloittelin, dippasin kananmunaan, pyörittelin maustetussa mantelijauhoseoksessa ja paistoin uunissa. Soooo good!

Kommentoi