Ladataan...

Seuraa blogiani Bloglovinin avullaHuomenta!   Mun yks lempijutuista tällä hetkellä on TRX-nauhat. Meillä on sellaset kotona, mutta video on mun siskon kuntosalilta, kun olin siellä vierailemassa jokin aika sitten. Tässä pari liikettä, ja niistä pari variaatiota. Lupaan että vatsalihakset kiittää seuraavana päivänä. Väliin voi tehdä punnerruksia, niinkun videolta näkyy, sillon saa maksimaalisen hyödyn liikkeestä.En ole ennen lisännyt videota, joten toivotaan että toimii! Laittakaa ihmeessä lisää postaustoiveita tulemaan, niin yritän toteuttaa niitä mahdollisuuksien mukaan! Ruokavaliosta tulossa tänään vielä illemmalla :) 

Ladataan...

Monilla on varmasti sellainen harhaluulo, että terveellinen ruoka olisi mautonta/tylsää/pahanmakuista, voisin jatkaa listaa loputtomiin. Kuulen usein kommentteja "Itse ainakin mielummin syön sellaista ruokaa, joka maistuu.". Toivon, että luovutte näistä ajatuksista samantien. Aion jatkossa esitellä teille terveellisiä ja maistuvia ruokia, sellaisia joita itse syön päivittäin.

En usko ihmedietteihin, karppaukseen, tai muihinkaan väliaikaisiin ratkaisuihin. Jos haluat muuttaa ruokailutottumuksiasi, on se hyvä tehdä elämäntapamuutoksena. On hyvä saada jokaisella aterialla proteiineja, hiilihydraatteja ja rasvaa. Itse pidän baatatista, ihan jo makunsa puolesta, mutta myös ravintoarvojensa takia. Niissä on paljon ravintokuituaC-vitamiiniaA-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia sekä B6-vitamiinia. Käytän bataattia perunan sijasta. Tässä eilinen illlallinen kuvina. 
(Pahoittelen huonoa kuvanlaatua, kuvat on otettu kännykällä. Toivon että tärkein välittyy)

Alla on bataattilohkoja, jotka valmistin uunissa. Sen päällä on kanan rintafilee, ja 2 palaa vuohenjuustoa. Jos haluaa vielä vähärasvaisemman vaihtoehdon, voi vuohenjuuston jättää pois. Muistakaamme kuitenkin, että ihminen tarvitsee myös rasvoja :)

Koko komeuden päälle laitoin villirucolaa (saa kaupasta ruukussa). Sivuun kermaviilikastike, johon voi "bataattilohkiksia" dippailla. Kermaviilissä on vähän suolaa, ja 4 tuoretta valkosipulin kynttä (taistelen flunssaa vastaan, normaalisti yksikin riittää). 

Hyvän näköistä, eikö?

Bataatteja, rucolaa ja kastiketta jäi vielä seuraavaan päivään. Päätin varioida lounaan tästä setistä. Korvasin kanan kalkkunafileellä, joka on muuten erittäin vähärasvaista ja hyvä vaihtoehto kanalle.
Vuohenjuuston sijaan laitoin muutaman fetapalan, ja sivuille kirsikkatomaatteja.

Tärkeää on myös syödä tarpeeksi usein. Itse syön aamupalan, lounaan, päivällisen, iltaruoan ja välipaloja sopiviin väleihin, Silloin oppii olemaan ahmimatta liian isoja annoksia. On ihana olo kropassa, kun missään vaiheessa ei ole kiljuva nälkä, heikko olo tai verensokerit alhaalla. Ei tule myöskään niitä ähkyn, väsymyksen tai saamattomuuden tunteita, kun ei syö liikaa.

Onko teillä lukijoilla omia terveellisiä lempiruokia? Saa vinkata! :)

Pages