Stella McCartney ja Kate Moss ryhtyivät taisteluun rintasyöpää vastaan

Toimitus

Oletko jo bongannut katukuvasta rintasyöpätietoisuudesta muistuttavia pinkkejä nauhoja? Suomessa Roosa nauha –päivää vietetään 10. lokakuuta, mutta sairauden ennaltaehkäisyn puolesta kampanjoidaan parhaillaan myös kansainvälisellä tasolla. Muotisuunnittelija Stella McCartney ja huippumalli Kate Moss löivät nimittäin hynttyyt yhteen rintasyöpäasian puolesta, uutisoi Telegraph-lehti.

Stella McCartney lanseerasi osana syyskokoelmaansa alusvaatemalliston, jonka tuotoista osa lahjoitetaan suunnittelijan äidin Linda McCartneyn nimeä kantavan syöpäklinikan tueksi. Pinkin alusvaatemalliston tarkoituksena on muistuttaa rintasyövän ennaltaehkäisystä ja kannustaa naisia säännöllisiin lääkärintarkastuksiin. Alusvaatemalliston mainoskasvoksi McCartney palkkasi hyvän ystävänsä Kate Mossin. Mainoskampanjassa Moss poseeraa malliston rintaliiveissä vilauttaen samalla toista rintaansa kameralle. Instagram-ystävällisen mainoksesta tekee kuitenkin strategisesti rinnan päälle aseteltu pinkki nauha.

Oman äitinsäkin rintasyövälle menettänyt McCartney kertoo Telegraphille Mossin valikoituneen mainoskampanja keulakuvaksi syystä.

“Kate on sekä nainen, äiti että vaimo. Hän halusi osallistua kampanjaan ja muistuttaa ihmisiä siitä, miten tärkeää on pitää perheet koossa.” McCartney tiivistää.

Stella McCartneyn rintasyöpätyötä tukeva alusvaatemallisto on parhaillaan myynnissä suunnittelijan omassa nettikaupassa.

Teksti: Laura Paananen, jolla on vielä oma roosa nauha hankkimatta, joten asialle lienee siis tehtävän jotain ensitilassa

Lähde: Telegraph Fashion

Kuva: Stella McCartney Instagram

Kommentoi