7x tapaa piristää marraskuuta

DSC_4880.JPG

Marraskuulla on masentavan kuukauden maine, mutta mä yritän aina tietoisesti pyristellä siitä pois. Valoisa aika on taas rajallinen ja ilma vähän ankea, mutta ei sään ja vuodenajan tarvitse aina korreloida mielialamme kanssa. 

Kokosin siksi omat tutut aseeni ”masentavaa marraskuuta” vastaan – toivon, että niistä on jotain teille hyötyä, ja itse ainakin sain tätä listaa laatiessa muistutuksen siitä, että nämä vinkit ovat oikeasti toimineet aiemminkin. Jakakaa vapaasti omia neuvoja kommenttiboksin puolella!

DSC_5578.JPG

DSC_4877-002.JPG

7 tapaa piristää marraskuuta:

Joulifiilistely. Sen voi yhtä hyvin aloittaa jo tänään! Keskustaan on ilmestynyt jo kauniita tunnelmavaloja ja glögiä saa monesta kahvilasta. Kuuntele joulumusiikkia ja mieti (kenties aineettomia?) joululahjoja läheisillesi.

Värikkäät vaatteet ja asusteet. Jos tuntuu että vain kesävaatteissasi on väriä, pue niitä lämpimimpien vaatteiden päällä kuten mä tein näissä kuvissa. Vaaleanpunainen satiinitoppi päätyi mustan, poolopitkähihasen päälle.

Liiku. Liikunta piristää, sitä ei voi kauhean moni kiistää. Se, millä tavalla liikut, on oma valintasi. Välillä pelkkä kävely korttelin ympäri nostaa energiatasoja. (Kokeile myös haarahyppyjä!)

Järjestä jotakin mitä odottaa. Monet vannovat troppisen ulkomaanmatkan varaamisen nimeen mutta keinoja on muitakin: varaa kylpyläviikonloppu tai hieronta, sovi pyjamabileet, juhli ystävien syntymäpäiviä (kaikillahan on synttärit marraskuussa??), ala käymään viikottain saunassa tai lanseeraa leffalauantai.

Nuku päiväunia – järkevästi. Paras aika päiväunille on 6-8h päästä heräämisestä ja kesto maksimissaan puoli tuntia. Sitä uskoisi ettei se riitä mihinkään mutta puolikin tuntia piristää kummasti – toisin kuin kolmen tunnin koomaunet joiden jälkeen ei tiedä omaa nimeäkään.

Piristä joku muu. Mitä jos nappaat kahvin myös kolleegallesi, teet lahjoituksen tai ryhdyt vapaaehtoiseksi, tarjoudut lapsenvahdiksi tai leivot äidillesi? Yleensä toisen ilahduttaminen piristää myös tekijää itseään.

Syö värikästä ruokaa. Ja mehusta! Huomenna jaan blogiin pari varteenotettavaa mehureseptiä, pysykää kuulolla.

DSC_5708.JPG

Mitkä piristyskeinot sinä otat käyttöön marraskuussa?

 

SARANDA
 
OTA YHTEYTTÄ: TYHJAAJATUS@LIVE.FI
FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN

Kommentit (11)
  1. Miksi 7x tapaa = seitsemän kertaa tapaa eikä vain 7 tapaa?
    Vinkit ovat kyllä hyviä.

    1. Totta 😀 Tuli typo! Kiitos kun huomasit. 🙂

    2. Muokkasin otsikkoa mutta huomasin että se muutti myös linkkiä ja kun olen jakanut postauksen FB:ssa X:n kanssa, linkki ei aukeakaan. Palautin siis X:n takaisin linkkiystävällisyyden vuoksi mutta muokkasin sitä tekstissä ja opinpahan seuraavaa kertaa varten. 😀 Kiitos sulle vielä huomaavaisuudestasi! 🙂

  2. Kivoja vinkkejä! Lisään omani: kotoisa, rosoinen lohturuoka. Tänään esimerkiksi paahdoin uunissa myskikurpitsaa, josta keitin keiton ja kohtapuoliin uuniin on menossa iltapalaksi kypsymään pataleipä. Elämä tuntuu niin paljon paremmalta kun SYÖ. 😀

    1. Oi nam kuulostaa niin hyvälle!! Oot kyllä ihan oikeassa, tähän aikaan vuodesta lämmin ruoka maistuu ihan eri tavalla. 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *