Puuro taas kuvioissa

DSC_4463.JPG

Olen huono nauttimaan puuroa kesäaamuisin – silloin maistuu mieluummin granola, raikkaat smoothiet ja tuoreet hedelmät. Syksyisin ja talvisin minusta kuoriutuu kuitenkin varsinainen puurorakastaja, jolloin saan lämpöä kylmään ja polttoainetta kehoon nimenomaan suomalaisten suosikkiruoasta, puurosta.

Käytän puurossa aina luomukaurahiutaleita ja keitän sen usein kauramaitoon ja veteen yhdessä. Puuro hautuu sillä välin kun napsin spirulinatabletit, venyttelen tai kiroan töihinmenemistä.

Puuron täytyy itsessään maistua hyvälle, mutta lähes yhtä tärkeää on se, mitä ripottelen valmiin puuroannoksen päälle. Vegaanina tuntuu, etten ole löytänyt vielä riittävän proteiininpitoista annosta, jolla jaksaisin lounasaikaan saakka (tähän väliin pieni oodi sille joka keksi välipalat). Onneksi maku on kuitenkin aina mainio, ja saa ne töihinlähtöangstitkin unohtumaan.

DSC_4461.JPG

Mun tuikitavallinen puuroresepti kahdelle:

3dl luomukaurahiutaleita

2dl luomukauramaitoa

2dl vettä

0,5tl Himalajan ruususuolaa

 

Päälle:

Banaania, marjoja (tuoreita, pakaste tai kuivattuja), pähkinöitä, siemeniä (välillä sekoitan siemenrouhetta tai pinjansiemeniä puuron sisälle sen hautuessa)

 

Miten sinä nautit puurosi?

 

PS: Alla vielä edellisviikon postaukset:

Vaikutuksen tehnyt dokumentti: Minimalism

Se täydellinen objektiivi – Nikkor 35mm

Kohti parempaa (mielen) kuntoa

Tuoreet vinkit Tallinnaan

 

SARANDA
 OTA YHTEYTTÄ: TYHJAAJATUS@LIVE.FI
FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN

Kommentit (12)
  1. Meillä mies syö aina kaurapuuroa, mutta me muut kaivataan vaihtelua: vehnähiutalepuuro on mun suosikki ja ruishiutalepuuro myös. Lapsi toivoo joskus mannapuuroa. Pitkään haudutettu spelttipuuro, nam, mutta ei arkiaamun ruoka. 😀

    Mutta pelkällä puurolla ei jaksa, joten mun aamupuuron päällä on usein pilkottu banaani (tai joku muu hedelmä) tai jogurttia, useimmiten soijajogurtti. Sata grammaa jogurttia päällä tuplaa puuron proteiinit 😀

    1. Ihana puuroperhe! 😀 <3 Ja mun alkoi tekee mieli nyt mannapuuroa, nam!

      Toi jogurtti oli tosi hyvä idea, kokeilen sitä varmasti seuraavaksi. 🙂 Kiitos paljon vinkistä!

  2. Suosittelen kokeilemaan ghee-silmää puuron päälle! <3 Se tekee tosi hyvää kropalle ja kopalle näin varsinkin ilmojen viiletessä 🙂

    1. Voi apua, tää mun pitää ihan googlettaa! 😀 En oo kuullut ennen. 🙂

      1. Eiku hitto, unhotin ettäsäähän oot vegaani! Se on siis kirkastettua voita, yksi ayurvedan kulmakivistä 🙂 

        1. Haha ihana. 😀 Muthei tääkin juttu selvisi mulle vaikken tiennyt ennen edes että mitä ghee on! Aina kiva oppia uusia asioita. 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *