VKO 9 TREENIT

Tyhjä ajatus

Ajattelin alkaa kirjaamaan joka sunnuntai tänne ylös viikon treenikerrat. Vaikken liikukaan muita ihmisiä varten, treenikertojen ylöskirjaaminen koko kansan nähtäväksi antaa oikeasti sitä lisäbuustia mennä sinne lenkkipolulle tai salille. Se on ikään kuin yksi niistä monista palkinnoista, mitä liikunnasta saa.

Tää viikko on ollut ihan perusviikko mulle, työharjoittelua päivisin ja muutama iltavuoro omassa duunissa. Oon kuitenkin tosi aamuvirkku, ja herään mieluusti aikaisemmin aamulla esimerkiksi tekemään lihaskuntoa, jos en muuten päivän aikana ehdi treeneihin. Harrastan siis crossfittiä, lenkkeilen epäsäännöllisen säännöllisesti ja teen itsenäisesti kotona lihaskuntoa tai jumppia. Lenkit pidän työaamuina aika lyhyinä, n. 3-4km ja viikonloppuisin pidempinä. Lihastreenitkin kestävät 15-30min, jolloin en pidä yhtään turhia taukoja ja teen kokoajan kovalla sykkeellä.

Ma: 20min lihaskuntoa
Ti: 1h crossfit
Ke: Lepo
To: Lepo
Pe: 1h crossfit
La: 2,5h crossfit
Su: 8km lenkki, 30min syvää venyttelyä

Alkuviikon oli pientä kangertelua, mutta loppuviikon leijuin senkin edestä korkeissa sfääreissä. Perjantaina tein oman henkilökohtaisen enkan korkeushypyssä ja hyppäsin 85cm. Lauantaina taas opin vihdoin double undersit (kaksoishypyt hyppynarulla) ja siitä tuli edellistäkin päivää parempi fiilis!

Tänään heräsin lauantain harkkojen jäljiltä niin jumissa, että oli pakko lähteä kevyelle hölkkälenkille avaamaan pohkeita ja reisiä. Jossain vaiheessa lenkkiä kipu katosi kokonaan ja tajusin, että olin juossut jo monta kilometriä enemmän kuin oli tarkoitus. Jatkoin vielä pari, ja voi vitsi kun siitä tuli hyvä olo.

Nimimerkillä vuosi sitten yksikin kilometri juoksemalla putkeen oli kiistaton mahdottomuus.

Kuvat taas on otettu viime viikolta Tikkurilan Satsilta, kun käytiin vetää kaverini Oonarinan kanssa kevyt crossfit -treeni. Onskukin kirjoittaa blogia, ja halukkaat voi päästä lukemaan sitä täältä.

Treeni-iloa!

Saranda

Kommentoi