Korona erottelee asiakaspalvelun jyvät akanoista

Kaupallinen yhteistyö: EasyFit Ylöjärvi

Olen tietoisesti vältellyt korona-aiheita täällä blogissa ja vähentänyt aiheesta lukemista myös muualla medioissa. Olen nimittäin niin korviani myöten täynnä kaikkea uutisointia, joka siihen liittyy. Lähinnä siksi, että uutisointi ei ole enää viikkokausiin muuttunut oleellisesti mihinkään informatiivisempaan suuntaan, samoja asioita pyöritellään eri sanoin ja lopputulos on aina sama: pahempaa on odotettavissa. Arkiuutinen nykyään on myös, että aina jollain urpolla bileet jatkuu kielloista huolimatta pohjoisessa tai etelässä. Uudelta verkkokurssilta on myös vastavalmistunut vuosikurssillinen korona-asiantuntijoita, jotka aikaisemmin ovat työskennelleet aivan muulla alalla. Some-feedeissä näkyvyydestä vuorottelevat niin huumorisävytteiset koronapostaukset kuin opastavat postaukset siitä, miksi esim. vessapaperin hamstraamisesta ei saisi vitsailla. Tulee joillekin pitkät viikot, jos päät poksahtelevat kuin riisimurot aamulautasella jo vessapaperihuumoristakin…

Yritysten ahdinko sen sijaan ahdistaa meikäläistä ihan aidosti. Ja ahdistaa silti, vaikkei korona tällä hetkellä vaikuta oman perheemme työtilanteeseen, mutta tulevaisuudessa tämän kaltaiset katastrofit todennäköisesti tulevat vaikuttamaan meihinkin isosti. Väkisinkin ajatukset siirtyvät heihin, jotka elävät yrityksissään tätä todeksi nyt jo. En pysty kuvittelemaan sitä huolen ja murheen määrää, jonka tämä kirottu korona aiheuttaa pitkäksi aikaa monien yritysten kassassa. Ei voi kuin toivoa, että ennusteet kestosta olisivat liioiteltuja.

Jotain pientä positiivista on kuitenkin nähtävissä aina, suurimmankin kriisin keskellä. Meille ihmisille on selvästi luontaista pyrkiä eteenpäin, kohti parempaa. On ollut inspiroivaa sosiaalisessa mediassa seurata, miten eri alojen yritykset ovat lähteneet kehittelemään innovatiivisia tapoja palvella asiakkaitaan ja kehittää palveluitaan. Toki tällainen konseptin ravistelu olisi tervetullutta normaalitilanteissakin toisinaan, mutta tästä varmasti opitaan paljon. Erityisesti vaikutuksen tekee se, miten nopeasti yritykset ovat ideoineet uutta melkeinpä tyhjästä ja miten hienoja tekoja tehdään, jotta asiakkaat pysyisivät matkassa mukana. Iso hatun nosto. Itse haluan ehdottomasti tukea niitä yrityksiä, joiden palveluja olen tähänkin asti käyttänyt ja joita tulen jatkossakin käyttämään. Nyt jos koskaan.

Yksi tällainen yritys on oman kotikaupunkini kuntosalikeskus, EasyFit Ylöjärvi. Vajaa yhdeksän vuotta sitten saimme kuulla, että saamme oman kuntosalin, sellaisen ”uuden hengen mukaisen”, jossa on ryhmäliikuntasali, spinningsali, infrapunasauna, salilaitteet viimeisen päälle, PT-palvelut ym. Olin silloin elämäntilanteessa, jossa kaipasin kuumeisesti takaisin salitreenaamisen pariin, se kun oli kahden lapsen syntymän myötä jäänyt taka-alalle monen muunkin harrastuksen lailla. Salin silloisesta ennakkomarkkinoinnista ja some-valokuvista jo saattoi päätellä, että tästä tulee hieno juttu! Ja tulihan siitä. Heti, kun ovet uutuuttaan kiiltelevään saliin avautuivat, ostin sinne jäsenyyden ja nyt olen ollut jäsenenä yli kahdeksan vuotta. Muutamia hiljaisempia lepokausia on matkalle mahtunut, mm. kuopuksen syntymän, rikkijuostun polven ym. vuoksi, mutta kuukausittaisena kannatusjäsenenä olen ollut silloinkin. Eikä ole käynyt mielessäkään vaihtaa mihinkään muualle treenaamaan.

”Meidän salilla” on ihana henkilökunta, se on ollut tiedossa jo aivan ensimmäisestä aukiolopäivästä alkaen, mutta eilen vasta ymmärsin konkreettisesti, m i t e n ihanasti he voivatkaan meihin asiakkaisiin suhtautua! Kun kyseessä on pieni yritys, korona-ahdinko kolahtaa EasyFitin porukkaan luonnollisesti myös kovasti. Ryhmäliikunnat ovat katkolla ja salin puolellakin varmasti on nyt hiljaisempaa. Mutta, siitä huolimatta he pyrkivät ajattelemaan sitä, miten me asiakkaat saisimme jatkaa treenaamista. He mahdollistivat sen eilen laittamalla sivuilleen ilmoituksen, että jäsenet saisivat hakea kotiinsa veloituksetta lainaan spinning-pyöriä ja body pump -välineitä!!

Siis mitääähh?!  Luin ilmoituksen kahteen kertaan, kun en meinannut uskoa silmiäni! Olemme mieheni kanssa käyneet spinningissä melko lailla tiuhaan tässä kuluneen talven ja kevään aikana, joten mahdollisuus lainata ennestään tuttu spinning-pyörä kotiin täksi koronakauden ajaksi, kuulosti parhaalta uutiselta pitkiin aikoihin!

Ja siinä se nyt tönöttää! Eikä muuten vain tönötä. Se on ollut meillä nyt yhden yön yli ja sillä on ajettu jo kaksi tuntia ohjattuja ohjelmia, jonka lisäksi lapset saivat pyörästä yhden uuden nahistelun aiheen… Kuka ensin, kenen vuoro sitten, kuka etuili jonkun vuorolla ja kenen reidet tarvitsevat enemmän treeniä kuin toisen… Pitää varmaan ostaa oma spinningpyörä sitten, kun korona luovuttaa ja tämä pyörä pitää luovuttaa takaisin oikeaan kotiinsa.

Juuri puhuttiin miehen kanssa, että eihän EasyFitin henkilökunnalla olisi ollut mitään suurempaa tarvetta tehdä näin, siellähän ne pyörät olisivat voineet seistä ja lomailla polkijoista, mutta he kertoivat haluavansa kiittää siitä, että me asiakkaat jaksamme pysyä matkassa silti, vaikka poikkeusaika luo poikkeusoloja. Se jos mikä on aitoa asiakaspalvelua! Ja meille asiakkaille niin ihanaa, kun treenaaminen voi jatkua tämänkin ajan yli. Kiitos <3

Ja jos joku miettii, minne salille Ylöjärvellä liittyisi, arvaapa mitä suosittelen? 😉 Siellä meitä paikallisia on runsaasti ja mahtuu sinne muualtakin tulevia!

*) spinning-pyörä saatu veloituksetta lainaksi koronakaudeksi.

 

 

hyvinvointi terveys liikunta suosittelen
Kommentit (1)
  1. Minustakin on ollut inspiroivaa miten eri alojen yritykset ovat lähteneet kehittelemään eri tapoja palvella asiakkaitaan ja kehittää palvelujaan. Oho, että saisi lainata spinning-pyörää kotiin. Tuohan on hyvä juttu. https://www.pedacom.fi/asiakaspalvelun-kehittamishankkeet

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *