Kävelyvimma päälle! 😎

Oon aina rakastanut kävelyä paikasta toiseen. Viime vuonna homma lähti käsistä, kun päätin kesäloman aikana kävellä Espanjan läpi – reittinä Camino Frances, joka etenee Ranskan pohjoisrajalta Pyreneiden vuoriston yli kohti Santiago de Compostelaa. Ehdin kolmen viikon loman aikana kävellä reilu 500 km Leoniin asti, mikä tarkoitti noin 20 km päivävauhtia, rinkka selässä. Suosittelen sitä ehdottomasti kaikille joita asia yhtään kiinnostaa, ja varmasti kerron siitä erikseen. Paras loma ikinä!

Tällä hetkellä mulla on kaikkiin arkielämän puuhiin nähden hieno kävelytahti päällä. Joka päivä on tullut vähintään 10 000 askelta ja useampana lähes 20 000. Alla muutamat vinkit, jos haluat itse lisätä kävelyn määrää elämääsi.

Buen Camino!

Tie kutsuu? Tässä vinkkejä parempaan kävelyyn 

1. Hyötykävele

Omat rutiinit kannattaa rakentaa niin, että niistä seuraa automaattisesti lisäaskeleita elämään. Kävelen itse joka päivä töihin ja takaisin, mistä tulee jo tunnin verran. Päivän pakollinen liikunta done & done!

2. Haahuile luonnossa

Mikä vain luonto auttaa pääsemään astetta zenimäisempään tilaan, ja jokaiselle löytyy läheltä varmasti joku oma paikka, jonne on helppo mennä. Itse rakastan käydä Mustikkamaalla, josta mut voi löytää kallioilta makoilemasta ja merta kuuntelemasta – myös nyt talviaikaan. Luonnossa kävely on itselleni täysin tavoitteetonta, ja pysähdyn usein jonnekin vain olemaan, hengittämään, meditoimaan ja hyräilemään.

3. Löydä luova flow

Kävelyssä on liikuntapuolen lisäksi hyvää se, että se tuo päähän ihan uusia ajatuksia. Varsinkin oman luovan työn takia mulle on tärkeää ylläpitää hyvää ja rentoa flow-tilaa mahdollisimman usein. En usko itse enää asioiden tai ratkaisujen väkisin puskemiseen, vaan ratkaisut tulevat kyllä luonnostaan löytymään omalla ajallaan. Silti omaa luovuutta voi tukea kävelemällä, käymällä ihan uusissa  ja uudenlaisissa paikoissa, kursseilla, retriiteillä, tapaamalla avoimesti erilaisia ihmisiä ja ihan vain fiilistelemällä milloin mitäkin.

4. Kuuntele kokonaisia levyjä

Kävellessä on hyvä kuunnella esimerkiksi kokonaisia albumikokonaisuuksia, jotka muuten jäisivät kuuntelematta. Tai sitten vain laittaa Spotifyin Viikon suositukset soimaan, ja yllättyä. Itsellä on soinut viime aikoina esimerkiksi Amen Dunesin Freedom-levy.

5. Self-help-podcastit

Podcastit ovat ihan parasta kävelyviihdettä, joista tulee aina voimaantunut ja energinen fiilis – 100 %. Viime aikoina itselläni on mennyt aika paljon Oprahia, Tony Robbinsia ja superkovaa Gary Vaynerchukia.  Teen tulevaisuudessa oman postauksen mulle parhaiten toimivasta self help -guruista (niitä saa myös vinkata!).

Joka tapauksessa, tässä mun vinkit kävelyyn – laita alle omasi! 😘

Ps. Tervetuloa mun instaan kanssa seurailemaan meininkiä!  Ja yhteistyöjutut -> hellomiamoi@gmail.com <3

Bless,

Mia

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *