Leuanvedon salaisuus

Stronger by Hanna

Haluatko oppia tekemään leuanvetoja? Saat ehkä pari, tai vielä se ensimmäinenkin on vasta toive? Tärkein asia, mikä kannattaa laittaa kuntoon on liike nimeltään KAARI.

Aktiivinen roikunta on ehkä monelle jo tuttu leuanvetoharjoituksista. Siinä idea on, että roikut ensin tangossa ja päästät hartiat nousemaan korviin. Vedä tämän jälkeen hartiat alas, eli lapaluita kohti takataskuja. Jos tämä onnistuu, onneksi olkoon, olet hyvää vauhtia matkalla leuanvetoon! Jos aktiivinen roikunta ei onnistu, harjoittele sitä. Muutoin joudut kiskomaan vain käsivoimin, ja siksi se ensimmäinenkin leuka vielä odottaa tuloaan.

Kaari on sen sijaan vähemmän tunnettu harjoite, mutta vieläpä tärkeämpi. Tee niin, että roiku tangossa, ja päästä hartiat korviin. Vedä sitten lapaluita yhteen. Sen jälkeen vasta vedä lapaluita alas, kuten aktiivisessa roikunnassakin. Nyt selkäsi pitäisi kaareutua. Katso oikea suoritustapa videolta:

 

Leuanveto on mahtava harjoitus, joka kehittää selän ja käsien voimaa ja lihasmassaa. Jos tuntuu, että junnaat sen kanssa paikallasi, kysy neuvoa personal trainerilta tai fysioterapeutilta. Beauty Centerillä, jossa työskentelen, järjestämme tiheään erilaisia jäsenille ilmaisia workshopeja, joissa leuanveto tuntuu olevan suosittu aihe. Liike kiinnostaa, mutta moni ei osaa sitä suorittaa. Kokeile siis kaaren harjoittelua, ja kerro, jos koit liikkeen hyödylliseksi!

Hyviä treenejä!

Kirjoittaja on fysioterapeutti ja personal trainer Oulun Beauty Centerillä.

Kommentoi