Ladataan...

Tiedätkö sen tunteen, kun sinun ja hänen homma on jotenkin lässähtänyt? Fiilis on kadonnut. Tsemppaat hetkeks ja päätät yrittää laittaa jutun toimimaan. Vähän aikaa se tuntuukin paremmalta, mut sit tajuut, että eihän tästä oikeesti mitään tuu. Ois pitänyt pistää vaan pillit pussiin jo silloin ekalla kerralla, kun asia tuli mieleen.

Näin siinä sitten kuitenkin kävi tän mun bloggaamisen kanssa. Elämä on muuttunut viime aikoina tosi paljon. Muutos on vallannut jopa puhelimen, josta oon poistanut ainakin puolet applikaatioista. Oma pikku firma on myös laitettu (ainakin vähäksi aikaa) lepäilemään. Yritän pysyä messissä kaikessa uudessa ja ihanassa, käydä töissä, pyörittää arkea, inspiroitua, tehdä omia pikku proggiksia sekä ottaa enemmän aikaa itselle. Olen jo pidempään haaveillut nettiaikani vähentämisestä, haluan panostaa ystäviin, perheeseen ja mihin nyt milloinkin… Instagram ei tietenkään kuulu tähän mun nettiajanvähentämissuunnitelmaan mitenkään, koska rakastan sitä! @marjorieoflove vaan seurantaan jos arjen oivallukset, kausittainen diy-toiminta, kasvit, kukkaset ja hyväntuulinen sekoilu kiinnostaa.  Eli siellä sit laikkaillaan menemään tästä lähtien!

Kiitos, kun olette lukeneet ja tukeneet mun inspiraatioblogia. Tätä on ollut ihana kirjoittaa ja elää nää päälle pari vuotta.

Over and out <3

Ladataan...

Oon pitkään katsellut muiden reissulaisten Lissabonin kuvia kateudesta vihreänä. En olisi edes tajunnut, että voin käväistä siellä Espanjanreissuni yhteydessä ellei ystäväni olisi kertonut, että Sevillasta (jossa olimme käymässä) voi huitasta Lissaboniin helposti ja kohtis nopeasti bussilla. Matka taisi kestää noin kuusi tuntia ja maksoi 40€/suunta. Halvemmallakin olisi päässyt, mutta meillä oli tiukka aikataulu, joten otimme sellaiset kyydit kuin meille sopi parhaiten.

Tulimme kohteeseen myöhään illalla. Hotelli löytyi onneksi aika nopeasti. Sen jälkeen safkaus ja nukkumaan. Aamiaisen jälkeen lähdettiin pyörimään kaupungille. Tutustuin kaupunkiin niin kuin paparazzi. Kamera lauloi hallelujaa pastellisten talojen ja ornamentin paljouden ympäröimänä auringon paisteessa. Lienee virallista, että oltiin söpöyden ytimessä!

Kevätfiiliksissä kierreltiin pikku kauppoja ja herkkukahviloita. Samalla tuli tehtyä kunnon ylämäkitreenit.

Oli hyvä hurmaantua ensin söpöistä taloista sekä kaupungista ja ottaa vasta seuraavalle päivälle museokeikka. Valittiin kohteeksi kaakelimuseo (eli laattamuseo kjäh kjäh). Upea paikka!

Käytiin samana päivänä myös syömässä kauppahallissa. Eka vedettiin paikalliset kalakeitot, jotka haisi ihan märältä koiralta, mutta maistui hyvältä, mutta ehkä vähän terveelliseltä (jos tiedät mitä tarkoitan). Maistettiin myös erilaisia kalapullia. Illan kruunasi safkaaminen Lissabonin helmen eli Visual Diaryn Saaran kanssa.

Viimeisenä päivänä satoi vettä. Löhöiltiin vaan hotlalla ja vedettiin himmeet aamupalaöverit. Sen jälkeen mentiin hyvissä ajoin bussiasemalle huomaamaan, että meillä pitäisi olla liput printattuna mukana. Ei auttanut, että näytät passia sekä lippua (jossa on sun tiedot ja tilausnumero) puhelimesta. Meitä kehotettiin mennä printtaamaan liput, mutta ei suostuttu antamaan mitään vinkkiä printtimestasta. Kerrottiin vaan, että lähellä ei ole sellaista. Kierreltiin siellä sateessa aikamme ja löydettiin lopuksi erääseen hotelliketjuun kuuluva paikka, johon sniikattiin asiakkaille tarkoitetulle koneelle ja printattiin liput. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Vaikka matkan viimeinen päivä tökki ja pahasti menisin mielelläni Lissaboniin uudelleen. Ensi kerralla laittaisin jalkaani vähän mukavammat kengät ja nauttisin kävelystä.

Ladataan...

Mun ihanista ihanin ystävä kuoli yllättäen onnettomuudessa viime jouluna. Hän oli rakas ja inspiroiva seikkailija. Surun keskellä mulle tuli ikävä toista ystävää, jota en näe usein, koska hän asuu Espanjassa. Olen lupaillut monta kertaa mennä käymään (siis oikeasti tosi monta kertaa! Vuosia!). Joulun alla kysyin frendiltä, että olisiko nyt sopiva aika tulla vierailemaan. Vastaus oli myöntävä joten buukkasin liput aika ex tempore. Taisin hehkuttaa asiaa Instassa ennen kuin kerroin matkasta miehelleni..

Samalla viikolla kun hyvästelin seikkailijaystäväni viimeisen kerran, pakkasin repun ja lähdin Malagaan. Matka tuli tosi sopivaan aikaan. Mulla oli kauheesti mietittävää ja oli tosi mukava pallotella ajatuksia kaukana arjesta.

En jaksanut pakata paljon kamaa mukaan. Dödön & rasvojen loput, alusvaatteet ja parit vaihtovaatteet. Jopa taksikuski kysyi, että olenko menossa lentokentälle töihin, kun en vaikuttanut pienen reppuni kanssa matkalaiselta.

Lähdin matkaan kahden vaatekerran ja yksien kenkien kanssa. Muistelin, että kengät olisivat olleet yhdet parhaimmat, mutta toisin kävi. Loman jäljiltä jalkani ovat ihan kamalassa kunnossa. Vaatteiden kanssa meni aika ok. Vaihtelin asua joka toinen päivä. Matkan aikana oli kylmää, kuumaa, sateista, tuulista, sumuista, aurinkoista ja lämmintä. Jos jotain olisin lisännyt reppuuni olisi se ollut extra leggarit, mutta ilmankin pärjäsin. Parhaaksi asusteeksi osoittautui huivi!

Aktiivinen loma sopi minulle oikein hyvin. Melkein jokaisena päivänä käveltiin paljon ja tuli sitä heitettyä yksi viiden tunnin pyörälenkki Marbellaankin. Sanoin ”melkein jokaisena” sen takia, että puolessa välissä Espanjanlomaa matkustettiin muutamaksi päiväksi Portugaliin. Lähdettiin aamulla ajamaan upeaa vuoristoreittiä Sevillaan ja siitä otettiin bussi Lissaboniin. Lisää Portugalin reissusta seuraavassa postauksessa..