Mainoksen uhri
OLETKO VOIMAKKAASTI MAINOKSILLE ALTIS?
Kuva: Tehty itse Paint-työkalulla
– Kyllä olen, mutta haluan vierottautua siitä pois.
Halusin tuoda esille sen, mitä olen tässä muutaman päivän taas pohtinut. Mielestäni nämä nimeltä mainitsemattomat päivät ovat kamalan addiktoivaa ihmisille kuten minulle, joka on oppinut isoäitinsä tavoin kamalaksi tarjoushaukaksi. Olen aikaisemmin tuhlannut aivan turhan suuren summan euroja kyseisille päiville, miettimättä sen enempää.
Juuri tämän takia, olen hyvin terävä tunnistamaan tuotteita edellisiltä vuosilta. Joten pienenä huomiona esimerkiksi Vagabondin avokkaat ovat olleet samaisessa tarjouksessa nyt kolmatta kertaa. Tunnistin samankaltaisia tuotteita ja samoilla hinnoin, joihin ei lukeudu kosmetiikkaa, useita tämän kevään tarjouksesta. Tämän kaltainen mainonta onneksi saa minun huomioni pois näistä päivistä. Varsinkin kun asiakkaan näkökulmasta se ei tarjoa mitään uutta.
Tämä on myös tavallaan itsensävoittamista, jos pystyn olla ostamatta yhtään mitään. Haluan opetella elämään niin, ettei mainokset vaikuttaisi näin voimakkaasti ”hankinnan” ostamiseen. Mainoksen ei pitäisi luoda tarvetta hankkimilleni tavaroille.