Maailman surkeinta palvelua

Pahoittelut siitä, että postauksissa on ollut pikkuinen tauko. Pistetään se kesän piikkiin, mutta itse asiassa syy on päinvastainen kotioloihin verrattuna. Nimittäin kun suomalaiset ja muut eurooppalaiset lomailevat, saapuu heitä lastikaupalla myös tänne Indonesiaan. Elokuu on vuoden ehdottomasti kiireisin kuukausi ja hommia on paiskittu hiki hatussa (kirjaimellisesti) aamusta iltaan. Yhtenä syynä postaustaukoon voinee pitää sitäkin surullista faktaa, että Singaporen insinöörit eivät osanneet/jaksaneet korjata tietokonettani, ja olen joutunut muiden koneiden armoille.

Yhden sanasen voisin kertoa tuosta reissusta tietokonehuoltoon. Menin Sim Lim Squarella sijaitsevaan suositeltuun huoltoliikkeeseen ja hemmo otti koneeni vastaan. Kysyin, kauanko toimenpiteessä kestää ja he sanoivat, että maksimissaan päivä. Lupasivat soittaa kun tietokone on noudettavissa. Kukaan ei soittanut. Menin sinne seuraavana iltana hakemaan omani pois ja rakas läppärini oli tuhannessa palassa pöydällä. Sanoivat tarvitsevansa vielä yhden päivän lisää. Lähdin seuraavana aamuna takaisin kotiin eli pois maasta, joten jouduin jättämään koneen vieraisiin käsiin. Annoin singaporelaisen ystäväni puhelinnumeron liikkeeseen ja he lupasivat soittaa hänelle kun kone on noudettavissa.

Kukaan ei soittanut liikkeestä neljään viikkoon. Lopulta kaverini meni liikkeeseen kyselemään tietokoneen perään ja sieltä kerrottiin korjaukseen menevän vielä yhden päivän lisää. Kaveri meni kotiin eikä saanut puhelua seuraavaan neljään viikkoon. Tämän jälkeen alkoi itse kullakin mennä hermot ja ystäväni meni jälleen liikkeeseen. Siellä ilmoitettiin, ettei konetta voida korjata. He antoivat rikkinäisen koneen takaisin kaverilleni. Kun saavuin siitä muutaman päivän päästä jälleen Singaporeen viisumiasioille sain kuulla suru-uutiset: kone ei ole korjattavissa, emolevy pitäisi vaihtaa kokonaan tai jotain muuta vastaavaa. Avasin kotelon ja näppäilin hieman. Sekunnissa tajusin, että koneen näppäimistö on väärä. Ei äätä eikä öötä. Luulin, että ovat antaneet väärän koneen, mutta tarkempi tutkailu osoitti, että kone oli sama, vain näppäimistö oli vaihtunut.

Menin takaisin liikkeeseen, oli sunnuntaiaamu. Sanoivat, että vaihtavat oikean näppäimistön sunnuntain aikana ja että soittavat kun homma on pulkassa. Kun kukaan ei ollut soittanut tiistaiaamuun mennessä, menin noutamaan rakkaan koneeni pois. Ups, alkoivat etsiä kadonnutta näppäimistöä kun astuin ovesta sisään. Kukaan ei ollut laittanut tikkua ristiin pariin päivään. Aloin olla aika hiilenä. Eivät löytäneet näppistä, korjaaja oli sen kuulemma hukannut. ”Sorry.” Kiukussani vaadin heitä ottamaan kovalevyn tiedostot ja kansiot talteen ja sen he onneksi tekivät. Kyllä harmittaa. Surkea palvelu, surkea pulju.

 

NYT…

…rakastan

1. Singaporen leipä- ja viinivalikoimia

2. Kiireistä elokuuta

3. Hääsuunnitelmia

 

…en rakasta

1. Surkeaa asiakaspalvelua

2. Uuden kolleegani kusipäistä asennetta (siitä myöhemmin lisää)

3. Häästressiä

 

Jemma T

suhteet oma-elama raha matkat
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.