Ylelle ja ohjelmapäällikkö Pentti Väliahdetille

Olen lukenut Ylen ohjelmapäällikkö Pentti Väliahdetin kommentteja hänen tietoisesta valinnastaan näyttää rasistista Pekka ja Pätkä elokuvaa Ylen päiväohjelmistossa. Kommentit ovat tehneet oloni hämmentyneeksi. Yritän tässä nyt kertoa, mikä minua keskustelussa vaivaa ja miksi elokuvaa puolustelevat argumentit ovat jokseenkin kehnoja. Suoraan asiaan. Ensinnäkin, ihmettelen kovasti elokuvahistoria-argumenttia, jonka mukaan rasistisen elokuvan näyttäminen on tärkeää kulttuurityötä. En kertakaikkiaan … Jatka artikkelin Ylelle ja ohjelmapäällikkö Pentti Väliahdetille lukemista