Zuii Eyeliner Pencil

DSC04033.JPG

Kajalkynä on sen verran perus meikkituote, ettei sen olemassaoloa tai laatua tule oikein mietittyä. Kajalkynä piirtää viivan, that’s it. Varsinkin mustan kajalkynän kohdalla merkillä ei oikeastaan ole väriä, koska musta pigmentti kynässä on yleensä hyvä. Ainakin oman kokemukseni mukaan.

Aloin kuitenkin säälimään vanhaa jämäkajalinpalaani, joka oli muutenkin jo varmaan vuotensa nähnyt. Päätin ostaa uuden, pienellä harkinnalla. Silmäni ovat aika herkät, joten kiinnosti kokeilla luonnonkosmetiikan puolelta jotain, joka kentis toimisi myös sisäluomella aristamatta. Tilasin zuiilta kynän, ja tää on kyllä ollut tosi hyvä!

 

Okei, miten tätä sitten arvostelisi. Onko siinä hyvä väri? On. Saako sillä piirrettyä tarkasti? Saa. Onnistuuko häivytys? Onnistuu. Pysyy myös hyvin luomella ja on kaikinpuolin toimiva peruskajalkynä. Ja mikä parasta: tätä on hieman turvallisempi käyttää silmän lähellä ja myös sisärajaus onnistuu  mulla kirvelemättä.

DSC04026.JPG

Kajalkynän inci listakin on lähes syötävä kasviöljyineen- ja vahoineen. Voit katsoa tuotteen täältä (siellä on myös INCI-lista).

Arvosana asteikolla 1-5: ♥ !

 

Kauneus Meikki Testit

Ihana Lappi

WP_20141225_22_17_36_Pro.jpg

Revontulet on miljoona kertaa siistimmät ku ilotulitukset. Nii että uudenvuoden raketit: ette tee muhun mitään vaikutusta!

WP_20141225_22_18_00_Pro.jpg

Lappi oli vieläkin kauniimpi nyt kuin kesällä. Ihana valkoinen hanki ja lumen painosta roikkuvat kuuset kumarsivat tietä meidän ajaessa rauhallista, pimeää tietä pitkin.

Lähes tuntemattomatkin varoittelivat liukkaudesta, joten mainittakoot nyt vielä, että ajoimme oikein varovasti. Naapurin rouvalle en tosin uskaltanut myöntää, että kyllä, me tosiaan ajetaan Lappiin asti ihan vaan jouluksi. Me kaks hölmöä, seuranamme toisemme ja autoon saatavat viihteet, joululaulut ja Joe Roganin höpöjutut. (Todella hyödyllinen apukuski yritti kovasti myös nukkua flunssaansa automatkoilla pois, mutta täällä sitä yhä keuhkoputkentulehduksessa köhitään.)

Pysähdyttiin meno- ja paluumatkalla Oulussa nukkumassa, josta mainittakoot sen verran, että Omenahotelli voitti Scandicin hotellin. Ainoa huono puoli ompussa oli seinään liimaantunut kurkunpalanen, mutta Scandicissa lakanoissa oli tahra, kylppärissä oli pölyistä ja juomalasit olivat likaiset. Hyi.

Jouluaattona herättiin Oulusta, avasin verhot ja laskin hereillä olijoiden määrän (minä + kerrostalojen vanhukset), laitoin tonttulakin päähän ja katselin Joulupukin kuumalinjaa telkkarista. Kunnes kuski heräsi, ja automatka jatkui taas.

Oulusta lähtiessä oli yhä kauniimpaa mutta pimeämpää. Ajettiin pikkukaupunkien läpi, Joulupukin pajan ohi (jossa pysähdytään ensi vuonna, oli se miten kaupallinen kylä tahansa) sekä satumaisten jouluvalojen vierestä. Eräskin tienpätkä oli koristeltu lyhdyillä.

WP_20141224_17_37_10_Pro.jpg

Ja sitten mökillä odotti täydellinen rauha. Ihanat paperilyhdyt valaisivat polkua, mänty oli koristeltu joulukuuseksi ja sisällä oli jouluvaloja, sekä lämmin takka. Joulu ei ole ikinä maistunut niin hyvältä.

Flunssakin oli helpompi unohtaa, kun oli niin hyvä olla. Jos saisin valita, viettäisin koko talven tuolla ihanalla mökillä. 

Kotimatka tuntui pidemmältä, mutta kotiin on kiva palata – ja tietysti sähkön ja veden pariin.. Mökillä pelattiin lautapelejä lyhdyn valossa, kotona katsotaan 3D leffoja uuden telkkarin kautta. Hah.

WP_20141224_19_29_04_Pro.jpg

 

Suhteet Oma elämä Matkat Ajattelin tänään