Parasta palaamisessa.

Vaikka kuinka haikealta tuntuukin jättää ”itsensä toinen puolikas” pitkän välimatkan päähän ja tietää tapaavansa vasta neljän viikon päästä, kyllä sitä vain pystyy hymyilemään ja ajattelemaan kaikkia niitä iloisia asioita, joita Suomesta löytyy!
13 tunnin paluumatkalla Suomeen oli pala kurkussa melkein koko ajan ja itkun pyrähdyksiä tuli muutamaan otteeseen. Miten sitä pystyy taas olemaan erossa niin pitkän ajan? Mutta hei, ollaan sitä oltu pidempääkin. Talvella yhtäjaksoisesti jopa 3 kuukautta, ja siitäkin selvittiin..

00067_lentokone_michiganjarven_ylla.jpg
Jo seuraavana päivänä sain jo itseni toisiin aatoksiin. Pääsen tapaamaan upeita ystäviäni, näen perhettäni, pääsen töihin (ja oikeasti tarkoitan PÄÄSEN töihin – kyllä sitä vaan kaipaa rutiineja arkeensa jo lyhyenkin loman aikana!), suomalaiset ruoat, joihin olen tottunut jokapäiväisessä elämässäni, kuten ruisleipä, kaurapuuro, KUNNON kermajuusto ja rasvaton maito! Ei heti uskoisi, mutta meikäläinen kaipasi näitä jo kolmen viikon aikana. Ei se, ettenkö nauttisi turkkilaisesta aamupalasta, mutta makuhermojen juuret on Suomessa!! 😀

11150353_10152958641028003_1891789211907541226_n.jpg
Ruoan, ystävien, perheen ja työn lisäksi ihanaa on päästä kuntoilemaan! Ihan kuin tämä olisi mahdotonta Turkissa, mutta kyllä jokainen tietää, että kun etelään pääsee, niin siinä ottaa automaattisesti loma-moodin päälle, eikä siitä helposti pääse irti! (Must mentioned: käytiinhän me ekan viikon aikana aamulenkeillä!) Joka tapauksessa, kun arki alkaa rullaamaan omalla painollaan, tulee kuviohin myös kuntoilu (missä muodossa tahansa). Otin itseäni niskasta kiinni jo heti ensimmäisenä päivänä. Kuntoilu tapahtuu suurimmaksi osaksi kotona, mutta se TAPAHTUU. Oma löysäily alkoi kolkuttelemaan omatuntoa ja tässä sitä ollaan – 6 päivää viikossa, joka toinen päivä treenaataan vatsaa ja käsiä / joka toinen peppua, jalkoja ja selkää. Sunnuntai on pyhitetty lepopäiväksi, niinkuin jo eKr kirjoitettiin. 😉

Mm. näillä aineksilla häivytetään kulman takana piileskelevä Suomi-masennus. Kylmempää säätä ja sen tuomia flunssia vastaan taistellaan joka päivä oikealla ruokavaliolla, liikunalla ja vitamiineilla! Yksinäisyyttä ja harmautta estää ihanien ihmisten seura! Ajan kulumista nopeutetaan aktiviteeteilla, kuten liikunta, musiikin harrastaminen ja blogin ylläpito! 🙂

2013-09-21_00.04.58.jpg
Siinä positiivisuutta osaltani. Näihin kuviin ja tunnelmiin on hyvä lopettaa ja  voi iloisin mielin lähteä pian iltavuoroon mummojen ja vaarien avuksi ja iloksi!

* Mukavaa viikonloppua kaikille! *

<3 Sanni

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *