Itsensä palkitsemista

IMG_1431.JPG

Kaikki loppuu ainakaan, niin tämä vapaaehtoinen itsensä rääkkääminenkin jälleen uuden kielen parissa. Olen opiskellut aikuislukiossa omaksi ilokseni ja dementiaa karkoittaakseni venäjää. Niin, voiko enää hullumpi ihminen olla? Voi. Tämähän on ollut hauskaa ja avartavaa ja olen melko varma, että se muistinmenetys on vähintään kahta vuotta myöhemmin iskemässä tämän ansiosta.

Päätin jo hyvän aikaa sitten palkita itseni tästä urakasta. Kunhan ylioppilastutkinto olisi varma, saisin käyttää hankkimaani palkintoa. Pietarista loppuvuodesta ostettu palkinto on odotellut vitriinissä jo kolmisen kuukautta enkä ole sitä mennyt sorkkimaan, vaikka onkin ollut välillä kova kiusaus.

IMG_1432.JPG

IMG_1435.JPG

Kuuntelun mentyä melko hyvin ja tänään kokeesta lähdettyäni iloisena ja tyytyväisenä, oli aika kaivaa Raketa eli Ракета esiin ja käyttöön.

IMG_1436.JPG

Kellot ovat aina olleet heikkouteni. Koruja on kaulassa, joskus ranteessa ja sormissa. Mutta kello on aina. Niinpä niitä onkin kertynyt hyvä valikoima moneen tilanteeseen sopivia. Tämä uusi tulee majailemaan ranteessa ainakin tämän kevään hyvin tiiviisti.

 

Työ ja raha Matkat Opiskelu

Kastelukannua aina tarvitaan

img_1424.jpg

Osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi perustella itselle tämän kastelukannun hankkimatta jättäminen. Toki ennestään oli jo ihan kelpo kannu olemassa, veden puutteeseen eivät ole kasvit kuolleet. Mutta kun se oli valkoinen. Vähän likainenkin jo. (Pesemistä ei tässä kohti osannut edes miettiä.) Ehkä aavistuksen pieni, sillä sitä sai käydä täyttämässä kesken kastelukierroksen. Eikä kyljessä komeillut tuota maagista nimeä…

Niin siinä sitten kävi, että tie vei Etolaan valitsemaan uutta kastelukannua. Väriksi valikoitui musta, koska valkoinen oli jo tyrmätty entisen kohdalla, punainen ei muuten vaan ole kiva ja vihreää ei tässä koossa näkynyt.

img_1425.jpg

img_1426.jpg

Se vanha valkoinen ei pääse ihan eläkkeelle vielä, sillä kesän koittaessa parvekkeelle saa kantaa vettä vielä hyvinkin paljon erilaisilla ravinteilla rikastettuna. Suorastaan järkevää siis omistaa kaksi kannua!

Koti Sisustus