Zeniä elämään

img_1334.jpg

Vedenpaisumus! Tarkkuutta, eikku!!! Vaihdoin äsken Zengrow’n veden ja olin onneton huolimaton kaataessani säiliötä tyhjäksi. Puolet meni sinne minne piti ja loput sai luututa lattialta ja matolta… Jonain päivänä keittiössäni ei ole parkettia! Piti kiirettä hetken aikaa.

Tämä oma Zengrow’ni on kuusipaikkainen. Nyt vedenvaihdon jälkeen siinä on vain neljä kaupasta haettua salaattia. Vinkkinä laitetta harkitseville, jos joku paikka jää tyhjäksi, kannattaa siihen laittaa tyhjä ruukku veden lotinan vähentämiseksi. Itseäni ei pieni lotina häiritse, onhan tämän laitoksen lisäksi taloudessani myös akvaario. Omasta mielestäni veden äänet ovat vain rauhoittavia.

Toistaiseksi olen käyttänyt Zeniä pelkästään valmiiden salaattien yms. elävänä pitämiseen. Kovasti harkinnassa on idätyslevyn hankkiminen. Kasvatan chilejä ja siinä puuhassa Zen on varmasti pätevä. Viime keväänä pidin Zenissä salaatteja normaaliin tapaan ja laitoin viereen valoa saamaan muutamia chilin taimia. En osannut aavistaakaan lopputulosta, joka oli täysi katastrofi. Salaattien mukana oli tullut kirvoja! Nehän sitten iskivät innokkaasti taimien kimppuun heti helmikuussa eikä mistään taisteluyrityksestäni ollut hyötyä. Kovin oli laiha saalis (1, siis YKSI chili) kesältä. Nytkin olen huomannut joissain salaateissa olevan salamatkustajia. Mutta voisi siis kokeilla niin, että pitäisi salaatit vaikka tylysti jääkaapissa ja taimet Zenissä. Kasvavatkin epäilemättä nopeasti hyvissä olosuhteissa.

img_1331.jpg

Koti Ruoka ja juoma Sisustus

(Liian) Aikaisia heräämisiä

Tällä viikolla ei turhia saa aamusta sängyssä uinua. Maanantaina pongahdin helposti ylös ennen puolta neljää, pitäähän sitä Oscarit livenä katsoa. Onneksi nuo juhlat pidetään kuitenkin vain kerran vuodessa…

Huomenna on taas luvassa ”ennen kukonlaulua” -herätys. Aloitan osana työtäni kerran viikossa olevat tunnin netti-istunnot suoraan Amerikan ihmemaahan. Aikaerojen ollessa sitä mitä ovat, on ajaksi sovittu Suomen klo 5. Voi olla hilpeitä tunteja luvassa, täällä ollaan puoli jalkaa vielä sängyssä ja siellä toinen jalka jo puoliksi siihen suuntaan lennossa. 😀 Onneksi tätä kestää vain kolmisen kuukautta…

Puheenaiheet Työ Ajattelin tänään