Vaatetikkaat diy

img_1297.jpg

Puolipitoiset vaatteet valtasivat sohvaa puoliksi, joten jotain piti tehdä. Olisiko ollut isänpäivä, kun kotosalla käydessäni kysyin isältä olisiko noin tuuman kanttiinsa olevaa rimaa. Ei ollut mutta sitä kyllä helposti saisi, kuului vastaus. No, ei siinä juuri kissaa enempää ehtinyt sanoa kun piti olla jo mittoja antamassa, niin nopeasti alkoi laudasta rimaa syntyä. Porasi vieläpä valmiiksi ruuveille reiätkin. Ja antoi sopivat ruuvit varastoistaan. Täyden palvelun talo!

Kotiin tullessa ensin hioin palikat sileiksi. Kasaamisen jälkeen käsittelin koko komeuden jämälakkapetsillä. Mitat (”No vähän pitempi kuin mitä itse olen ja leveys sitten joku tämmöinen [kädet pieneen kalavaleasentoon]”) olivat kerrassaan onnistuneet, sillä petsi riitti juuri ja juuri!

Vaatteet ovat melko hyvin löytäneet tiensä tikkaille. Mutta mitä kuvassa näkyykään sohvan kulmalla, neuletakki!!! Puolustukseksi voin sanoa sen olleen siinä vain hetken, sillä nyt se on päälläni. 🙂

img_1302.jpg

Koti Sisustus DIY

Muovipussiriippuvainen?

Kuka? Minäkö? Tunnustetaan…

Tässä kun on kotiaan koittanut siistimmäksi saada, tuli vastaan myös muovipussilaatikko ja -pussi. Onhan se ihan järkevää, että laittaa talteen joka suunnalta tulevia pusseja roskapusseiksi ja asioitten paikasta A paikkaan B siirtämiseksi. Eipä tarvitse ainakaan ostaa erikseen myytäviä roskapusseja. Hei haloo, kuka niitä ostaa?! Ilmeisesti useampikin, kun niitä aina vaan näkyy myynnissä olevan. Biopussit nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta kun niitäkin saa ainakin omasta kaupasta ihan ilmaiseksi hedelmiä ostaessa. Ja toisaalta, ainakin täällä omalla suunnalla on tullut toive, ettei niitä biojätteitä edes laitettaisi niihin biopusseihin, koska ne eivät ehdi hajota riittävän nopeasti. Parempi on kiikuttaa biot jossain pussissa astiaan ja tyhjä pussi sitten sekajätteeseen. Tai sitten taitella se sanomalehtipussi.

Pusseista suurimmalla osalla on siis selkeä tehtävä ja kohtalo. Mutta sitten tuleekin vastaan tunneasiat. Muovipusseissa. Ja ongelma alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan…

Disneyland-pussi. Ei sitä voi roskapussiksi laittaa! Pussi, jonka kylkeä koristaa viikinki ja sana Reykjavik. Sen suurimman jalkapallojoukkueen pussi, ei ole sydäntä sitä hävittää. Madonnan kiertueen muovipussi. Jne jne jne. Liikaa muistoja ja tunnesiteitä asioihin, joita pussit edustavat.

Sain tätä pussimäärää  vähän pienennettyä, onneksi. Mutta niitä on silti ihan järjetön määrä. Ongelma on tiedostettu ja tunnustettu, nyt pitäisi tehdä jotain asian suhteen. Mutta mitä?

Onko sinulla ollut sama ongelma? Selvisitkö? Ja miten sen teit?

 

 

Koti Sisustus